Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه نگهداری یک معلول ماهیانه حدود ۲ میلیون تومان است و مستمری فعلی بهزیستی، کفاف یک سوم این هزینه‌ها را نمی‌دهد. عبدالرضا عزیزی در مراسم گردهمایی به مناسبت روز جهانی معلولان که امروز، شنبه با حضور مسئولان سازمان بهزیستی کشور، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسئولان حوزه حمایت از حقوق معلولان برگزار شد، اظهار کرد: هزینه نگهداری یک معلول در هر ماه حدود ۲ میلیون تومان است و مستمری فعلی سازمان بهزیستی کشور کفاف یک سوم این هزینه‌ها را هم نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی مستمری معلولان به خانواده ‌های آن‌ها و مراکز نگهداری از معلولان به موقع پرداخت نشود، خانواده ها توانایی تامین هزینه‌های نگهداری از فرزند معلول خود را ندارند و فکر کنید که با این وجود فرد معلول را در خیابان رها کنند، پس بهتر است این مستمری به طور منظم به آن‌ها پرداخت شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معلولان به شرط وجود حمایت های مورد نیاز دستگاه های مسئول در حوزه حمایت از حقوق معلولان، توانمند می‌شوند.

در حال تکمیل...

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شب گذشته از مرکز اورژانس اجتماعی و مجتمع حمایتی الزهرا (س) و کودکان بی‌سرپرست شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) این مرکز بازدید کرد و گفت: بیشتر جرایم و آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد و مشکلات معیشتی دارد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی و رایگان اورژانس اجتماعی بهزیستی به افراد آسیب دیده و آسیب‌پذیر جامعه، تصریح کرد: باید با انجام اطلاع رسانی مناسب آشنایی مردم با خدمات اورژانس اجتماعی (۱۲۳) افزایش یابد و خدمات این مراکز به مردم به خوبی معرفی شود.

وی با اشاره به این نکته که ارائه خدمات با گروه‌های آسیب پذیر از طریق مرکز مشاوره تلفنی –تخصصی ۱۴۸۰ افزود: مرکز مشاوره تلفنی همه روزه در حوزه‌های مختلف از جمله مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان، مشاوره ازدواج، مشکلات تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی و … به مردم مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

طالبی تصریح کرد: نوزادان تا سن ۶ سالگی در این مرکز شیر خوارگان بهزیستی نگهداری می‌شوند اما تلاش‌ها برای بازگشت آنها به محیط خانواده یا انجام فرزندخواندگی این کودکان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه این بازدید از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات مراکز مورد نظر بهزیستی در بخش کودکان کار و خیابان، خانه امن (محل نگهداری زنان و دختران خشونت دیده) و خانه سلامت (محل نگهداری دختران در معرض آسیب) قرار گرفت و با حضور در شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) بهزیستی، هدایایی به کودکان این مرکز، اهدا کردند.

شایان ذکر است که یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز خط تلفن اورژانس اجتماعی «۱۲۳» و خط مشاوره «۱۴۸۰» است و تماس گیرندگان با این خط به گفته کارشناسان این مرکز، بیشتر افرادی هستند که در معرض آسیب‌های جسمی و روحی قرار دارند.

بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ به ترتیب در زمینه اختلافات حاد خانوادگی، اقدام به خودکشی، کودک آزاری و همسر آزاری است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی از خدمات شبانه‌روزی خط تلفن ۱۲۳ مرکز استان بهره‌مند هستند و در مجموع بیش از ۳۰ هزار تماس با خط مشاوره اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۴۸۰) در سال گذشته برقرار شده که بیشتر آنها بانوان هستند.

کد خبر 6063377

دیگر خبرها

  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • توزیع ۱۸۰۰ سما کارت بین توان‌خواهان بهزیستی استان بوشهر
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • اجرای طرح نیابت در مرکز نگهداری از معلولان کم توان ذهنی در قم