Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌‌ای، ضمن محکومیت اقدام آمریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این اقدام شیطان بزرگ را گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای، ضمن محکومیت اقدام آمریکا در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این اقدام شیطان بزرگ را گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام تحریک آمیز و نابخردانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی و اعلام انتقال سفارتخانه ایالات متحده از تل آویو به قدس شریف، فتنه‌ای جدید و نشانگر عمق کینه دشمنان علیه اسلام و مسلمین و تضییع حقوق مردم مظلوم فلسطین است.

این توطئه و تلاش پلید استکبار علاوه بر نقض صریح قطعنامه‌های بین المللی، حکایت از نقشه‌های شوم سردمداران کاخ سفید و رژیم جعلی اسرائیل پس از شکست گروه تکفیری داعش و عدم تحقق برنامه‌های آنان در به آشوب کشاندن خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه دارد.

بی تردید شیطان بزرگ، امروز با این اقدام ابلهانه به زعم خود به دنبال تثبیت جایگاه متزلزل غده سرطانی اسرائیل است، اما در واقع، گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی برداشت و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین نمود «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ».

مجلس خبرگان رهبری، ضمن اذعان براینکه قدس، قبله اول مسلمانان، پاره تن اسلام است و تأکید بر این نکته که غده سرطانى اسرائیل را تنها از طریق انتفاضه و مبارزات مردمی مى‏توان ریشه‏کن ساخت، از سازمان‌های بین المللی، سران کشور‌های اسلامی و تمام وجدان‌های بیدار می‌خواهد به سهم خود در محکومیت این عمل کینه ورزانه رئیس جمهور آمریکا اقدام کنند. مجلس خبرگان رهبری در پایان اعلام می‌دارد آمریکا و استکبار جهانی در همه‏ جنایاتى که امروز در فلسطین اتفاق مى‏افتد شریک جرم است و امت اسلامی و آزادیخواهان جهان این گونه اقدامات را فراموش نخواهند کرد و در آینده‌ای نه چندان دور باحول و قوه الهی و با تمسک به آرمان‌های امام راحل (ره) و پیروی از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری به صورت متحد مقابل مستکبرین، خواهند ایستاد ان شاءالله.

احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروپاشی یک تصویر/ تشدید احساسات ضدآمریکایی-صهیونیستی در جهان

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: یکی از مصادیق پیروزی مردم فلسطین در جریان نبرد طوفان الاقصی، فروپاشی «تصویر» برساخته از رژیم صهیونیستی در پیشگاه مردم آزاده جهان بود. طی هشت دهه اخیر دستگاه وزارت خارجه، رسانه‌ها و بنگاه‌های سرگرمی وابسته به سرمایه‌داران صهیونیست سعی داشتند با پرداختن به وقایع مشکوکی همچون حادثه «هولوکاست»، یهودیان را قومی نخبه، خیرخواه و مظلوم به تصویر بکشند که برای بقا و زنده مانده چاره‌ای جز مهاجرت به سرزمین فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی ندارند.

آغاز جنگ طوفان الاقصی و به دنبال آن کشتار وسیع غیرنظامیان فلسطینی در باریکه غزه توسط ماشین جنگی اسرائیل سبب شده است تا کلیشه‌های غیرواقعی در خصوص رژیم فروریخته و امروز افکار عمومی جهان یکپارچه در برابر نسل‌کشی در غزه دست به اعتراض و راهپیمایی بزند. این موضوع نه تنها اسرائیل بلکه متحدان غربی آن را در نیز در فهرست متهمان اصلی پرونده نسل‌کشی قرار داده و موجب تشدید احساسات ضدآمریکایی- غربی در سراسر جهان شده است.

برهمین اساس مقام معظم رهبری در جریان سخنرانی نوروزی ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) یکی از پیامدهای قطعی جنگ غزه را تشدید احساسات ضدغربی- صهیونیستی دانستند و دراین‌باره فرمودند:« در حوادث اخیر ظلمت حاکم بر غرب و حقانیت تشکیل جبهه مقاومت اثبات شد و این جبهه مردمیِ ضد ظلم، از توانایی و قدرت واقعی خود رونمایی کرد و به حول و قوه الهی، مسیر قطع ظلم بزرگ وجود رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت.» ابشان در ادامه با اشاره به کشتار بیش از ۳۰ هزار زن و کودک فلسطینی در مقابل جهان به اصطلاح متمدن و مدعیان حقوق بشر فرمودند:«‌آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نه فقط از جنایت‌های رژیم اشغالگر جلوگیری نکردند بلکه از همان روزهای اول با سفر به سرزمین‌های اشغالی حمایت خود را اعلام و انواع سلاح و کمک نیز برای استمرار جنایتها ارسال کردند.» با توجه به نکات فوق در ادامه این یادداشت سعی خواهیم کرد تا به چرایی تشدید احساسات ضدآمریکایی- صهیونیستی در میان آزادگان جهان در چهار گوشه عالم بپردازیم.

با آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل علیه نقاط مختلف باریکه غزه، برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی در سراسر جهان نخستین جلوه مخالفت مردم جهان با تجاوزگری و اقدامات توسعه‌طلبانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی بود. در چنین صحنه آرایی سوال کلیدی آن است که چرا مردم کشورهای غربی برخلاف دولتمردان آمریکایی- اروپایی حامی حقوق مردم فلسطین هستند؟

فرانسیس وینال در مقاله‌ای با عنوان «جوانان آمریکایی بیشتر از بزرگان خود طرفدار فلسطین هستند» برای روزنامه واشنگتن پست سعی دارد تا به این سوال پاسخ دهد. در این مقاله با اشاره به نظرسنجی «YouGov» به این نکته اشاره می‌شود که جوانان بین ۱۸ الی ۲۹ ساله برخلاف افراد بالای ۶۴ سال بیشتر با مردم فلسطین ابراز همدردی می‌کنند. اقدامات تهاجمی اسرائیل علیه ساکنان کرانه باختری و نوار غزه در سه دهه اخیر سبب شده است تا نسل جدید جوانان غربی هر روز با اخبار مربوط به کشتار، کوچ اجباری یا قحطی مردم فلسطین روز خود را آغاز کنند. به عبارت دیگر اقدامات غیرانسانی رژیم آپارتاید اسرائیل عامل مستقیم همراهی مردم جهان با ساکنان بومی فلسطین اشغالی است. برهمین اساس شاید عجیب نباشد که خیابان‌های واشنگتن، نیویورک، لندن، پاریس، رم، برلین، ونکوور و سایر پایتخت‌های غربی مملو از جمعیت معترض جوان باشد که خواستار عدالت برای ساکنان نوار غزه و کرانه باختری هستند.

جوانان غربی حامی اصلی آرمان فلسطین

اندیشکده اروپایی «CFR» در مطلبی با عنوان «به رسمیت شناختن فلسطین: چگونه اروپایی‌ها می‌توانند از مسیر سیاسی پس از جنگ غزه حمایت کنند؟» سعی دارد به این مسئله بپردازد که چگونه کشورهای غربی ممکن است به سمت شناسایی دولت فلسطین به عنوان مهم‌ترین گام برای اجرایی شدن ایده دو دولت حرکت کنند.

پیش از این قدرت‌های اروپایی مانند انگلیس، فرانسه یا آلمان با رد به رسمیت شناختن یکجانبه دولت فلسطینی این اقدام را گامی بر ضد توافق اسلو عنوان می‌کردند اما امروز تحت فشار افکار عمومی دولت‌هایی مانند آمریکا و اسپانیا از به رسمیت شناختن دولت فلسطین سخن می‌گویند. روزگاری رژیم صهیونیستی با حمایت واشنگتن- بروکسل به دنبال تخقق رویای «اسرائیل بزرگ» و به دنبال جاه‌طلبانه اشغال نظامی کشورهای حوزه شرق عربی بود اما امروز تحت فشارهای ناشی از سیاست «وحدت میدان‌ها» و افکار عمومی جامعه جهانی باید میدان تداوم انزوا در محیط بین‌المللی و تن دادن به حقوق مشروع ملت فلسطین یک گزینه را انتخاب کند.

کارزاِرِ بایکوت رژیم صهیونیستی

یکی از بزرگ‌ترین مصادیق شکست رژیم صهیونیستی در حوزه افکار عمومی را می‌توان جهش چشمگیر اقبال عمومی و طرفداران جنبش بایکوت کالاهای حامی اسرائیل (BDS) دانست. با آنکه سابقه شکل گیری جنبش «BDS» به سال‌های ابتدایی قرن بیست‌ویکم باز می‌گردد؛ اما شاید این حرکت مردمی هیچگاه به اندازه امروز قدرتمند و بر روی فعالیت برندهای معتبر بین‌المللی تأثیرگذار نبوده است. در صفحه نخست وبسایت وابسته به جنبش «BDS» نام برندها و شرکت‌های ملیتی ذکر شده است که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در سرزمین‌های اشغالی سرمایه‌گذاری کرده یا از این رژیم از طریق پرداخت مالیات، حقوق گمرکی یا حق برند کمک می‌کنند.

این جنبش با یادآوری مبارزات جنبش ضدآپارتاید در آفریقای جنوبی یا مبارزات ضداستعماری در هند خواستار فعالیت مستمر مردم در شبکه‌های اجتماعی برای تحریم کالاهای حامی اسرائیل شده است. این جنبش مدعی است که برندها را با دقت انتخاب کرده و با مطرح کردن خواسته‌های روشنی قصد دارد تا رفتار آنها نسبت به رژیم صهیونیستی را تغییر دهد. به عنوان مثال جنبش «BDS» از بایکوت شرکت‌هایی که در اسرائیل سرمایه گذاری کردند یا دارای شعبه هستند حمایت می‌کند. در میان برندهای مطرحی که جنبش بایکوت اسرائیل قصد دارد آنها را هدف قرار دهد می‌توان شرکت‌های «زیمنس»، «پوما»، «کارفور»، «آهوا»، «هیوندایی»، «ولوو»، «اینتل»، «بارکلی»، «دیزنی»، «مک دونالد» و ... اشاره کرد.

برندهای هدف جنبش BDS برای تحت فشار قراردادن رژیم صهیونیستی

با وجود استقبال آزادگان جهان از ابتکار «BDS» اما به نظر می‌رسد این جنبش دارای جایگاه ویژه‌ای در میان مسلمانان و کشورهای عرب منطقه است. به عنوان مشتریان سنتی دو شرکت استارباکس و مک‌دونالد پس از آغاز جنگ غزه تصمیم گرفتند تا در اعتراض به خشونت افسارگسیخته اسرائیل علیه ساکنان غیرنظامی در نوار غزه، این دو برند مشهور را برای قطع همکاری با تل‌آویو تحت فشار بگذارند. نکته قابل ذکر آن است که دوماه پس از آغاز جنگ غزه هشتگ BDS# در شبکه اجتماعی تیک تاک بیش از ۳ میلیارد بار تکرار شد و پست‌های مرتبط با این جنبش بیش از ۳۴۰ میلیون بازدید کننده در اینستاگرام داشته است. با وجود همراهی شهروندان کشورهای غربی با این جنبش اما به نظر می‌رسد دولت‌های آمریکایی و اروپایی مانند آلمان و انگلیس منتقد فعالیت‌های جنبش بایکوت هستند.

بهره سخن

بزرگ‌ترین اشتباه محساباتی دولتمردان صهیونیست در روند فرسایشی کردن جنگ غزه، توجه صرف به مسائل نظامی- امنیتی است. اعضای کابینه اضطرار رژیم یا فرماندهان صهیونیست نمی‌دانند که کشتار وسیع زنان و کودکان فلسطینی سبب ترتیب نسلی در سراسر جهان خواهد شد که تا سه دهه آینده رژیم صهیونیستی را نماد «ظلم»، «آپارتاید» و «نسل‌کشی» می‌شناسند و در مقابل حامی جهان آرمان فلسطین و رهایی قدس خواهند شد.

برگزاری راهپیمایی باشکوه روز قدس در سراسر جهان نشان دهنده این حقیقت است که صهیونیست‌ها و حامیان غربی آن دیگر نمی‌توانند در پشت افسانه‌های تاریخی همچون «هولوکاست» یا عناوینی مثل «یهودستیزی» پنهان شده و دست به کشتار بیگناهان در غزه بزنند.

کد خبر 6078477

دیگر خبرها

  • پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»
  • عملیات سپاه پاسداران روح تازه‌ای در کالبد جبهه مقاومت دمید
  • مجلس خبرگان رهبری بیانیه صادر کرد
  • عملیات سپاه، روح تازه‌ای در کالبد جبهه مقاومت دمید
  • مجلس خبرگان رهبری: وعده صادق روح تازه‌ای در جبهه مقاومت دمید
  • حمایت مجلس خبرگان از تنبیه اسرائیل توسط سپاه پاسداران
  • مجلس خبرگان: عملیات «وعده صادق» روح تازه‌ای در جبهه مقاومت دمید
  • فروپاشی یک تصویر/ تشدید احساسات ضدآمریکایی-صهیونیستی در جهان
  • عملیات «وعده صادق» گامی بلند برای دفع نهایی غده سرطانی رژیم صهیونیستی است
  • وضعیت آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در جزیره خارگ به سرانجام برسد