Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید برضرورت عمل به وظایف قانونی از سوی ادارات و نهادها در قبال معلولان، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم حداقل انتظار این قشر از مدیران و دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز شنبه درمراسم بزرگداشت روز جهانی معلول و هفته معلولان (12 تا 18 آذر) و تجلیل از معلولان برتر گنبدکاووس، گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات ازجمله مشکلات اقتصادی کشور، تاکنون خدمات درخور شان به معلولان ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براین اساس دولت لایحه جامع حمایت از افراد معلول را در راستای رفع بخش قابل توجهی از مطالبات آنان تدوین کرده تا فرصت های برابر در همه حوزه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای این جامعه همچون افراد سالم فراهم شود.
کریمی، خدمت رسانی به معلولان در راستای وظایف محوله قانونی از سوی ادارات و نهادها را یک الزام دانست و اضافه کرد: کمترین مطالبه این قشر که بعضا شرایط و زندگی سختی نیز دارند، عمل به وظایف قانونی از سوی مدیران و دستگاه های اجرایی و تلاش برای کاستن از مشکلات معلولان است.
وی تصریح کرد: درحوزه شهرستان گنبدکاووس نیز همه ادارات و نهادها باید با بسیح امکانات شرایط را برای کاهش مسائل و مشکلات معلولان از جمله درحوزه مبلمان شهری و نیز ایاب و ذهاب راحت این قشر فراهم کنند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با اشاره به وجود حدود هشت هزار معلول اعم از جسمی و حرکتی، ذهنی، نابینایی، ناشنوایی و اعصاب و روان در این شهرستان، از اجرای طرح های غربالگری ژنتیک و آزمایش های قبل از ازدواج برای پیشگیری از معلولیت ها توسط بهزیستی قدردانی و بر استمرار آن تاکید کرد.
کریمی به برخی موفقیت های معلولان گنبدکاووس درحوزه های مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی درسطح استان و کشور نیز اشاره کرد و افزود: این موفقیت ها نشان می دهد که اگر به جامعه معلولان توجه جدی شود، آنان می توانند زندگی بهتری داشته باشند.
وی از رسانه های ارتباط جمعی نیز درخواست کرد نسبت به بیان مسائل و مشکلات معلولان و پیگیری مطالبات این قشر تلاش بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که همراه با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری توسط معلولان بود، رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز درسخنانی از ارائه خدمات به حدود هشت هزار معلول جسمی، حرکتی، نابینا و ناشنوا و اعضاب و روان توسط این اداره خبر داد و گفت: ازمجموع معلولان زیر پوشش 1300 نفر مستمری ماهانه و بقیه نیز کمک های موردی دریافت می کند.
محمدرضا فشایی بااشاره به فعالیت 14 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی غیردولتی در گنبدکاووس برای ارائه خدمات به جامعه هدف، افزود: پرداخت کمک هزینه تحصیل، تسهیلات مسکن و اشتغالزایی و نیز ارائه خدمات توانبخشی از مهمترین خدمات بهزیستی به معلولان است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم علاوه بر تجلیل از برخی معلولان، نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی، عکس و وسایل توانبخشی معلولان نیز برپا شده بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

امام جمعه موقت بوکان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بوکان گفت: بی‌تردید عمل صالح تنها چیزی است که مؤمنان همراه خود به آخرت می‌برند.
 
 ماموستا ملا کریم رسولی عنوان کرد: نماز یکی از رکن‌های عمل صالح است؛ زیرا انسان را از پلیدی‌ها و زشتی‌ها دور می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مدیران و مسئولان لازم است بیش‌ازپیش در فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند.
 
 ماموستا ملا کریم رسولی بیان کرد: بی‌تردید مردم ایران عاشق انقلاب و نظام مقدس اسلامی خود هستند و باید مسئولان نیز در راستای رفع مشکلات و چالش‌های معیشتی و اقتصادی آنان شب و روز پای‌کار باشند.
 
 وی در پایان گفت: بیکاری از بزرگ‌ترین مشکلات جوانان بوکانی است که لازم است مدیران شهرستانی برای رفع آن تلاش و از هیچ کوششی در این حوزه کوتاهی نکنند.

دیگر خبرها

  • مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند
  • (ویدئو) همتی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف