Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@12:38:43 GMT

آسمان صاف در بیشتر نقاط کشور/ گرد و غبار در جنوب شرق

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۲۶۵۴

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از خوزستان و بوشهر پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا تداوم خواهد داشت که به‌تدریج از مقدار غبار در این مناطق کاسته می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: امروز در جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وظیفه، از بعدازظهر روز دوشنبه (۲۰ آذرماه) با تقویت جریان‌های شمالی در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و طی سه روز آینده بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و روز یکشنبه تنگه هرمز مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای این شهر بین ۱۱ و ۱ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین تهران در روز دوشنبه (۲۰ آذرماه)؛ صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی در بعدازظهر وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۳ اردیبهشت)در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان، در امتداد رشته کوه زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق افزایش ابر و رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه(۴ اردیبهشت) بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم،اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس ، یزد ،کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می.دهد .

ضیاییان افزود: بارش در تهران، البرز ، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همچنین در برخی نقاط استان‌های،یزد ، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت دارد.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)علاوه بر مناطقی که برای روز قبل ذکر شد، به‌تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد.

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در مناطقی از شمال شرق و شرق رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس ،کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. جمعه(۶ اردیبهشت) در برخی مناطق جنوب شرق، از طرفی برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش روی می دهد.

به گفته ضیاییان از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود. از سوی دیگر طی پنج روز آینده در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نداده همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه غرب خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، وزش باد، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ( ۵ اردیبهشت) قسمتی ابری،گاهی افزایش ابر، با احتمال رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۳ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898163

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • رگبار شدید باران در استان تهران/ افزایش دما در تمام نقاط کشور
  • آسمان بارانی در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی وضعیت آب و هوا/ آسمان این استان‌ها بارانی می‌شود
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • باد و باران در راه مازندران
  • وقوع بارش های رگباری طی دو روز آینده در بیشتر نقاط کشور