Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت نامحدود (حجمی) از 12 آذرماه اجرایی شده است.

براساس این تعرفه‌های نهایی از این پس محاسبه قیمت اینترنت براساس سرعت خواهد بود و هر سطح سرویس دارای یک سرعت معین و سقف مصرف منصفانه است.

طی اطلاع‌رسانی در نشست خبری وزیر ارتباطات، آخرین ابهامات باقی مانده در این طرح شفاف شد و مشخص شد که در این تعرفه‌گذاری سقف سرعت در هر سرویس محدود است و حداکثر نصف سقف مصرف منصفانه به اینترنت بین الملل می تواند تعلق بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از ابهامات درباره تعرفه گذاری جدید باز بودن یا نبودن دست شرکت ها برای ارائه اختیاری سرعت بالاتر به کاربران بود. برای مثال سوال بود که در سرویس 2 مگ ارائه سرعت بیشتر 2 تا 16 مگ مجاز است یا خیر؟

به گفته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، «طبق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کف و سقف سرعت هر سرویس باید عینا توسط شرکت رعایت شود. مدل اقتصادی تعرفه‌گذاری جدید فروش سرعت است و منطق ارائه مجانی سرعت بیشتر توجیه اقتصادی ندارد.»

وزیر گفت: «اگر شرکتی می‌خواهد از جیب خود به رایگان سرویس بدهد منع نمی‌کنیم مگر اینکه شرکت دیگری به دلیل دمپینگ (زیر قیمت‌فروشی) شکایت کند.»

بنابراین طبق مصوبه شرکت‌های اینترنتی مجاز به باز گذاشتن سرعت برای ایجاد رقابت نیستند.

همچنین روش محاسبه سقف مصرف منصفانه مشخص شد و برای مثال سقف منصفانه 20 گیگ به معنای 10 گیگ اینترنت بین‌الملل یا 20 گیگ اینترنت داخلی است و در صورت استفاده ترکیبی نیز نسبت ترافیک خارجی به داخلی 1 به 2 است.

بنابراین در عمل سقف سرعت اینترنت محدود شده و اینترنت آن طور که کاربران تصور می کردند نامحدود حجمی نشده است.

با ارائه جداول نهایی تعرفه‌ها، اکنون شرایط برای مقایسه تعرفه های قبلی و جدید فراهم است.

جداول نهایی تعرفه‌های اینترنت ثابت نامحدود برخی شرکت‌ها به گونه‌ای تعریف شده که در نگاه اول مجموع میزان ترافیک بیشتر به نظر می رسد. در این مقایسه برای توضیح روشن تر صرفا میزان ترافیک بین الملل مد نظر قرار گرفته است. مخاطبان برای محاسبه میزان ترافیک داخلی باید همین اعداد را دو برابر (برای شرکت پیشگامان سه برابر) کنند.

با توجه به روشن شدن دو ابهام «سقف سرعت محدود» و «تعلق حداکثر نصف مصرف منصفانه به ترافیک خارجی» و مقایسه تعرفه‌های جدید با قدیم جمع‌بندی این است تعرفه‌های جدید برای مشترکان پرمصرف مناسب است و برای مشترکان کم‌مصرف که خواهان سرعت بالا و حجم کم هستند راهکاری ندارد.

همچنان که وزیر ارتباطات نیز به این دسته از مشترکان که مصرفی در حدود 4 گیگ دارند استفاده از سرویس های حجمی اینترنت موبایل یا TD-LTE را توصیه کرد. TD-LTE هنوز در بسیاری مناطق پوشش ندارد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی غفوری در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره نمایشگاه معرفی مشاغل، که در دانشگاه کار شهر الوند برگزار شد، تصریح کرد: نمایشگاه معرفی مشاغل، یکی از موضوعات و رویدادهایی است که در سال‌های اخیر با همکاری فرمانداری البرز، دانشگاه کار، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه، این امکان برای والدین و خانواده‌ها ایجاد شده است تا در کنار فرزندان از نمایشگاه بازدید کنند و از توانمندی‌های صنعتی و علمی موجود در شهرستان مطلع شوند؛ آشنایی خانواده‌ها با مشاغل صنعتی آن‌ها با آگاهی بیشتری می‌توانند فرزندان خود را نسبت به انتخاب رشته تحصیلی هدایت و راهنمایی کنند.

فرماندار البرز یادآور شد: پایه‌های نهم و دوازدهم تحصیلی برای دانش آموزان دارای حساسیت است چرا که انتخاب رشته در این پایه صورت می‌گیرد، اگر بتوانیم در این مقطع مشاوره‌های خوبی از نظر معرفی مشاغل، معرفی رشته‌ها و نحوه کسب درآمد به دانش آموزان ارائه دهیم، قطعاً نتایج خوبی به دست می‌آوریم.

وی بیان کرد: این رویداد هرچقدر از نظر کیفی تقویت شود گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت اشتغال برداشته می‌شود؛ یکی از موضوعات مهم در توسعه شهرستان و رونق تولید، نیروی کار است که در شرایط کنونی شرکت‌ها و واحدهای صنعتی به آن نیاز دارند، از این رو نمایشگاه مشاغل، ارتباط نیروی کار جوان را با کارآفرینان را نیز برقرار می‌کند.

غفوری در ادامه ضمن تأکید بر تقویت ارتباط دانش آموزان با صنعت گفت: یکی از اقدامات مطلوبی که در شهرستان البرز صورت گرفته است، راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت در محل شرکت‌های صنعتی می‌باشد تا مربیان، مدرسان و دانش‌آموزان آموزش دیده و مهارت لازم را فرا بگیرند و بتوانند به عنوان یک نیروی ماهر و آشنا با محیط و فضای کار، در همان شرکت مشغول به کار شوند.

غفوری یادآور شد: هم اکنون این هنرستان در شرکت بالین تک ایجاد شده و شرکت‌های دیگری نیز آمادگی خود را به منظور ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت اعلام کرده‌اند که به زودی این امر محقق می‌شود و با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

کد خبر 6086468

دیگر خبرها

  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • بهسازی جاده قدیم «نمره‌ یک» به امیدیه از سوی نفت و گاز آغاجاری
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی