Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@08:35:07 GMT

کاهش ۱۸ درصدی ذخیره آبخوان‌های گلستان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۳۳۰۱

کاهش ۱۸ درصدی ذخیره آبخوان‌های گلستان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کاهش ۱۸ درصدی ذخیره آبخوان های گلستان تا پایان آبان ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، سید محسن حسینی اظهار کرد: ذخیره آبخوان‌های استان تا پایان آبان ماه حدود ۲۲۶ میلیون متر مکعب (حدود ۱۸درصد ) کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رواناب اندازه گیری شده در ایستگاه‌های شاخص رودخانه‌های اصلی استان، بین ۴۹ تا ۹۵ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می‌دهد.

 حسینی تصریح کرد: مقدار بارندگی تجمعی در استان از ابتدای مهر سال جاری لغایت پایان آبان ماه ۷۱ میلی متر بوده است که نسبت به آمار بلند مدت کاهش ۱۴ درصدی را نشان می دهد.

وی متوسط دمای اندازه گیری شده در ایستگاه معرف دشت استان ۸/۱۸ درجه سانتیگرداد بیان کرد و گفت: این عدد نسبت به آمار بلند مدت که ۸/۱۸ درجه سانتیگراد است، افزایش یا کاهش را نشان نمی‌دهد. همچنین متوسط دمای اندازه گیری شده در ایستگاه معرف ارتفاعات استان ۶/۱۲ درجه سانتیگراد نشان داده شده که نسبت به آمار بلند مدت که ۳/۱۱ درجه سانتیگراد است، ۳/۱ درجه افزایش را نشان می دهد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۷ درصدی فقر در ایران

بانک جهانی در آمارهای خود از کاهش نسبت فقر مطلق به کل جمعیت در ایران طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جدیدترین آمار بانک جهانی نشان می‌دهد، فقر مطلق در ایران از سال ۲۰۲۰ روند نزولی به خود گرفته است.

جدیدترین آماری که این بانک ارائه داده است به سال ۲۰۲۲ بازمی‌گردد.

بر اساس این آمار، نسبت جمعیت دارای فقر مطلق به کل جمعیت در سال ۲۰۲۰ در ایران ۰.۸ درصد بوده که این رقم در سال بعد به ۰.۷ درصد رسیده است.

این نسبت در سال ۲۰۲۲ به ۰.۵ درصد افت کرده است که نشان از کاهش فقر مطلق در ایران دارد.

بنا بر تعریف بانک جهانی، حداقل درآمدی که یک نفر برای تأمین نیازهای ضروری خود لازم دارد ۲.۱۵ دلار در روز تعیین شده و این رقم مبنای فقر مطلق قرار داده شده است؛ این رقم بر اساس شاخص قدرت خرید با قیمت‌های ثابت سال ۲۰۱۷ تعریف شده است.

منبع فارس

کد خبر 746204

دیگر خبرها

  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع گلستانی نسبت به سال گذشته
  • افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۳۷ درصدی فقر در ایران
  • شناسایی ۲۳ نقطه حادثه خیز درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد
  • قیمت طلا و سکه امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳