Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده با بیان اینکه خدمات بهداشتی - درمانی در مناطق زلزله‌زده به روال عادی بازگشته است، گفت: ساخت خانه‌های بهداشت در مناطق زلزله‌زده از این هفته آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر طیب قدیمی در تشریح گزارش ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و عمرانی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: در روزهای آغازین حادثه، خدمات به طور خاص منوط به درمان مصدومان بود که با اقدامات وزارت بهداشت و با استفاده از ظرفیت استان کرمانشاه و سایر استان‌ها، چه در زمینه اعزام مصدوم به تهران و شهرهای دیگر و چه اعزام نیروهای بهداشتی و درمانی به این مناطق، به خوبی مدیریت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه همزمان با ارائه خدمات امدادی به مصدومان، خدمات معمول بهداشت و درمان نیز انجام شده است، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که خدمات باید به روال عادی بازگردد و طبق دستور وزیر بهداشت، کمیت و کیفیت خدمات در فاصله زمانی بازسازی باید افزایش پیدا کند که این امر زمان‌بر و مستلزم آن است که خدمات بهداشتی و درمانی به شکل عادی بازگردد؛ یعنی خانه بهداشتی که خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌داد و تخریب شده، باید به سیستم اضافه شود تا کمبودها به طور کامل برطرف شود.

قدیمی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشتی ارائه خدمات به زمان قبل از حادثه بازگشته است؛ چراکه کانکس‌هایی به این منظور تعبیه شده و به طور موقت جایگزین خانه‌های بهداشت تخریب شده قرار گرفته است، پرسنل نیز به محل کار خود بازگشته‌اند و کار خود را با انگیزه بیشتری ادامه می‌دهند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده گفت: قرار بود ۲۵ هزار دوز واکسیناسیون آنفلوآنزا در مناطق زلزله‌زده تزریق شود که این اقدام از چند روز قبل آغاز شده است و سایر خدمات نظام مراقبتی بهداشتی نیز در جریان است.

وی درباره اقدامات در حوزه درمان در مناطق زلزله‌زده نیز گفت: خدمات درمانی در شهرستان سرپل ذهاب با حضور متخصصان مختلف از استان‌های دیگر تا روز چهارشنبه هفته گذشته در قالب بیمارستان‌های صحرایی انجام می‌شد که با راه‌اندازی بیمارستان جدید بانگر با ۵۰ تخت، شش بخش و دو اتاق عمل، خدمات درمانی به آنجا منتقل شد؛ البته قبل از حادثه یک بیمارستان ۵۰ تخته در شهرستان سرپل ذهاب به بیماران ارائه خدمات می‌داد که با راه‌اندازی بیمارستان جدید، ارائه خدمات به روال عادی باز می‌گردد؛ چراکه تمام متخصصان حضور دارند، تجهیزات تشخیصی فعال هستند و ۱۶ تخت موقت اورژانس نیز در آن راه‌انداری شده است و دیگر نیازی به استفاده از بیمارستان‌های صحرایی نیست و چنانچه در تعداد نیروهای متخصص و پزشک عمومی کمبودی وجودی داشته باشد از سوی سایر دانشگاه‌ها تامین می‌شود.

بنابر اعلام وب‌دا، وی ادامه داد: یک بیمارستان در اسلام آباد آسیب ندیده بود که خدمات درمانی در آن از همان ساعات اولیه حادثه ادامه پیدا کرد، اما ساخت بیمارستانی که آسیب دیده بود، درحال پیگیری است؛ زیرا مجری آن سازمان دیگری است.

قدیمی در خصوص اقدامات عمرانی در مناطق زلزله‌زده نیز گفت: در بحث عمرانی بخش عمده کار به بازسازی بیمارستان‌ها ارتباط دارد. پیمانکار قبلی بیمارستان سرپل ذهاب از هفته گذشته قسمت‌های تخریب شده را جمع آوری می‌کند تا طبق دستورالعمل معاونت منابع فیزیکی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بازسازی و مقاوم‌سازی آن انجام شود. یک قسمت از بیمارستان هم اسکلت بوده که از قبل باقی مانده است، این قسمت هم با کمک خیرین ساخته می‌شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده با بیان اینکه ۶۲ خانه بهداشت و ۲۲ مرکز جامع سلامت دچار آسیب و تخریب کامل شده است، گفت: کلنگ زنی خانه‌های بهداشت با کمک خیرین از این هفته آغاز می‌شود و پیش بینی می شود با توجه به سقف زمانی مشخص شده در برنامه، خانه‌های بهداشت کمتر از شش ماه و مراکز جامع سلامت کمتر از یکسال ساخته شوند.

وی درباره تامین تجهیزات درمانی و دارو گفت: تجهیزات درمانی که از قبل در بیمارستان‌ها وجود داشته، آسیب ندیده و در بیمارستان‌های جدید جایگزین شده است و چنانچه از حیث دارو و تجهیزات کمبودی وجود داشته باشد، از سوی وزارتخانه تامین خواهد شد و درحال حاضر کمبودی وجود ندارد.
 

قدیمی در مورد سلامت آب آشامیدنی در مناطق زلزله‌زده نیز گفت: با پیگیری مسئولین استانی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشکل تامین آب آشامیدنی برطرف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان در سالن جلسات علوم پزشکی استان، اظهار کرد: برنامه‌های هفته سلامت از اول اردیبهشت به مدت یک هفته در استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
بهرام دلفان خاطرنشان کرد: سلامت خانواده و زمین، سلامت خانواده و فرهنگ سلامت یا سواد سلامت، سلامت خانواده و جوانی جمعیت، سلامت خانواده و غذای سالم و ورزش همگانی از جمله شعار‌های این هفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به پیرشدن جامعه بیان داشت: جامعه نیازمند پویایی است و این مهم موجب رشد و توسعه جامعه می‌شود، از این‌رو در حوزه سلامت باید به جوانی جمعیت بیشتر پرداخته شود.
دلفان، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را از جمله اهداف برنامه‌های هفته سلامت عنوان و تصریح کرد: جلب مشارکت مردم برای داشتن جامعه سالم، جلب حمایت سیاست‌گذاران برای ترویج فرهنگ سلامت، همکاری بین‌بخشی، جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد از دیگر اهداف هفته سلامت در استان است.
وی اظهار کرد: ۷۰ درصد فوتی‌های استان ناشی از بیماری قلبی و عروقی، تصادفات و سرطان‌ها هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به احداث آشیانه بالگرد در جوار بیمارستان نیایش خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: هم اکنون سه فروند هلیکوپتر در استان برای انجام عملیات پروازی مستقر هستند.
دلفان با بیان اینکه بزرگترین دستاورد‌ها در حوزه بهداشت و درمان طی دولت سیزدهم اتفاق افتاده است، افزود: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی استان نسبت به سال‌های قبل اصلا قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون، ۷۱ پروژه به مساخت ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۳۱۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۵۰ پروژه عمرانی با متراژ ۱۶۷ هزار مترمربع در دست اقدام داریم، گفت: سه بیمارستان با ۱۱۰۰ تخت در حال ساخت هستند.
دلفان بیان داشت: بیمارستان نیایش اکنون ۶۰ درصد پیشرفت دارد که ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بر اساس پیش‌بینی‌ها سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد، بیمارستان گهر دورود ۲۹ درصد و بیمارستان کوهدشت ۵۰ درصد پیشرفت دارد.
وی، کمبود پزشک عمومی و متخصص را از جمله چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانست و افزود: در برخی بیمارستا‌ن‌ها تجهیزات پزشکی لازم وجود نداشته که بدنبال پیگیری برای تکمیل آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳؛ پزشک عمومی ۱۲۶ و فوق تخصص ۲۴۱ هزار تومان