Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- استاندار البرز با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در صنایع نساجی و الکترونیکی خواستار ایجاد و راه اندازی نمایشگاه دایمی عرضه مبلمان وصنایع چوبی در این استان شد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی، پیش از ظهر شنبه در چهاردهمین جلسه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی بدون خروجی قابل قبول نیست، گفت: باید تصمیمات کلان متمرکز بر پتانسیل ها و در جهت ارتقا توان اقتصادی استان بیرون آید و این خود حاکی از وظیفه سنگینی است که این ستاد استانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مشکلات تولید عدم وجود بازار مناسب برای عرضه است گفت: برای عرضه تولیدات صنایع دستی و گردشگری باید برنامه ویژه داشته باشیم.

نجفی با اشاره به  اینکه تاکید مقام معظم رهبری و دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی توسعه صنایع کوچک است اظهار کرد:  صنایع دستی نیز از جمله آنها است.

 وی به نمونه ای در این خصوص اشاره کرد و گفت:  شهرستان فردیس ظرفیت و پتانسیل ویژه ای برای ساخت و طراحی درصنعت چوب و مبل دارد که تا کنون مغفول مانده است ومی تواند خود را در سطح ملی مطرح کند ...

استاندار البرز با بیان اینکه در حال حاضر یکی از کانون های صنعت مبل کشور در فردیس متمرکز شده است گفت: متاسفانه واردات کالای ترک در صنعت مبلمان بازار تولیدکنندگان داخلی را کساد کرده است.

نجفی تصریح کرد: رونق صنعت چوب و مبلمان همانند لوازم بهداشتی نیست که به صورت قاچاق در چمدان ها وارد کشور شود لذا باید در این زمینه مسئولان شهرستان فردیس اهتمام ویژه ای بخرج دهند تا کارگران در بخش تولید فعالانه وارد عرصه شوند.

استاندار البرز با بیان اینکه فردیس بخش جدایی ناپذیر از کرج است همانطور که کرج از تهران جدایی پذیر نیست گفت: باید از ظرفیت جنوب کرج برای توسعه استان و رونق صنعت و اشتغال بهره مند شد، چرا که تولیدکنندگان در بحث بازار یابی ضعیف هستند و باید ظرفیت آنها را تقویت کرد.

نماینده عالی دولت دراستان البرز در ادامه گفت: با توجه به اینکه در کرج امکانات برای رونق صنعت مبلمان وجود دارد، مرکز دائمی نمایشگاه عرضه چوب و مبلمان به عنوان مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در اسرع زمان دایر شود و ایجاد آن جزو تکالیف باشد.

استاندار البرز با بیان اینکه صندوق کارآفرینی و بانک ها باید در جهت رونق صنایع دستی و گردشگری وارد میدان شوند، گفت: گردشگری باید مطالبه گر نیازهای استان در رونق صنعت گردشگری باشد.

نجفی بیان کرد: نساجی و صنایع الکترونیکی از گذشته های دور برای کشور رهاورد اشتغالزایی داشته است و باید تلاش کنیم تا این واحدهای تولیدی با لحاظ ملاحظات زیست محیطی بار دیگر به چرخه تولید باز گردند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع دستی در فرمانداری آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محسنی فر مشاور فرماندار در امور بانوان با اشاره به برپایی این نمایشگاه از هنر دست بانوان آبادانی گفت: نمایشگاه بهار در بهار از امروز بیست و ششم تا  بیست و هشتم اسفند در محل سرسرای فرمانداری ویژه آبادان برپاست.
او با بیان اینکه این نمایشگاه در ۱۰ عرفه و با حضور ۳۰ نفر از بانوان صنعتگر گشایش یافت افزود: بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ از آن بازدید کنند.
دست سازه‌های چرم صنعتی و چرم طبیعی، انواع وسایل سفره هفت سین، سبزه عید، شیرینی خانگی، حصیر، ترمه و دست بافته‌های هنری، میناکاری و آبگینه‌های روی شیشه در این نمایشگاه عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • رونق اقتصادی این شهرستان نیازمند تقویت صنعت گردشگری است
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی نوروزی در ابرکوه
  • رونق بیشتر صنعت پرورش بلدرچین شهرستان میبد 
  • کشف مقبرۀ «مبلمان‌دار» یک شاهزاده چینی (+عکس)
  • آمادگی شهرداری بجنورد برای راه‌اندازی نمایشگاه‌های موقت فرهنگی
  • نماینده ویژه وزیر در راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق
  • تاکید استاندار خوزستان بر راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی
  • افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوروزی دربستان آباد
  • گشایش نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در خانه تاریخی امیرلطیفی گرگان
  • نمایشگاه صنایع دستی در فرمانداری آبادان