Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه آثار و اسناد میرزا کوچک جنگلی در نگارخانه عباسیه کهن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، نمایشگاه آثار و اسناد میرزا کوچک جنگلی همزمان با اجرای همایش استانی این مبارز در نگارخانه عباسیه کهن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مهران اشراقی، مجموعه‌دار تمبر و اسناد تاریخی گیلان در این راستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: سی و چهار تابلو و 66 قاب که گوشه و چکیده‌ای از اسناد و مدارک نهضت جنگل که برگرفته از راهبردهای نظمیه شهر رشت از سال 1294 تا 1300 جمع‌آوری شده، روزنامه‌های جنگل، قسمتی از تمبرهایی که مربوط به همان دوران است، پاکت‌نامه‌ها و تلگرف‌نامه‌هایی که سنسور شده و یک سری از اسناد و مدارک که مربوط به نهضت جنگل است را برای دید عموم قرار دادیم.

 

وی با بیان اینکه به عنوان یک مجموعه‌دار بخش خصوصی برای سومین باری است که در صومعه‌سرا این نمایشگاه را با همکاری اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برپا می‌کنم، افزود: بیش از یکصد نمایشگاه در سطح استان و کشور برگزار کرده‌ام.

 

مسئول فعالیت‌های نمایشگاه اسناد نهضت جنگل گفت: در قسمتی از این نمایشگاه کتاب‌هایی که در رابطه با میرزاکوچک جنگلی تا به امروز منتشر شده را به نمایش گذاشته‌ام.

 

 

اشراقی با بیان اینکه در این نمایشگاه اعلان‌ها، اخطارنامه‌ها و برگه‌های اعلامیه‌ای که از دولت و نهضت جنگل به مردم داده می‌شد را هم به نمایش گذاشته‌ایم، تصریح کرد: این نمایشگاه باید در مدت چند روزه برپا شود تا مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گیرد ولی با توجه به امکانات یکروزه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مجموعه‌داری را از سال 1358 با مجموعه تمبر شروع کردم، خاطرنشان کرد: از سال 1370 مجموعه تمبر، سکه و مدال و اسناد را در کار خودم ادامه دادم.

 

 

مجموعه‌دار تمبر و اسناد تاریخی گیلان اظهار کرد: بیش از نیمی از نمایشگاه‌های من در رابطه با اسناد و مدارک نهضت جنگل، دست‌خط‌ها و پاکت‌نامه‌های استان گیلان و اسناد ازدواج و عقدنامه‌ها است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدنگاری ۵۰ درصدی اراضی کشاورزی انجام شده است/ ابراز رضایت از عملکرد مجموعه ثبت در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابایی معاون رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نود و هشتمین نشست شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت که با محوریت ارائه گزارش عملکرد معاونت‌های املاک و کاداستر و اسناد و بررسی عملکرد استان‌های گیلان، کرمانشاه و خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به نشست فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام  مورخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ و رد طرح انتزاع سازمان ثبت از قوه قضاییه و الحاق آن به دولت به اتفاق آرا در این مجلس گفت: خوشبختانه هیچ یک از اعضای مجمع مصلحت نظام به انتزاع سازمان ثبت از قوه قضائیه و الحاق آن به دولت رای ندادند و با ۳۷ رای مثبت به ابقا سازمان ثبت در قوه قضائیه رای دادند که این یک اقدام بسیار مثبتی بود.

وی افزود: این رای نیاز به کارشناسی و تحلیل دارد  و  باید کاری کرد در سنوات آینده چنین طرحی مجدداً مطرح نشود. باید سند پشتیبانی تهیه شود و در اختیار نسل آینده قرار بگیرد، تا هر وقت بحث انتزاع مطرح شد کتابی به عنوان مرجع مشروع وجود داشته باشد تا هر کس خواست چنین طرحی را مطرح کند ابتدا بدان رجوع کند.  

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با اشاره به شاخص کلان ارزیابی عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۲ ضمن ابراز رضایت از عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۲ گفت: با توجه به تلاش‌های جهادی و شبانه روزی همکاران ثبتی حدنگاری اراضی کشاورزی در میانگین کشوری اکنون به مرز ۵۰ درصد رسیده است.

وی  در ادامه به صورت مقایسه‌ای به بررسی عملکرد ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ در حوزه قانون تعیین و تکلیف و عملکرد استان‌ها در سامانه سحاک و صدور اسناد اراضی زراعی پرداخت و افزود:  در سال ۱۴۰۱ پرونده‌های تشکیلی ۲۷۷ هزار بوده است و در سال ۱۴۰۲ این آمار ۵۱۰ هزار بوده و نزدیک به دو برابر رشد داشته است. در سال ۱۴۰۱ رای مثبت ۱۱۲ هزار بوده است در حالی که رای مثبت سال جاری،   ۲۷۳ هزار نزدیک به ۱۲۰ درصد رشد داشته است. جمع آرای صادره در سال گذشته ۲۴۸ هزار بوده است و آرای صادره امسال ۴۲۱ هزار بوده است.

رئیس سازمان ثبت با اشاره به میانگین آمار عملکرد استان‌ها و ارتقای رتبه برخی از استان‌ها در اسفندماه اظهار کرد: آمار اسفندماه نشان دهنده شتاب و خیز استان‌های انتهای جدول در بحث حدنگاری و ارتقای رتبه آن‌ها است و همچنین استان‌های پیشرو، نظیر یزد و قم و خراسان رضوی و از لحاظ عملکرد همچنان دارای وضعیت مناسب و ثبات عملکردی هستند.

شایان ذکر است، الکترونیکی شدن و حذف پرونده‌های فیزیکی، برچیده شدن بایگانی ها، برخورد قاطع با سردفتران متخلف، جذب نیروی انسانی ماهر و کارآموخته و آشنا با فناوری، حدنگاری پهنه شهری، افزایش اختیارات بازرسان از جمله مسائلی بود که رئیس سازمان ثبت بعنوان اهداف سال ۱۴۰۳ بدان پرداخت.

در ادامه صفدر کشاورز معاون املاک و امور کاداستر با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای تسهیل صدور اسناد زراعی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ در حوزه املاک به جهت تسهیل صدور اسناد مالکیت زراعی ۸  تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف منعقد شد و در ادامه برای کمک به استان و هماهنگی بیشتر با شورای حفظ حقوق بیت المال استان‌ها ۴۴ سفر در معیت ریاست سازمان ثبت انجام شد.

وی با اشاره به  ۳ شاخص زمانی، آمارعملکرد از ابتدا تا کنون، آمار یکساله ۱۴۰۲ و آمار اسفندماه سال جاری و  عملکرد استان‌ها در قانون تعیین و تکلیف را مورد ارزیابی قرار داد و اظهار کرد: از حیث عملکرد قانون تعیین و تکلیف از ۳۰ مهرماه ۱۳۹۱ تا ۲۶ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مجموع پرونده‌هایی که در قانون و تکلیف تشکیل شده است ۳ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۴۱ پرونده بوده است و پرونده‌هایی که تائید شده است ۳ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۵۴ پرونده بودند. آرای صادر شده ۱ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۹۹۹ رای مثبت بوده است و استان‌های البرز، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، خراسان جنوبی در رتبه اول تا پنجم هستند.  

معاون امور املاک و کاداستر در این رابطه افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۲۶ اسفندماه سال جاری  ۵۱۰ هزار و ۱۳۰ پرونده تشکیل شده است که ۴۵۴ هزار و ۱۱۲  پرونده تائید شده است. آرای مثبت ۲۷۲ هزار و ۵۵۷ رای مثبت بوده است و استان‌های کهیگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمانشاه، مازندران، آذربایجان شرقی به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم قرار دارند.  

کشاورز در ادامه با بررسی حدنگار اراضی کشاورزی بر اساس قطعه و مساحت  به ارزیابی استان پرداخت و گفت: در بررسی عملکرد حوزه حدنگاری کشاورزی بر اساس مساحت، استان‌های خوزستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، همدان و فارس و  همچنین براساس قطعه استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، مازندران، اصفهان و زنجان به ترتیب در رتبه‌های  اول تا پنجم قرار دارند.

همچنین در این جلسه سجاد حسن پور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد شرکت‌ها  در گذشته خوشبختانه امروز با تمرکز مدیریتی  بر آن‌ها گفت: اکثر شرکت‌ها در حال حاضر پای کار هستند و استقبال مردمی را با حضور میدانی و جهادی همکاران توسعه دادیم.

وی افزود: در حوزه صدور اسناد میزان پیشرفت محسوس است به نحوی که میزان پیشرفت استان کرمانشاه از ۲۰ درصد به ۴۱.۵ درصد رسیده و ارتقاء رتبه کشوری از ۳۱  به ۲۲ و در حوزه املاک در رتبه ۸ کشوری هستیم.

 در ادامه ناصری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان ضمن ارائه گزارش عملکرد کاداستر ۱۴۰۲ این استان گفت: اراضی ملی در سال گذشته ۷۶۸ قطعه صادر شده بود با ۸۴ درصد که امسال این آمار با ۸۳۰ قطعه صادر شده به میزان ۹۹.۷ درصد افزایش داشته است.

وی در رابطه با  صدور اسناد حوزه اراضی زراعی گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۲۵ فقره سند صادر شده بود که امسال ۱۵ هزار و ۲۹۱ قطعه صادر شده است به میزان ۴۴ درصد.

ناصری در رابطه با تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ تصریح کرد: در سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۴۴ قطعه بوده است که امسال با ۴۷ درصد پیشرفت ۳۱ هزار و ۴۶۷ قطعه بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اٌپارک ۳۵۰ نهال در محوطه پارک جنگلی چیتگر کاشت
  • هنر ۴۲ ساله بانوی سنندجی مورد استقبال هنردوستان داخل و خارج کشور
  • فیلم‌های سینمایی بیست و هشتم اسفند
  • هنرنمایی هنرمندان کوچک در میراث‌داری از امانت پیشینیان 
  • حدنگاری ۵۰ درصدی اراضی کشاورزی انجام شده است/ ابراز رضایت از عملکرد مجموعه ثبت در سال ۱۴۰۲
  • واکنش به اسناد تخلفات در مجموعه تحت مدیریت کاظم صدیقی
  • ماجرای انتشار اسناد تخلف قابل تامل در مجموعه تحت مدیریت آیت‌الله صدیقی و سوالی مهم از آیت‌الله و دفتر او
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای توانخواهان بهزیستی شاهین دژ
  • ۲ نمایشگاه بهاره در سبزوار برپا شد
  • تلویزیون از امشب «در چشم باد» پخش می‌کند