Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@06:17:31 GMT

کاهش آبرسانی سیار به هفت روستا در نطنز

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۴۵۲۰

کاهش آبرسانی سیار به هفت روستا در نطنز

رئیس اداره آبفار شهرستان نطنز، گفت: آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و از تعداد ۱۳ روستا در گذشته، فقط به هفت روستا به صورت سیار آب رسانی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ سید حسن واقفی، پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این که در گذشته به ۱۳ روستای شهرستان نطنز به صورت سیار آب رسانی می شد، اظهار کرد: با تلاش های گسترده آبرسانی سیار به روستاها با کاهش قابل قبولی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نطنز، افزود: امروزه آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است و از تعداد ۱۳ روستا در گذشته، فقط به هفت روستا به صورت سیار آب رسانی می شود.

وی با بیان این که مابقی روستاها به سیستم لوله کشی مجهز شده اند، تصریح کرد: یکی از مشکل هایی که این اداره با آن دست به گریبان بود اقدام برای اصلاح و یا تعویض شبکه های آب رسانی فرسوده است و نیاز است تا پنج هزار متر از شبکه آب رسانی در روستاها که فرسوده بود اصلاح و یا تعویض شود.

واقفی تاکید کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب آن هم در این زمان بحرانی، اداره آبفا برای اصلاح و تعویض شبکه های آب رسانی در روستاها نیاز به ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد و امیدواریم این اعتبار تهیه و تخصیص یابد.

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر ۳۰ روستا زیر پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی در شهرستان نطنز هستند و با توجه به اینکه شش روستا به شهرها ملحق شده اند اما این روستاها همچنان زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند و اقدام های مربوط به آب آن ها بر عهده اداره آبفار است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند