Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان شمالی در دیدار هیئت نمایندگان علمای لبنانی با اشاره به واگذاری مسئولیت ها بر مبنای شایستگی افراد گفت: در ایران بین زن و مرد یا شیعه و سنی تفاوتی وجود ندارد و اقوام و مذاهب مختلف زندگی مسالمت آمیزی با هم دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمدرضا صالحی در این دیدار که صبح شنبه برگزار شد، با تأکید بر کرامت ذاتی بشر در دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: ما آموخته ایم که یاور مظلوم باشیم و اگرچه با کسی سر جنگ نداریم، اما در مقام دفاع تا آخر ایستاده ایم و از همه مظلومان عالم به خصوص مسلمانان دفاع می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی ثابت کرد که ما برای دفاع در برابر هجوم همه دنیا هم آمادگی داریم و در این راه، شیعه و سنی و حتی غیرمسلمانان شهدای زیادی تقدیم کردند.

 

وی افزود: در حالی که ما در جمهوری اسلامی متحمل بیشترین خسارت از ناحیه تروریسم کور شده ایم اما آمریکا سعی دارد ما را حامی تروریسم معرفی کند.


استاندار خراسان شمالی با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت اسلامی به ویژه شهید عماد مغنیه گفت: اکنون نیز که آمریکا در جریان قضیه داعش دچار شکست شد، با راه اندازی توطئه دیگری یعنی به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی تلاش دارد وحدت مسلمانان را بر هم زند در حالی که شاهد بودیم در سراسر جهان اسلام شیعیان و اهل تسنن پس از نماز جمعه به خیابان ها آمدند و این حرکت را محکوم کردند.

 

صالحی با بیان این که در ایران اسلامی وحدت کاملی بین شیعه و سنی حاکم است، خاطرنشان کرد: در هفته وحدت نیز مراسم نمادین مختلفی با حضور علما و مردم در نقاط مختلف برگزار می شود و در خراسان شمالی نیز به همین مناسبت دو مراسم، یکی در مرکز استان و دیگری در روستای «بچه دره» از توابع شهرستان مرزی راز و جرگلان با حضور پرشور علمای منطقه برگزار شد.
 

مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با اشاره به انتصاب بخشدار و دهیاران زن اهل سنت در این استان و حضور زنان توانمند در عرصه مدیریتی که نشانی از توجه به شایستگی افراد در واگذاری مسئولیت ها بوده، نه زن و مرد یا شیعه و سنی بودن آن ها، ابراز امیدواری کرد: وحدت و انسجام مسلمانان روز به روز مستحکم تر شود و حرکت انتفاضه قدس نیز با سرعت بیشتری اوج بگیرد تا آینده ملت های منطقه و جهان بر اساس انسانیت رقم بخورد.

 

دبیر جمعیت امل لبنان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان برای مقابله با توطئه های صهیونیسم بین الملل تصریح کرد: مهم ترین برنامه ما در این راستا، سفر به کشورهای اسلامی و دیدار و گفت و گو با علمای اهل سنت برای تحکیم وحدت و برادری است.

 

شیخ زهیر جعید با ذکر تاریخچه اجمالی از اقدامات تجمع علمای مسلمین لبنان طی 35 سال سپری شده از تأسیس آن یادآور شد: این جمعیت تلاش دارد با تحکیم وحدت شیعه و اهل سنت، زمینه را برای تقویت مقاومت اسلامی در برابر دشمن صهیونیستی و مقابله با توطئه های آمریکا فراهم کند.

 

وی با قدردانی از حمایت های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از این حرکت علمای لبنان، بر عزم علمای شیعه و سنی این کشور برای اتحاد همه گروه های اسلامی و تقویت ارتباطات فرهنگی حول محور حمایت از قدس شریف تأکید کرد.

 

عضو ارشد تجمع علمای مسلمین لبنان نیز با اشاره به اشتراکات فراوان مذاهب اسلامی تصریح کرد: اشتراکات شیعیان و اهل سنت، از اشتراکات مردم کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مراتب بیشتر است و باید برای تقویت اتحاد و تحکیم مودت و برادری بین مسلمانان و توسعه مراودات فرهنگی گام برداشت.

 

شیخ غازی حنین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه تحکیم وحدت اسلامی، پایه ریزی فرهنگ مقاومت و حرکت در مسیر رشد و توسعه علمی را ستود و مشارکت دادن زنان در مدیریت ها از جمله در خراسان شمالی را حرکتی ارزشمند دانست که در برابر محدودیت های فراوان زنان در کشورهای عربی، واجد پیام های معناداری است.

 

در این دیدار شیخ حسین قبریس از علمای شیعه عضو تجمع علمای مسلمین لبنان و خانم دکتر روزان برکات از استادان دانشگاه در آن کشور نیز حضور داشتند.

 

اعضای این هیئت دیدارهایی هم با فضلا و علمای شیعه و سنی خراسان شمالی به مناسبت هفته وحدت خواهند داشت.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی علیه ملت ایران اوج گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام را خدمت همه نمازگزاران تسلیت عرض می‌کنم. از حوادث شگفت‌انگیز در دوران معاصر در جهان، سقوط قدرتمندترین رژیم سلطنتی در ایران و در منطقه استراتژیک جنوب غرب‌آسیا، آن هم در شرایطی که رژیم پهلوی در مقایسه با سال‌های گذشته خود، هم از نظر نظامی، هم در شرایط اقتصادی، و هم از نظر حمایت و پشتیبانی قدرت‌های بزرگ جهانی، در بهترین وضعیت و شرایط به‌سر می‌برد، شگفت‌انگیزتر آن‌که این فروپاشی و سقوط، نه در یک جنگ خارجی و یا کودتای نظامی، بلکه توسط یک انقلاب سیاسی اجتماعی مردمی و آن هم با دست خالی و با شعار «الله اکبر» اتفاق افتاد.

وی افزود: ملت مسلمان ایران با تکیه بر الله اکبر، توانست رژیم قدرتمند پهلوی را از قدرت ساقط کرد و با بالاترین سطح شعور و آگاهی و بصیرت، نظام جمهوری اسلامی تأسیس کرد، جمهوری اسلامی، نتیجه ترکیب همت مردمی و ایمان اسلامی و دقت نظر امام خمینی (ره) در انتخاب تعبیر «جمهوری اسلامی» است. امیرالمؤمنین (ع)، بنیانگذار نخستین جمهوری اسلامی بعد از پیامبر می‌باشد که با توجه به قرآن قانون اساسی یا آئین نامه‌های اداری را ابلاغ کردند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: بر اساس اندیشه سیاسی اسلامی، حرکت تروریستی در کشور روسیه محکوم است و آبشخور آن همان جایی است که زنان و کودکان غزه را ترور کرده است، ترور معنویت و پاکدامنی، عفاف و غیرت از ترور جسم انسان بدتر است.

حجت الاسلام کارگر گفت: ما یادمان نرفته که چگونه در کشور نیروی انتظامی را ضعیف کردند که امروز جرأت تذکر ندارد. ما یادمان نرفته که نوجوان بسیجی با زن خبرنگار مکشفه مصاحبه نکرد اما امروز سفیر کشور با خبرنگار نیمه برهنه مصاحبه می‌کند. ما وصیت نامه شهدا نسبت به عفاف و حجاب رو فراموش نمی‌کنیم که هنوز از معبر شهادت برای کشور هزینه می‌شود، ما دست‌های جنایتکار صهیونیست یهودی را در بیمارستان شفا می‌بینیم که چگونه زنان را در جلوی چشمان مردان و فرزندان می کشند

امام جمعه خارگ در پایان خاطر نشان کرد: چهارمین جنگ بر علیه ملت ایران بعد از جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی، جنگ فرهنگی است که امروز اوج گرفته است. انتظار از دولت و مجلس و قوه قضائیه داریم شجاعانه در حوزه سلبی و ایجابی ورود پیدا کنند و در کنار مردم در این جنگ فرهنگی کمک کنند

کد خبر 6064701

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سال نو و افطار در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان
  • مردم ایران در سال ۵۸ به جمهوری اسلامی رای دادند
  • روز جمهوری اسلامی عید بزرگ ملت ایران است
  • جنگ فرهنگی علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • بزرگ‌ترین نعمت خداوند برای بشریت در شب‌های قدر نازل شده است
  • روزه یکی از مولفه های وحدت است
  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • علمای اهل سنت آذربایجان غربی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران