Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ 473 نفر با دستور دادستان کل ترکیه در شهرهای مختلف این کشور به اتهام همکاری با گروه گولن طی هفته گذشته دستگیر شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در ادامه دستگیری و تحقیقات از عوامل مرتبط با گروه گولن، با دستور دادستانهای مقیم در شهرهای آنکارا، استانبول، بورسا، توکات، قونیه، مالاتیا، تکیرداغ، قهرمان ماراش، آیدین، آدانا، کایسری، سیرت، ارزینجان، حاتای، سامسون و اسکی شهیر، 473 فرد مظنون از جمله 156 سرباز و درجه دار نیروهای مسلح، 10 قاضی و دادستان اخراج شده، 84 نفر از پرسنل نیروی هوایی، 13 نفر از پرسنل وزارت دادگستری، 14 نفر از کارکنان نخست وزیری و 2 نفر از کارمندان دیوان عالی ترکیه به اتهام همکاری با گروه گولن طی هفته گذشته توسط پلیس ضد ترور ترکیه دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشدلی صاحب‌منصبان گذشته به کدخدای خود، عامل گستاخی صهیون شد

آیت‌الله تحریری در پیامی به مناسبت عملیات پیروزمندانه وعده صادق، خوشدلی برخی صاحب منصبان گذشته به کدخدای خود را عامل گستاخی دشمن صهیون و حمله به کنسولگری ایران دانست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی، در پیامی به مناسبت عملیات پیروزمندانه وعده صادق مطرح کرد: خوشدلی برخی صاحب منصبان گذشته به کدخدای مودب، و بزدلانه زیر سایه عوام‌فریب تنش‌زدایی نشستن، دشمن عنود صهیون را چندان گستاخ کرده بود که این بار جسورانه به خاک کنسولی ایران تجاوز کرد.

متن پیام تولیت حوزه علمیه مروی به این شرح است:

بسم الله القاصم الجبارین

قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ

خوشدلی برخی صاحب منصبان گذشته به کدخدای خود، و بزدلانه زیر سایه عوام‌فریب تنش‌زدایی نشستن، دشمن عنود صهیون را چندان گستاخ کرده بود که این بار جسورانه به خاک کنسولی ایران تجاوز کرد.

گمان دشمن خبیث آسودگی گذشته بود، اما این بار شجاعت مردان میدان تنها نماند و دست غیرت دولت انقلابی به همت صلابت مردان دیپلماسی، قهری یکدله ساخت و بغض شهادت زاهدی‌ها به امر ولی مقتدر انقلاب، وعده صادق شد و طوفانی پهپادی آفرید.

به رغم خیانت ذلت‌بار برخی سلاطین عرب و دست و پا زدنهای آمریکایی، اما غرب پلید تنبیه رعب‌آور اسرائیل را در عمق سرزمین‌های اشغالی با چشمانی بهت زده و هراسان نظاره کرد.

حضور شبانه ابابیل‌های سپاه اسلام بر سر ابرهه خون‌آشام غزه نه فقط زن و مرد مسلمان غمدیده که دل همه آزادگان جهان را تسلی بخشید.

آیت‌الله جوادی آملی: "وعده صادق" طلیعه فتح است

دلاوران ایران تنبیهی ساختند که پیچیدگی انجامش، دشمن حیرت‌زده را به تعظیم واداشت و ذلت و زبونی اسرائیل را انگشت‌نمای رسانه‌ها کرد. آنها می‌دانند که این اقتدار ایرانی، موازنه قدرت را در منطقه و جهان، چگونه یکشبه دگرگون و معادلات گذشته را واژگون کرده است.

آنچه شد لطف خدا بود که «ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی» و آنچه ماند اشک تمنای منتظران است که دلگرم این سرافرازی سپاه اسلام، پرامیدتر از همیشه، لحظه طلوع منجی را شماره کنند.

وظیفه ماست که امروز به شکرانه نعمت رهبری حکیم و مقتدر، و سپاه و ارتشی شجاع، و ایرانی مومن و انقلابی، جبهه سپاس به درگاه الهی بساییم و ظهور امام غائب را تمنا کنیم.

بارالها امروز بیشتر از همیشه دست التماس مظلومان غزه، تمنای غیورمردان ایران و ندبه همه منتظران، ولی تو را آرزو می‌کنند که:«این صاحب یوم الفتح و ناشر رایت الهدی ...».

والسلام علیکم و رحمه‌الله

محمدباقر تحریری

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • خوشدلی صاحب‌منصبان گذشته به کدخدای خود، عامل گستاخی صهیون شد