Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@06:48:59 GMT

حیوانات جهش یافته چرنوبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۶۱۶۹

حیوانات جهش یافته چرنوبیل

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284           اشتراک گذاری گزارش خطا بازگشت به بالای صفحه .به کانال تلگرام ما بپیوندید برچسب ها حیات وحش انفجار حیوانات Chernobyl Animals جهش ژنتیکی

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نظر شما نام: ایمیل: * نظر: طبیعت و جغرافیا حیوانات جهش یافته چرنوبیل در سال 1986 در شهر چرنوبیل اوکراین که آن زمان قسمتی از جماهیر شوروی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. تماشای پارک ملی ماونت رینیر پارک ملی کوه رینیر یا «پارک ملی ماونت رینیر / Mount Rainier National... حیات وحش جنوبگان زیبا تصاویری بسیار زیبا از طبیعت بکر و دست نخورده جنوبگان که با موسیقی... نبرد چهار شیر بر سر قلمرو تصاویری هیجان انگیز از نبرد سه شیر نر مسن‌تر با شیری جوان که وارد قلمرو... پارک ملی المپیک از نمای نزدیک پارک ملی المپیک یکی از پارک های واشینگتن آمریکاست. این منطقه به واسطه... پنج نکته درباره نهنگ آبی که نمی‌دانید «نهنگ‌های آبی / Blue Whales» بزرگ‌ترین حیوان در طول تاریخ است. این... چگونه هر روز پلاستیک‌ می‌خوریم؟ «کرمینگان‌ها» که در آب زندگی می کنند آب را فیلتر می کنند و تکه‌های غذا... تماشای پراگ با کیفیت 4K «پراگ / Praha / Prague» پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک، در شمال... خطرات انسانی برای حیات وحش انسان ها مدت ها است که بر حیات وحش تاثیر می گذارند، چه با شکار بی رویه... بزرگ‌ترین مهاجرت در حیات وحش هر شب بزرگ‌ترین مهاجرت بر روی زمین در اقیانوس ها در حال رخدادن است.... روایت زن استرالیایی از ایران زیبا یک زن استرالیایی به همراه یک گروه فرانسوی تصمیم به سفر به ایران را... تصویر زمین در 250 میلیون سال آینده صفحات قاره‌ای با سرعت کمی در حال جا به جایی هستند و در واقع فاصله و... گوریل‌ شرقی از نمای نزدیک «گوریل شرقی / Eastern Gorilla» یک گونه از سردهٔ گوریل است، که بزرگترین... جدال کفتار با شیر و یوزپلنگ با کل یالدار کفتارها پس از این که شیر غذایش را تمام کرد به سراغ غذای او می‌آیند، ولی... عملیات جابه‌جایی 520 فیل در مالاوی بیش از 520 فیل را از یک منطقه حفاظت شده به منظقه دیگری... گردش در رووینی با کیفیت 4K «رووینی / Rovinj» یکی از شهرهای بندری دریای آدریاتیک و بخشی از کشور... گرگی که با انسان‌ها دوست شد در این ویدیو تاثیرگذار داستان گرگی روایت می‌شود که به محل زندگی انسانی... کایوتی‌های آمریکا و نکات ایمنی کایوت یا کایوتی پستانداری سگ‌سان است که بومی آمریکای شمالی و مرکزی است و... پاییزِ وین از نمای نزدیک «ویَن / Wien» پایتخت کشور اتریش و یکی از استان‌های نه‌گانه کشور اتریش... کوسه ماکو، سریع‌ترین کوسه کوسه ماکو بین کوسه‌ها یکی از سریع‌ترین موجودات دریایی است. دم و پوزه با... وزغ‌های همه چیز خوار تصاویری جالب از خوردن موجودات مختلف توسط وزغ‌ها، از جمله مار، موش،... فارسی العریبة صفحه نخست تابناک جهان اقتصادی ورزشی اجتماعی مجلس ویدیو دوره ی مدیریت رسانه درباره ما تماس با ما خبرنامه پیوندها جستجو آرشیو آب و هوا اوقات شرعی RSS تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تابناک می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس چه بود؟

رئیس اداره مدیریت حیات‌وحش استان تهران گفت: جانوران وحشی دیده شده در شرق تهران، شغال هستند نه گرگ.

به گزارش همشهری، به‌گفته متخصصان سازمان حفاظت محیط‌زیست، این شغال‌های سرحال، صرفا برای دسترسی به پسماند غذایی گردشگران به محیط‌زیست انسانی نزدیک شده‌اند در غیراین صورت در حیات‌وحش، هیچ حیوانی انسان را دوست خود نمی‌داند و به او نزدیک نمی‌شود.

شغال‌ها در شرق تهران

محمد کرمی، رئیس اداره مدیریت حیات وحش استان تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شغال‌ها در پارک جنگلی لویزان دیده شده‌اند. با تغییر کاربری زمین‌های اطراف تهران از مناطق جنگلی و مراتع به زمین‌های کشاورزی، پارک‌های جنگلی و یا مناطق شهری، حضور حیات وحش در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای معمول شده است.

 

دیده شدن حیات وحش در پارک جنگلی لویزان که حدود ۵۰ سال عمر دارد امر طبیعی است، ولی باید بدانیم که از سوی دیگر دیده شدن حیات وحش در نزدیکی انسان، نشان‌دهنده عدم‌مدیریت پسماند گردشگران در طبیعت است.

در هر آخر هفته طبیعت‌گردان حجم قابل توجهی از پسماند مرغ و گوشت را در طبیعت پارک‌های جنگلی مثل سرخه حصار و لویزان و... جا می‌گذارند. این درحالی است که برای حیات وحش دسترسی به غذای آسان اولویت است. وقتی پسماند انسانی مهیا باشد شغال‌ها و روباه‌ها و... دیگر به سراغ خرگوش و موش که شکار کردنش سخت‌تر است نمی‌روند.

شغال‌ها شکارچی طبیعی ندارند یعنی عامل کنترل‌کننده این‌گونه دسترسی به غذاست. نه‌تن‌ها شغال که سایر گونه‌ها در حیات وحش، وقتی غذا برایشان فراهم باشد همه توله‌هایشان را نگه می‌دارند و یا برخلاف معمول، چند قلوزایی در آن‌ها افزایش می‌یابد.

به‌طور مثال وقتی بارندگی در یک‌سال خوب باشد، علفخواران نیز چند بره به دنیا می‌آورند. درست مثل غذارسانی به سگ‌های بلاصاحب وقتی غذارسانی دستی صورت گیرد، مادر توان شیردهی به همه توله‌هایش را دارد در نتیجه جمعیت گونه به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

چرا نباید به حیات وحش نزدیک شد؟

آدم‌ها به ۲ دلیل به حیات وحش نزدیک می‌شوند؛ یا از آن‌ها می‌ترسند و به طرفشان سنگ و چوب پرت می‌کنند و یا از سر ترحم به آن‌ها غذا می‌دهند و سعی می‌کنند آن‌ها را اهلی کنند.

در هر دو صورت حیوان می‌تواند به انسان حمله و بیماری کشنده هاری را به انسان منتقل کند.

متخصصان حیات وحش از مردم می‌خواهند درصورت مواجهه با حیات وحش به آن‌ها نزدیک نشوند و مراتب را به شماره ۱۵۴۰ متعلق به سازمان حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند. غذا دادن به حیوانات به‌خصوص حیات وحش، حیوان دوستی نیست.

ویژگی شغال‌ها

شغال طلایی تنها شغال بومی ایران است. شغال جانوری اجتماعی است و به‌صورت خانوادگی (نر و ماده و توله‌هایشان) زندگی می‌کنند.

این جانور انطباق‌پذیری خوبی با شرایط مختلف دارد و از منابع غذایی متنوعی شامل میوه‌ها، جوندگان، پرندگان، حشرات و سم‌داران کوچک تغذیه می‌کند. جثه شغال شبیه گرگ، ولی به‌مراتب کوچک‌تر از آن است.

گوش‌ها، دست و پا و دو طرف بدن گندمگون، زیر بدن زرد زنجبیلی و یا تقریباً سفید است. رنگ شغال‌های جنوب ایران روشن‌تر از شغال‌های نواحی شمال است.

قسمت انتهایی دم گاهی بریده به‌نظر می‌رسد و رنگ آن تیره‌تر است. در موقع دویدن معمولاً دم را پایین و بین پا‌ها نگه می‌دارد.

دیگر خبرها

  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • ماجرای پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس چه بود؟
  • تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!
  • ماجرای دیده شدن دسته گرگ ها در تهرانپارس چیست؟ + ویدئو | واکنش رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی