Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@12:24:07 GMT

سود ۲۰۰ درصدی بازار خودرو به جیب چه کسانی رفت؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۶۴۷۹

سود ۲۰۰ درصدی بازار خودرو به جیب چه کسانی رفت؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با طرح این پرسش که چه کسانی سود ۲۰۰ درصدی واردات خودرو را به دست آورده‌اند، گفت:مگر چه اتفاقاتی در بازار افتاده که با افزایش واردات شاهد رشد قیمت‌ها هستیم.

به گزارش مشرق، سعید موتمنی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد میزان واردات خودرو  امسال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: اما سوال اینجاست این میزان خودرو الان در کدام انبارها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز بازار با رشد قیمت انواع خودروهای وارداتی روبروست. این درحالیست که با افزایش واردات باید عرضه در بازار افزایش پیدا کرده و کاهش قیمت‌ها به وجود می‌آمد.

وی با طرح این پرسش که چه کسانی سود 200 درصدی واردات خودرو را به دست آورده‌اند، افزود: متأسفانه بعد از بسته شدن سایت ثبت سفارش، شرکت‌ها به دلایل مختلفی اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند اما سوال اینجاست مگر چه اتفاقاتی در بازار افتاده که با افزایش واردات شاهد رشد قیمت‌ها هستیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: در حال حاضر قیمت سورنتو از 235 میلیون به 340 میلیون تومان رسیده است که برای فعالان بازار هم این سوال مطرح است که دلایل این افزایش قیمت چیست.

موتمنی با بیان اینکه شرکت‌ها در این آشفته بازار سود قابل توجهی را از بازار خودروهای وارداتی به دست آورده‌اند، گفت: متأسفانه هیچ نظارتی بر بازار انجام نمی‌شود و متخلفین به راحتی به فعالیت می‌پردازند.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.   به گزارش تسنیم، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات 130 هزار خودرو ثبت سفارش  انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.   وی افزود: حدود 50 هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد. به حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.   وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم. افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.   وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • هونگچی H ۵؛ سدان چینی ۵میلیاردی در بازار!
  • خرید این سدان چینی بیش از ۵میلیارد تومان آب می‌خورد!