Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز در دنیا کسی درباره ریشه کنی مواد مخدر و کره پاک صحبت نمی‌کند بلکه باید به دنبال کاهش و تغییر الگوی مواد پرخطر به سمت مواد کم خطر باشیم.

به گزارش ایرنا پرویز افشار روز شنبه در نهمین نشست کمیته فرهنگی وپیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمانهای مردم نهاد خوزستان با تاکید بر اهمیت مداخلات پیشگیرانه اظهار کرد: وضعیت آسیب‌های اجتماعی در دنیا خصوصا اعتیاد بسیار ویژه است و گزارش های سازمان ملل حاکی از افزایش تعداد افراد مصرف کننده مواد مخدر و تغییر الگوی مصرف مواد در دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سران سه قوه و مسئولان عرصه مبارزه با مواد مخدر موظف هستند هر ٦ ماه یکبار خدمت مقام معظم رهبری گزارش عملکرد ارایه دهند و ایشان همواره بر انجام اقدامات ویژه، نوآورانه و فوق العاده در این عرصه برای رسیدن به نتایج روشن تاکید دارند.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) طی 2 سال گذشته توجه به آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد را مهم ترین اولویت کشور برشمرده اند و با حساسیت ویژه ای موضوع را پیگیری می‌کنند.
وی توضیح داد: طبق برنامه ششم توسعه مکلفیم تا 25 درصد از جمعیت معتادان را کاهش دهیم و حداقل 50 درصد جمعیت هدف را پوشش دهیم که هم در بخش بروز و هم در بخش شیوع باید عمل شود.
افشار مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، توجه به سیاست های کلان إبلاغی مقام معظم رهبری در این عرصه و مدیریت مصرف را از عوامل مهم رسیدن به موفقیت در درمان معتادان برشمرد و تصریح کرد: اگر درمان معتاد جدی گرفته نشود، وی نیازمند فرد دیگری میشود تا خرده فروشی کند، بدین ترتیب افراد بسیار بیشتری وارد چرخه اعتیاد می شوند.
وی گفت: در سیاست های کلان ابلاغی رهبری نیز تاکید شده که همه اقشار جامعه وارد میدان مبارزه شوند که این به نحوه تعامل کارشناسان فرهنگی و پیشگیری شوراها با سازمان های مردم نهاد ارتباط دارد، لذا شما باید فعالان این عرصه را برای مشارکت ترغیب کنید.
تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: مداخلات پیشگیری از اعتیاد دیر بازده است اما کم بازده نیست، در دنیا نیز ثابت شده است که کدام مداخله پیشگیرانه نتیجه بخش است لذا کارشناسان فرهنگی و پیشگیری می توانند برآورد کنند که کدام مداخله و در کجا اجرایی شود.
وی همچنین افزود: مساله حرکت به سمت مدیریت مصرف و قطع ارتباط مصرف کنندگان با قاچاقچیان مواد مخدر، یکی از موارد موکد در بند 57 سیاست‌های کلان برنامه ششم و ابلاغ شده مقام معظم رهبری است.
افشار افزود: در مدیریت مصرف سعی می کنیم تا با سوق دادن معتادان از مواد مخدر پرخطر به کم خطر و قطع ارتباط آن‌ها با قاچاقچیان، سیاست‌های کاهش آسیب و مدیریت مصرف را دنبال کنیم.
وی توجه به افزایش نشاط و سرمایه اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی، تعالی فرهنگ و ایجاد امید در مردم را در حوزه پیشگیری از اعتیاد مهم دانست و گفت: آموزش مهارتهای زندگی و پیشگیری از اعتیاد برای گروه های هدف از اقدامات ستاد است و تلاش داریم با همدلی و نگاه علمی موجب کاهش آسیب های اجتماعی در کشور شویم.
تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: دانشگاه ها و سازمان بهزیستی باید دست به دست هم دهند و اولویت خود را بر محیط های آموزشی متمرکز کنند.
وی افزود: یکی از اقدامات بسیار برجسته در خوزستان طرح (GIS) یا همان تهیه نقشه خطرپذیری است که استان های دیگر نیز میتوانند این طرح را در استان خود اجرا کنند.

***332 مکان در معرض خطر در خوزستان
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز دراین نشست اظهار کرد: در زمینه سوئ مصرف موادمخدر 332 مکان پرخطر یا در معرض خطر شناسایی شده اند و 989 مدرسه نیز قابل توجه هستند.
محمد تقی زاده افزود: یک میلیون دانش آموز در سطح استان داریم که با احتساب والدینشان جمعیت 2.5 میلیونی را تشکیل می دهند به این ترتیب جمعیت زیادی را از این طریق میتوان تحت آموزش قرار داد.
وی با اشاره به برنامه و طرح های در دست اقدام در حوزه پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: در حوزه منابع مالی و پشتیبانی و پژوهش نیاز به فعالیت های بیشتری است.

/6002/7164
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد