Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور سابق پاکستان با انتقاد از تعدد اعتصاب‌ها در این کشور ممانعت از اعتراضات خیابانی را وظیفه ارتش پاکستان دانست.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، «چوهدری نثار علی خان» ضمن اعتراض به برگزاری مکرر اعتصاب‌های خیابانی در پاکستان، آن را حاصل اشتباه دولت نواز شریف دانست.

وزیر کشور سابق پاکستان با اشاره به اعتراض خیابانی سال 2014 که بیش از 50 روز طول کشید گفت: من مخالف اجازه برگزاری اعتصاب در پایتخت پاکستان بودم، ولی شخص نواز شریف نخست وزیر وقت، خواستار صدور مجوز برگزاری اعتصاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ارشد حزب نواز اضافه کرد: اگر خواهان پیشرفت پاکستان هستیم نباید اجازه دهیم دائما اعتصاب شکل بگیرد، در غیر این صورت باید شاهد کشوری باشیم که عده‌ای با جمع آوری هواداران خود آن را مدیریت می‌کنند و دولتمردان باید به میل معترضین کشور را اداره کنند.

وی با انتقاد از احسن اقبال وزیر کشور پاکستان بیان کرد: در سال 2014 دو اعتصاب سنگین صورت گرفت ولی به دلیل اینکه من شخصا در صحنه حاضر بودم نیروهای پلیس موفق شدند، 14 هزار اعتصاب کننده را مدیریت کنند، اما در اعتصاب اخیر حزب لبیک یا رسول الله(ص) نیروهای پلیس به دلیل فقدان مدیریت صحیح شکست خوردند.

چوهدری نثار تاکید کرد: وضعیت فعلی جز با حضور ارتش پاکستان حل نخواهد شد و نیروهای ارتش باید با قدرت جلوی آغاز اعتصاب در کشور را بگیرند، زیرا اعتراضات مکرر باعث فلج شدن کشور می‌شود.

سخنان وزیر کشور سابق پاکستان در حالی مطرح می‌شود که دولت حزب نواز طی پنج سال حکومت خود شاهد حداقل 6 اعتصاب بزرگ بود که هر یک شریان اقتصادی و سیاسی پاکستان را برای روزها فلج کرد.

حمله نیروهای نظامی پاکستان به جمعیت معترض در اعتصاب اخیر، با شکست همراه بوده و دولت پاکستان را مجبور به پذیرش درخواست‌های اعتصاب کنندگان کرد.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیروهای مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم سیدعلی نباتی صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری رژه نیروهای مسلح در اردبیل اظهار کرد: ارتش در ۴۶ سال اخیر در سایه تحولات کشور با رویکرد ارزشی و معنوی دگرگونی اساسی را به خود دیده به طوری که امروز ارتش مقتدر به انواع تجهیزات و تسلیحات نظامی مدرن و هوشمند مجهز شده است.

وی یکی از ویژگی های ارتش قهرمان را خودکفایی در دستیابی به انواع ساز و برگ های نظامی عنوان و خاطرنشان کرد: بدون وابستگی به نظام غرب و شرق ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح دارای استقلال تصمیم گیری و اراده در انجام کار است و زعامت مقام معظم رهبری بزرگترین پشتوانه برای فرماندهی این مجموعه است.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک و هجومی ارتش جمهوری جمهوری اسلامی ایران گفت: در رژیم سابق ارتش کشور ما جولانگاهی برای آمریکایی ها و غربی ها بود و آنها سعی می کردند برای ارتش کشورمان تصمیم گیری کنند.

نباتی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جوانان ارزشی و انقلابی ارتش به نیروی ضداستکباری تبدیل شد و توانست در عرصه های مختلف قدرت و صلابت خود را حفظ کند.

وی گفت: با شروع جنگ تحمیلی ارتش توانست نیروها و تجهیزات خود را سروسامان داده و در این دوران سخت با تقدیم ۴۸ هزار شهید ۲۱۱ هزار جانباز و ۲۸ هزار آزاده و اعزام ۳.۵ میلیون سرباز در دوران دفاع مقدس وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دهد.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک و هجومی ارتش جمهوری جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تیپ ۴۰ ارتش نیز با تقدیم یک هزار و ۶۰۴ شهید و ۲ هزار و ۵۳۵ جانباز به عنوان تیپی پرافتخار در دوران دفاع مقدس ماموریت و مسئولیت خود را به شایستگی به انجام رساند و توانست به عنوان مقتدرترین تیپ از مرزهای کشور دفاع کند.

نباتی از برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز ۲۹ فروردین در اردبیل خبر داد و گفت: تمهیدات لازم از سوی دستگاه های مرتبط و پلیس راهور اردبیل برای برگزاری باشکوه این رژه در اردبیل اندیشیده شده است.

کد خبر 6079632

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • برگزاری رژه روز ارتش در کرمان + فیلم و تصویر
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان
  • برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در تبریز
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه ارتش در کردستان
  • رژه نیروهای مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است
  • وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است