Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) استان یزد، رضا زارع زاده مهریزی در نشست علمی، تخصصی زکات افزود: روحانیان جهاد کشاورزی نقش مؤثری در تبلیغ و ترویج فریضه الهی زکات در روستاها و به‌ویژه در بین کشاورزان، باغداران و گلخانه داران دارند.
وی با تأکید بر اینکه درآمد حاصل از زکات در سرفصل‌های مهمی ازجمله معیشت، مسکن، درمان، جهیزیه و کمک به امر تحصیل نیازمندان و مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه می‌شود اظهار کرد: استان یزد در زمینه زکات مستحبی ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های کشاورزی، باغداری و محصولات گلخانه‌ای دارد و ضرورت دارد فرهنگ پرداخت زکات بیش‌ از پیش در بین مؤدیان ترویج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زارع زاده گفت: حدود 16 هزار خانوار مستمری‌بگیر با جمعیت 24 هزار نفر زیر پوشش حمایت این نهاد قرار دارند و معادل همین تعداد مددجو نیز از خدمات تک و چند خدمتی کمیته امداد استفاده می‌کنند.
وی بابیان اینکه خدمات کمیته امداد به نیازمندان حسب نیاز خانوار متنوع و متفاوت است افزود: پرداخت مستمری، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه، بیمه، بهداشت و درمان، ساخت و تعمیر و تکمیل مسکن مددجویی، پرداخت بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی ازجمله خدمات کمیته امداد است.
قائم‌مقام کمیته امداد امام (ره) استان یزد در ادامه به فعالیت‌های بخش اشتغال و خودکفایی این نهاد اشاره و اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت که بیکار هستند و توان انجام کار رادارند شناسایی و از طریق حوزه اشتغال و خودکفایی برای دریافت تسهیلات اشتغال به صندوق اشتغال نیازمندان و همچنین بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و پس از دریافت تسهیلات و ایجاد شغل بر روی کار آن‌ها نظارت لازم انجام می‌شود تا به درآمد کافی و خودکفایی دست پیدا کنند.
مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته بیش از 10 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کردند.
2088/ 6197 دریافت کننده: کبری دانشی ** انتشار: فلاح

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان از پرداخت ۵۶۰ میلیارد ریال انواع زکات در استان خبر داد و گفت: این زکات جمع آوری شده شامل ۳۵۸ میلیارد ریال زکات فطریه، ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات کفارات، ۵۷ میلیارد ریال زکات واجب و ۱۰۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات مستحب بوده است.
جمال شیبه افزود: زکات جمع‌آوری شده برای امور محرومین و نیازمندان، کمک به تهیه جهیزیه، هزینه در بخش درمان، استفاده در حوزه تحصیل، آزادی زندانیان و احداث و مرمت مسکن نیازمندان صرف می‌شود.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود