Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- دبیر کمیته علمی کنفرانس ملی کاربرد داده های مکانی در صنعت آب و برق گفت: استان مرکزی رکورددار ارائه مقاله از نظر تعداد در کنفرانس ملیGIS شد و ۲۲درصد مقاله ها متعلق به این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا مرادی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه صنعتی اراک، اظهار داشت: پس از فراخوان چهارمین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی(GIS) در صنعت آب و برق، حدود ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره در اراک رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیته علمی چهارمین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق افزود: از ۶۰۰ مقاله رسیده به دبیرخانه، ۲۴ درصد مربوط به صنعت آب، ۶۲درصد مربوط به صنعت برق و ۱۴ درصد هم مربوط به بخش دانشگاهی است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اراک عنوان کرد: ۲۲درصد از ۶۰۰ مقاله رسیده به دبیرخانه مربوط به استان مرکزی می باشد، این استان از لحاظ کمیت مقاله ها در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده و مازندران هم رتبه دوم را دارد.

وی بیان داشت: ویژگی این کنگره نسبت به سه کنگره گذشته در این است که به لحاظ علمی در پایگاه و سامانه علمی جهان اسلام(IST) ثبت می شود و این کنفرانس مورد تایید این مرکز قرار گرفته است.

مرادی خاطر نشان کرد: سامانه اطلاعات مکانی یکی از زمینه هایی است که در واقع  به تخصص ژنوناتی از علوم زمین شناسی برمی گردد و به طور خاص این کنفرانس به دنبال استفاده از این سامانه و کاربردهای آن در مدیریت انرژی است که کمتر به آن پرداخته شده است.

دبیر کمیته علمی چهارمین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق تصریح کرد: برپایی هفت کارگاه آموزشی و انتقال تجربه های علمی و عملی توسط متخصصین و تبادل اطلاعات، بخشی از برنامه های جنبی این کنگره به شمار می رود.

وی بیان داشت: با توجه به حضور متخصصین و پژوهشگران ذیربط از سراسر کشور در حوزه صنعت آب و برق در این کنفرانس، امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی برای این صنعت در استان مرکزی باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده خلیج فارس بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: در این کنفرانس ۱۸۰ مقاله عرضه شده است که این مقالات از ۱۵ کشور ارائه و ۴۸ درصد آن پذیرفته شده است.

احمد کشاورز افزود: مقالات یاد شده در عرصه‌های مختلف مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی ارائه شده است.

وی بیان کرد: عمده مقالات از دانشگاه تهران و سپس از دانشگاه خلیج فارس است که در مباحث برق، کامپیوتر، مهندسی بخش‌های گوناگون است که داوران در حال انتخاب مقالات برتر برای معرفی و تجلیل هستند.

کشاورز، مدت برگزاری این کنفرانس را ۲ روز اعلام و خاطرنشان کرد: کاربردهای هوش مصنوعی و علوم داده در حوزه‌های مختلف و در نظر گرفتن اهمیت هوش مصنوعی در صنایع نفت و گاز استان بوشهر باعث شده این کنفرانس برنامه‌ریزی و اجرا شود.

کد خبر 6085729

دیگر خبرها

  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • جمع‌آوری اطلاعات ۴۲ میلیون آدرس در کشور