Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:04:16 GMT

کتاب فرسایش درونی رژیم اسرائیل منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۹۰۰۷

کتاب فرسایش درونی رژیم اسرائیل منتشر شد

کتاب "تاکل الدولة القومیة على ید التیار الدینی الصهیونی" (فرسایش دولت ملی از سوی جریان دینی صهیونیستی) به قلم محمد نوری زاده پژوهشگر ایرانی به زبان عربی منتشر شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کتاب فرسایش دولت ملی از سوی جریان دینی صهیونیستی به بحث فروپاشی درونی رژیم اسرائیل و آینده آن در سایه وضعیت کنونی می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب پژوهشی در شش فصل و 323 صفحه به تازگی از سوی انتشارات "موج آرام" منتشر شده است.

تاریخ یهودیان و جنبش صهیونیسم، ساختار احزاب و جریان های سیاسی و دینی، دلایل قدرت گیری جریان دینی صهیونیستی و حریدی، تاثیر این قدرت گیری بر ماهیت دولت و نتایج آن بر سرنوشت کنونی و آینده رژیم اسرائیل مهمترین فصل های این کتاب را تشکیل می دهد.

نویسنده در این کتاب به بررسی وضعیت یهودیان در اروپا و احزاب و جریان های مختلف یهودی، ظهور جنبش صهیونیزم در قرن 19 و چگونگی تشکیل رژیم اسرائیل، روابط بین احزاب و جریان های دینی اعم از صهیونیستی و حریدی با جریان ها و احزاب سکولار، دلایل قدرت گیری احزاب و جریان های دینی به زیان احزاب و جریان های سکولار به مروز زمان از تاسیس رژیم اسرائیل تا سال 2016 میلادی و تاثیر این قدرت گیری در ساختار نهادهای رژیم اسرائیل و نیز مسیر حرکتی این رژیم در سایه اختلافات شدید داخلی پرداخته است.

نویسنده کتاب سپس سرنوشت آینده رژیم اسرائیل در سایه تداوم وضعیت کنونی و اختلافات و تضادهای داخلی در آن را با استناد به گفته های خود مسئولان این رژیم بررسی کرده است.

این کتاب می تواند برای پژوهشگران جهت شناخت ساختار درونی رژیم اسرائیل و وضعیت کنونی موازنه قوا و میزان اختلافات داخلی در درون ساختار و نهادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی راهگشا باشد.

انتهای پیام/

R1016168/P36439/S8,90/CT12 موضوعات مرتبط اسرائیل

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد