Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز شنبه (18 آذر ماه 96) با افزایش 68 واحدی به رقم 91 هزار و 160 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 26 واحدی به رقم 17 هزار و 650 واحد رسید. همچنین سهام شاخص شناور با افزایش 119 واحدی به عدد 98 هزار و 755 واحد دست یافت. 

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 38 واحدی به رقم 64 هزار و 782 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 198 واحد افزایش به عدد 193 هزار و 972 واحد رضایت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل فرابورس نیز امروز با افزایش 2 واحدی به عدد یک هزار و 16 واحد رسید.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 73 واحد، داده‌گستر عصر نوین با 25 واحد و ایران خودرو سایپا هر یک به میزان 20 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 63 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 28 واحد و پالایشگاه تهران با 23 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از 172 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 879 میلیون و 197 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 62 هزار و 447 نوبت دادوستد بود. 

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شرق، مالیبل سایپا، خاک نسوز استقلال آباده و پشم‌بافی افشار یزد بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کشت و دام گل‌دشت نمونه اصفهان و صنایع سیمان دشتستان متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 113 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش کمتر از 20 میلیارد تومان کد به کد شد.

در فولاد کاوه جنوب کیش نیز 69.5 میلیون سهم به ارزش 16.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال 20 میلیون سهم پتروشیمی شیراز به ارزش 5.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد.

همچنین اندکی بیش از 11 میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه بود، 8 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ساختمانی نوین به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

همچنین بیش از 7.5 میلیون سهم سرویس‌های صنعتی اردکان به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان با تجمیع سهام از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی همراه شد و در گروه بهمن نیز بیش از 7 میلیون سهم به ارزش کمتر از 800 میلیون تومان کد به کد شد. 

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی متعادل اما کم‌حجم در کلیت بازار سهام بود که روند تکنیکالی قیمت سهام خودرویی‌ها باعث شد، تا امروز نیز همسو با پرحجم‌تر شدن معاملات سهام در این گروه با اقبال خریداران حقیقی همراه باشد. 

همزمان در گروه اطلاعات و ارتباطات در حالی حجم معاملات سهام در این نماد امروز تنها به اندکی بیش از 3 میلیون سهم رسید که همچنان صف خرید کمتر از 110 میلیون سهمی در این نماد خودنمایی می‌کند.

در نماد معاملاتی آلومینیوم ایران نیز امروز تقابل عرضه و تقاضای سهام در ثبت کامل قیمتی در حالی به معامله بیش از 11.5 میلیون سهم در این نماد معاملاتی انجامید که آخرین خبرها حاکی از منتفی شدن معامله بلوکی این سهم از سوی سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی دارد.

این در حالی است که با ورود مدیرعامل صنعت آلومینیوم به این شرکت که در کارنامه خود مدیریت آلومینیوم المهدی را نیز داشته ،گمانه‌زنی‌ها حاکی از عرضه تدریجی سهام به نفع مالک کنونی آلومینیوم المهدی و سرمایه‌گذاری ملی ایران دارد.

سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران تاکنون سهم خود را در آلومینیوم ایران از 14 آبان ماه که به 716 میلیون سهم رسید هم اکنون به حدود 59 میلیون سهم کاهش داده است. 

در نماد فولاد مبارکه نیز امروز بازارگردانی سهام و معاملات درون‌گروهی باعث شد، تا قیمت این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی بسته شود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود، هر چند که معامله‌گران تکنیکال را به سمت گروه خودرویی‌ها متمایل می‌کرد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام رشد قابل توجهی کردند. برای پیش بینی بورس امروز – سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در معاملات روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۷ هزار و ۲۵۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۸ هزار و ۹۶۴ واحدی در رقم ۷۶۷ هزار و ۷۱ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۰۱ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۶۲۵ واحد به سطح ۱۴۲ هزار و ۸۶۴ واحد رسید.

آمار معاملات سهامی

در دومین روز معاملاتی سال جدید، خالص جریان پول حقیقی مثبت شد و سومین روز پیاپی با افزایش مالکیت حقیقی در بازار سهام به ثبت رسید. بدین ترتیب در دو روز معاملاتی سال جدید، در مجموع ۳۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شده است.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، کچاد، نوری و بوعلی نماد‌های سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نماد‌های فملی، پارسیان و شتران از نماد‌های قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های شگویا، آریان و فغدیر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نماد‌های وسپهر، کگهر و مادیرا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

پیش بینی بورس امروز

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز سه‌شنبه در تداوم روند صعودی شاخص‌ها در معاملات روز یکشنبه و دوشنبه آغاز خواهد شد. بورس تهران در حال حاضر با سیگنال‌های مثبت و منفی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌توان سطح پایین ارزش معاملات خرد را یک سیگنال مقاومتی مهم برای معاملات امروز سهام در نظر گرفت. بازار سهام در آخرین روز معاملاتی سال با افزایش تراز شاخص کل و ورود پول حقیقی به سهام مواجه بود که در دو روز گذشته نیز باز هم با شدت بیشتری تجربه شد.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۵ تا ۷ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت، ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است.

صفوف خرید سهام اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح ۲۲ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۱ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار