Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@11:04:22 GMT

تماشای سه کنسرت با یک بلیت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۰۰۳۴

تماشای سه کنسرت با یک بلیت

فرهنگ > موسیقی - علاقه‌مندانی که بلیت روز پنجشنبه بیست و سوم آذرِ گروه کُهن را تهیه کنند می‌توانند پیش از آن اجرای تک‌نوازی کمانچه هادی منتظری و سیدرضا طباطبایی و گروهش در آواز مکتب اصفهان را هم ببینند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه موسیقی کُهن به سرپرستی و آهنگسازی کامیار فانیان پنجشنبه 23 آذر در تالار رودکی تهران به اجرای موسیقی دستگاهی ایران می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنسرت شامل اجرای ساخته‌های کامیار فانیان در آواز بیات اصفهان است. پارسا حسندخت (آواز)، جاوید ابراهیم‌پور (نی) و سجاد منصوری (تنبک) هنرمندانی هستند که ترکیب گروه کُهن را به همراه کامیار فانیان تشکیل می‌دهند.

پیش‌درآمد با ریتم هفت‌تایی، تصنیف «شمع و پروانه» با شعری از سعدی، تصنیف «خاموشی نزدیک» با شعری از محمدرضا شفیعی‌کدکنی، «ذوق رندان» با شعری از شاه نعمت‌الله ولی، تصنیف «مست و ملنگ» با شعری از امیر عاملی و تصنیف «سمن بویان» با شعری از حافظ؛ قطعاتی هستند که در این برنامه در مدت 50 دقیقه اجرا می‌شوند.

کنسرت گروه کُهن در قالب دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار می‌شود و سانسی که برای این اجرا در نظر گرفته شده، شامل دو برنامه‌ دیگر هم هست. به عبارت دیگر در روز پنجشنبه 23 آذر در تالار رودکی از ساعت 21:00، ابتدا هادی منتظری به تک‌نوازی کمانچه می‌پردازد و بعد از آن سیدرضا طباطبایی با دو نوازنده دیگر آواز مکتب اصفهان را ارائه می‌دهند و پایان‌بخش سانس، اجرای گروه کُهن خواهد بود.

کسانی که بلیت‌های سانس ساعت 21:00 در روز 23 آذر را خریداری می‌کنند، می‌توانند در کنار اجرای گروه کُهن، اجرای هادی منتظری و اجرای سید‌رضا طباطبایی و گروهش را هم ببینند.

57242

کلید واژه‌ها : موسیقی کلاسیک - موسیقی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افزایش قیمت‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری چیزی است که مردم در ابتدای سال منتظر آن هستند تا ببیند هر کالایی به چه میزان و چه مبلغی قیمتش افزایش پیدا می‌کند. در سبد علاقه‌مندی‌های هنری مردم نیز حضور در کنسرت‌ها یکی از لاکچری‌ترین  تفریحات محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سالن‌های کنسرت تهران و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در دیگر شهر‌ها قیمت داشت.  

امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی به تازگی در اظهارنظری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از تغییر قیمت بلیت کنسرت در تهران خبرداد و مطرح کرد که تلاش دارند قیمت‌ها قانون را زیرپا نگذارد و در واقع با احتساب مالیات زیر یک میلیون تومان باشد. اما واقعیت این است که وقتی رقمی در حدود یک میلیون تومان مطرح می شود طبیعتا نوسانات و بار روانی دیگری در پی دارد!

حال امروز نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیاط دولت مطرح کرد که تلاش دارد اجرا‌های صحنه‌ای را با کمک تهیه کنندگان کنترل کند و نظارت قوی روی قیمت‌ها داشته باشند تا عدد درشتی نشود! بنابراین مبلغ بلیت را کمتر از یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

بماند که مشخص نیست در نهایت چه میزان درصدی به مبلغ بلیت ۱۴۰۳ کنسرت‌ها افزوده خواهد شود، اما حتی اگر همین ۹۰۰ هزار تومان هم تعیین شود تصور کنید اگر یک خانواده سه تا چهار نفره بخواهند یک بار یک کنسرت بروند، چه مبلغی برایشان تمام خواهد شد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • برای کنسرت پایتخت آماده‌ام/ قصه همکاری با مهیار علیزاده
  • هجوم هواداران بدون بلیت به کنسرت معین در شهر وان (فیلم)
  • همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»
  • علیرضا بیرانوند بالاخره به کنسرت فرج علیپور آمد