Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش  استاندار آذربایجان شرقی،امروز در همایش آسیب‌شناسی و پیشگیری از جرایم و مفاسد اداری در تبریز ، با بیان اینکه فعالیت‌های مالی و اداری دستگاه‌ها باید شفاف بوده و اطلاع‌رسانی شود، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید امور اداری و مالی خود اعم از مناقصه‌ها، مزایده‌ها، پرداخت‌ها، پروژه‌ها و استخدام‌ها را شفاف‌سازی کنند؛ با شفافیت امور جلوی مفاسد گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شفافیت در نظام بانکی مهم‌تر از سایر بخش‌هاست، گفت: با توجه به اینکه دولت، منابع لازم برای سرمایه‌گذاری و امور عمرانی در اختیار ندارد، بار اصلی این بخش برعهده سیستم بانکی است و این موضوع می‌تواند بانک‌ها را به نقطه تمرکز فساد تبدیل کند.


وی تصریح کرد: نحوه پرداخت تسهیلات، ضمانت‌ها و بازپرداخت آنها باید به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود؛ چراکه بدهکاران بزرگ بانکی نتیجه همین عدم شفافیت است.


خدابخش با بیان اینکه نظام بانکی به نظارت بیشتری نیاز دارد، افزود: خوشبختانه مدیران بانکی استان، افرادی پاک‌دست هستند و باید به‌نحوی مدیریت کنند که امکان بروز فساد در نظام بانکی ایجاد نشود.


وی به برخی از عوامل شکل‌گیری فساد در نظام اداری اشاره کرد و گفت: پایه اول فساد، غلبه هوای نفس بر انسان‌هاست و براین اساس، گام اول پیشگیری از فساد نیز باید تقویت روحیه پرهیزکاری و تقوا در کارکنان و مدیران نظام باشد.


وی در بیان دومین عامل مفاسد اداری، گفت: متأسفانه ساختار اداری کشور نیز به گونه‌ای است که زمینه شکل‌گیری فساد را فراهم می‌کند؛ ما امروز شرکت‌های دولتی را برون‌سپاری می‌کنیم اما می‌خواهیم به روش دولتی آنها را اداره کنیم که این کار قطعاً جوابگو نیست.


خدابخش افزود: تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود و اقتضائات خاص شرکت‌های بزرگ و بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته نشود به نتیجه مطلوب در زمینه مبارزه با فساد نخواهیم رسید.


وی، تصمیمات غیرکارشناسی مسئولان را از دیگر عوامل بروز فساد در نظام اداری عنوان کرد و گفت: هرکدام از بانک‌های کشور براساس یک تخصص شکل گرفته‌اند، اما یک‌باره اعلام شد که همه بانک‌ها باید همه خدمات را ارائه کنند؛ وقتی به تخصص بانک یا هر دستگاه دیگری توجه نشود نتیجه طبیعی آن فساد خواهد بود.


استاندار آذربایجان شرقی سلامت نظام اداری را یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت استان ذکر کرد و گفت: مهم‌ترین کار برای تحقق این امر، شفافیت در امور است و امروز به کمک فناوری‌های پیشرفته می‌توان از بسیاری از مفاسد پیشگیری کرد.

 

انتهای پیام/خ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود