Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@11:01:13 GMT

آموزش هنرهای صنایع دستی در استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۰۶۵۳

آموزش هنرهای صنایع دستی در استان یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان  یزد عصر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی استان یزد آموزش رایگان را در 18 رشته صنایع دستی برگزار می‌کندگفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با فنی و حرفه‌ای از سوی سازمان میراث فرهنگی امضاء شد اعلام آمادگی کردیم که آماده آموزش برخی هنرهای صنایع دستی در بعضی روستاها و شهرها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی یزد ادامه داد: در سال 95 خانمی در شهرستان میبد در رشته کار بافی توانست باهمت خود این رشته هنری را احیا کند و 300 نفر اشتغال را در این شهرستان بوجود آورد و طی تفاهم‌نامه‌ای که ما با آموزش و پرورش داشتیم مکانی را در اختیار ما گذاشتند و توانستیم رشته کار بافی را در شهرستان میبد با اشتغال 300 نفر پایدار داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث روستای هدف، ما در روستای ده بالا و خرانق در سال گذشته برنامه‌هایی را داشتیم و امسال نیز مبحث اشتغال بانوان را در دست اقدام داریم.

دانش یزدی اولویت‌های اداره میراث فرهنگی را بحث اشتغال خانگی و فعالیت‌های بانوان عنوان کرد و گفت: این مسئله با توجه به ظرفیت‌های روستا مطرح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد اضافه کرد: بحث IT یا بحث ورود فناوری در حوزه گردشگری بخصوص حمل و نقل عمومی و صنایع دستی می‌طلبد که در بحث صادرات صنایع دستی بحث بازارچه دائمی صنایع دستی دیده شده است و در طرح شهرهای زیر 10 هزار نفر بتوانیم بازدهی خوب صنایع دستی برای اشتغال روستایی داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اولویت‌های  میراث فرهنگی به  اشتغال خانگی و فعالیت‌های بانوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۵ میلیارد ریال، عملیات تکمیل و بهسازی راه دسترسی سدکنگیر واقع در شهرستان ایوان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: مجتمع ساحلی و تفریحی سد کنگیر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های منطقه تفریحی کنگیر نقش محوری در جذب گردشگران به ایوان خواهد داشت.

منبع: مهر

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد