Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره- ایرنا- «عبدالرزاق مقری» معاون دبیرکل حزب 'حرکة مجتمع السلم' (حمس) الجزایر در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: این روزها امید همه به نیروهای مقاومت است تا فلسطین را نجات دهند.

عبدالرزاق مقری که بر اساس قوانین حزب حمس به زودی دبیرکل این حزب الجزایری می شود، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، این اقدام ترامپ را شدیدا محکوم کرد و در عین حال برخی حکومت های عربی را مسئول آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقری افزود: این تصمیم ظالمانه، حلقه ای از زنجیره طرح های صهیونیستی-آمریکایی برای تصرف کامل فلسطین و ترسیم دوباره مرزهای خاورمیانه است.
وی همچنین گفت: درگیری و چنددستگی موجود میان مسلمانان نیز باعث شده است دشمنان به خود جرات بدهند و دست به این کار بزنند.
عبدالرزاق مقری تصریح کرد که عملیات یهودی سازی فلسطین،از مدت ها پیش آغاز شده و شهرک سازی نیز همچنان ادامه دارد اما این تصمیم ترامپ به طور کلی نشان دهنده سستی حکومت های عربی است که اگر به فلسطین خیانت نمی کردند، آمریکایی ها جرات چنین کاری را نداشتند.
وی در ادامه گفت: این تصمیم ترامپ نشان داد که صلح با اسراییل معنایی ندارد و کسانی که تصور می کنند آمریکا در خصوص مساله فلسطین بی طرف است، بسیار ساده لوح اند.
معاون دبیر کل حزب حمس الجزایر در پایان گفت که این روزها همه چشم امید مردم به مقاومت است،فلسطینی ها باید متحد شوند و باید دانست که مقاومت به زودی با شدت بیشتری آغاز خواهد شد .
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی در کاخ سفید با بیان اینکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با قدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
خاورم **2041**3404**خبرنگار: سید شاهپور حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح

نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده تشکیل کشور مستقل فلسطین، به مناقشه موجود پایان بخشند. 

به گزارش الجزیره، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش بس دائم در نوار غزه شده و در عین حال به رژیم صهیونیستی درباره پیامد‌های حمله به رفح هشدار داد. 

آلبارز پیش از نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا در این باره به خبرنگاران گفت: من از جامعه بین المللی می‌خواهم در برابر آنچه در غزه رخ می‌دهد بی تفاوت باقی نمانده و اقدامات لازم به منظور رسیدن به یک آتش بس فوری را اجرایی کنند. 

وی با اشاره به تلاش‌های کشورش برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، خاطر نشان کرد: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین برای پایان بخشیدن به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه ضروری است. 

وزیر خارجه اسپانیا در ادامه به درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب الله نیز اشاره کرده و افزود: احتمال گسترش منازعه به لبنان باعث نگرانی ماست، زیرا وقوع این امر می‌تواند ابعاد درگیری را تغییر دهد. همچنین لبنان یک دولت شکننده و متشنج است. 

اسپانیا به همراه ۳ کشور دیگر اروپایی شامل ایرلند، مالت، و اسلوونی آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اعلام کرده اند. رژیم صهیونیستی با محکوم کردن اقدام این کشورها، وقوع این اتفاق را پاداشی به تروریسم خوانده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید