Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@22:38:51 GMT

احتمال حذف ۵ روز تعطیل از تقویم تعطیلات رسمی کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۰۸۳۹

احتمال حذف ۵ روز تعطیل از تقویم تعطیلات رسمی کشور

ساعت 24- عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در تقویم جدید تعطیلات رسمی کشور، به ‌احتمال ‌زیاد ۵ روز از روزهای تعطیل فعلی از تقویم تعطیلات کشور حذف خواهد شد.

احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در جلسه شورای بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بهتر است کمیته‌ای تخصصی مجزا و خارج از شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت تشکیل شود تا مصوبات شورا و موارد پی‌جویی در آن با دقت و سرعت بهتری اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی کارکردهای شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت افزود: محور بحث‌های ارائه‌ شده در این شورا باید بر حل مشکلات و معضلات پیش روی واحدهای تولیدی باشد همچنین بخشی از مشکلات موجود بر سر راه تولید و واحدهای تولیدی استانی بوده که در قالب همین قبیل جلسات قابل ردگیری بوده و برای مشکلات  ملی نیز قانون تمهیداتی لازم را در نظر گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت نمایندگان قوای سه‌گانه حضور داشتند که مصوبات جلسه شورای گفت‌وگوی استان نیز می‌تواند مشکلات و معضلات پیش روی خود را به دبیرخانه شورای ملی ارجاع دهد تا مشکلات حاکمیتی که در این زمینه وجود دارد نیز از این طریق برطرف شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌احتمال بازنگری در تعطیلات رسمی کشور عنوان کرد: بحث بررسی مجدد تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون  اجتماعی مجلس در دست پیگیری بوده که احتمال می‌رود در قانون جدید تعطیلاتی از قبیل 12 فروردین، 15 خرداد و 29 اسفندماه از روزهای تعطیلی در سال‌های آینده حذف شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه تعطیلی روز8 ربیع‌الاول مصوبه مجلس بوده و در اصلاح برخی روزهای تعطیل سال قرار نخواهد گرفت، تأکید کرد: در تقویم جدید تعطیلات رسمی کشور به‌ احتمال‌ زیاد 5 روز از روزهای تعطیل فعلی از تقویم تعطیلات کشور حذف خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی ابراز کرد: اگر قرار است محصول داخلی ما  با مشابه خارجی خود  رقابت کند باید هزینه‌های تولیدی را کاهش داد در حالی‌که واقعیت امروز واحدهای تولیدی افزایش هزینه‌های تولیدی و افزایش قیمت تمام‌شده و از طرفی نیز فشارهای اقتصادی برای تولیدکنندگان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه‌های سرسام‌آور واحدهای نظارتی عنوان کرد: دریافت 3 میلیون پول برای نیم ساعت بازدید کنترل کیفیت و مباحث دیگر کاملاً اجحاف در حق تولید است که ضرورت دارد تا این قانون مورد بازنگری قرار گیرد.

تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها؛ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه؛ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها/ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ ها/ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟
  • مورد عجیب تعطیلی «پنجشنبه»‌ها
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان