Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@21:09:12 GMT

صیادان بردخون بوشهر خواستار توقف صید ترال شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۱۱۴۲

صیادان بردخون بوشهر خواستار توقف صید ترال شدند

به گزارش ایرنا، صیادان بردخونی اعلام کردند: باوجود ممنوعیت صید ترال، شاهد حضور لنج های صیادی از نقاط مختلف استان و خارج از استان در آب های محدوده خورخان و مطاف در شهرستان دیر هستیم.
آنان اظهارداشتند، صید ترال باعث از بین رفتن ذخایر دریایی و به خطر انداختن پیشنه شغلی و معیشت شمارزیادی از صیادان بومی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست بخشداری بردخون گفت: صیادان خواستار توقف صید توسط کشتی ها و شناورهای غیر بومی به شیوه غیر قانونی به صید ترال هستند.
محمود دهقان افزود: درخواست صیادان به فرماندار دیر برای اتخاذ تصمیم منطقی منعکس شده است.
بردخون با 10 هزار نفر جمعیت در فاصله 150 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع است که معیشت شمار زیادی از آنان از طریق صید و صیادی تامین می شود.
7207/ 6045** خبرنگار: عباس بحرانی** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان

کوروش خلیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گیلان به جهت وجود ۳۰۰ کیلومتر پهنه آبی خزر و نوار ساحلی یکی از استان‌های اثرگذار و مهم در بخش تولیدات شیلاتی و آبزی پروری است.

مدیرکل شیلات گیلان از صید بیش از ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در این استان خبر داد و اضافه کرد: این مقدار صید انواع ماهیان استخوانی از ابتدای شروع فصل صید تاکنون در سه نوار ساحلی گیلان صورت گرفته است.

خلیلی با بیان اینکه ۵۲ درصد ماهیان صید شده را ماهی سفید تشکیل می‌دهد، گفت: ۴۷ درصد ماهی کفال و یک درصد سایر گونه‌های ماهیان سبد تجمیعی صید پره های صیادی قرار گرفته است.

وی با اشاره به سهم خوب اقتصاد دریا پایه در گیلان افزود: ارزش ناخالص ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی بیش‌از ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به شرایط نامطلوب آب و هوایی برای صیادی از ابتدای فصل صید تاکنون بیان کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی پره های صیادی فقط ۵۰ درصد از فرصت صیادی در سواحل بهره بردند و نیمی از وقت شأن به علت نبود شرایط مناسب هدر رفت.

خلیلی از رشد ۱۵ درصدی صید ماهیان استخوانی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: پره های صیادی و صیادان گیلانی در کنار نبود شرایط مناسب برای صیادی در بخش برداشت ماهیان استخوانی عملکرد مؤثر و قابل قبولی داشتند.

وی با اشاره به اینکه زمان فصل صید تا ۱۵ فروردین است، افزود: تمدید زمان صید در نوار ساحلی گیلان به تصمیم کمیته ملی مدیریت مرکزی صید سازمان شیلات بستگی دارد.

کد خبر 6063273

دیگر خبرها

  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید
  • جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی درپارس جنوبی محقق شود
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • عقب‌ماندگی جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیرو‌های بومی استان بوشهر جبران شود
  • عقب ماندگی جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی در پارس جنوبی جبران شود
  • کالاهای موردنیاز پارس جنوبی از تولیدکنندگان استان بوشهر تامین شود
  • عقب‌ماندگی اشتغال بوشهری‌ها در پارس جنوبی جبران شود