Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران ناز»
2024-03-30@04:45:17 GMT

استفاده های شگفت انگیز از موی انسان (عکس)

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۲۲۶۴

استفاده های شگفت انگیز از موی انسان (عکس)

استفاده های شگفت انگیز از موی انسان (عکس)

 

فکر می کنید که موی انسان به چه دردی می خورد؟ پوشاندن سر و زیبایی بخشیدن به چهره، مهمترین استفاده هایی است که به ذهن هرکدام از ما می رسد اما در کشورهای مختلف از مو، استفاده های عجیب و غریبی می کنند که برخی از آنها برای ما عجیب و شگفت انگیز به نظر می رسد و بعضی دیگر مانند تهیه عود تهوع آور و باورنکردنی!

 

موهای اجدادنشان
قبیله کوچکی در چین زندگی می کنند که موهایشان را از اجدادشان به ارث برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زن های قبیله «لانگورن مایو» موهای بافته شده مادربزرگ یا مادر مادربزرگشان را که پس از مرگ به آنها رسیده به انتهای موهای خود گره می زنند، آنها این کار رابه وسیله مواد طبیعی انجام می دهند، انگار که یک کلاه بزرگ روی سر آنها قرار داده شده است.

 

 

در گذشته برای تزئین موها از شاخ های واقعی حیوانات استفاده می شد اما امروزه از تکه های چوب برای این کار استفاده می شود، وزن این موها گاهی حتی تا چهار کیلوگرم می رسد و تقریبا یک ساعت طول می کشد تا زن ها بتوانند موهای خود را جمع کنند. در میان این قوم چینی، موهای اجداد از اشیای بسیار باارزش به شمار می رود.

 

لباس از موی انسان
استفاده از موی انسان برای تولید پوشاک در هند و چین یکی از سنت های قدیمی به شمار می رود. مردم این کشورها به خوبی می دانستند که موی انسان استقامت بسیار بالایی دارد و بهتر از مو و پشم حیوانات است، برای همین، از آن ها برای تولید پوشاک استفاده می کردند. در جامعه غربی امروزی، بافت لباس از موی انسان متعلق به طبقه اشراف است.

 

موهای حراجی
ایران ناز یکی از راه های پولدارشدن در زمان های گذشته، فروختن شی یا عضوی متعلق به افراد مشهور بود. مثلا یک دندان، تکه ای از لباس، یک دسته مو یا حتی انگشت و ناخن آدم مشهورها، طرفداران بسیاری داشت.در قرون وسطی افراد زیادی حاضر بودند برای داشتن یک تکه از لوازم یک فرد مشهور مورد علاقه شان پول هنگفتی پرداخت کنند. این در حالی بود که اصلا معلوم نبود تکه خریداری شده اصل است یا تقلبی، فقط فروشنده می دانست که جنس اصل می فروشد یا سر مردم کلاه می گذارد.

 

 

در دنیای امروزی چنین روشی همچنان رواج دارد. بعضی ها با فروختن موهای افراد مشهور پول خوبی به جیب می زنند. این دسته های مو معمولا در اینترنت به فروش می رسد. به عنوان مثال دسته موی نیل آرمسترانگ، جورج واشنگتن، جان اف کندی و دیگر آدم مشهورهای دنیای علم و هنر طرفداران خاص خود را دارد. برای فهمیدن حقیقت یا دروغ بودن این حراجی ها هیچ راهی نیست مگر اینکه فرد روی تارهای مو آزمایش دی ان ای انجام دهد و یا از افرادی که زنده هستند درباره فروش موهایشان سوال شود!

 

عودهای مویی
تصور اینکه در خانه چند عود گذاشته شود و وقتی عودها روشن شوند بوی مو در هوا بپیچد چندان خوشایند نیست اما در هندوستان عودها دو نوع هستند. یک دسته از عودها بوی خوشایندی دارند و از استشمام آن لذت می برید. به باور عامه هدف از روشن کردن این نوع از عودها خشنود کردن ارواح است.

 

 

نوع دیگری از عودها برای دور کردن ارواح به کار می رود. این عودها معمولا از موی انسان درست می شود که البته انواع موهای دیگر مانند موی اسب و دیگر حیوانات نیز برای ساخت این عودها به کار می رود.عودهای مویی، مصارف دیگری نیز دارند، مثلا اگر فردی از هوش برود آن را روشن می کنند و جلوی بینی اش می گیرند تا از بوی بد آن فرد به هوش بیاید.

 

رابطه کود و مو
شاید استفاده از مو به عنوان کود آخرین چیزی باشد که به ذهن برسد، اما در چین باستان کشاورزان از چنین روشی استفاده می کردند. با آنکه این روش چندان مطمئن به نظر نمی رسد اما به نظر کارشناسان به دلیل اینکه مو حاوی موادغذایی سرشاری است هیچ ضرری به زمین و خاک نمی رساند و برای بهبود سطح کیفیت خاک بسیار مناسب است.

 

 

در موی انسان، 15 درصد نیتروژن وجود دارد که به هیچ عنوان باعث سوختن و از بین رفتن خاک نمی شود. در بعضی موارد، کودهای تهیه شده از موی انسان را با کودهای شیمیایی مقایسه می کنند. مطالعات نشان می دهد کودی که از موی انسان تهیه می شود، از نظر کیفیت بهتر بوده و اثرات مطلوب طولانی مدتی دارد زیرا سالها طول می کشد تا مو تجزیه شود.

 

موهای نوازنده
در فیلیپین، قومی به نام «مانجیان» زندگی می کنند. آنها ساز محلی مخصوص خود را دارند که تارهای آن از موی انسان تهیه شده است، شکل ظاهری و عملکرد این ساز بسیار شبیه ویولن است و جیت جیت نام دارد. جیت جیت را مردان جوان می نوازند. علاوه بر جیت جیت، ساز دیگری به نام «کودیاپی» وجود دارد که شبیه گیتار شش تار است و از موی انسان تهیه شده است. نکته بسیار مهم این است که تارهای مویی قابل نواختن است و جنبه تزئینی ندارد.از نظر موسیقیدان ها، موی انسان برای استفاده در ابزارهای موسیقی محلی و نواختن آن بسیار کارآمد است امادر اجرای ارکسترهای بزرگ، کارایی ندارد.

 

 

موهای جواهرنشان
در دوران ویکتوریایی، موی انسان یکی از دارایی های عجیب به شمار می رفت. مردم با دادن یک دسته مو به یکدیگر، علاقه شان را به هم نشان می دادند، آنها از مو زیورآلات تهیه می کردند و حتی با موی خود، کارت پستان درست می کردند. در آن زمان اشیای ساخته شده با موی انسان مثل بافتنی و گلدوزی، اشیایی باارزش محسوب می شدند و استفاده از مو برای ساخت آثار هنری مختلف، متداول بود. مثلا با مو نقاشی می کشیدند و یا دستبند و گردنبند درست می کردند.

 

بخیه با مو
از دوران مایاها و روم باستان تاکنون، موی انسان مورد استفاده گوناگونی داشت. در آغاز قرن بیستم، پزشکان آمریکایی از موی انسان، استفاده های بسیاری می کردند. آنها از موی انسان برای بیخ زدن استفاده می کردند، بخیه هایی که با موی انسان زده می شد خیلی زود زخم را جوی می داد و درمان می کرد، ضمن اینکه به هیچ عنوان جای بخیه دچار عفونت نمی شد. ایران ناز  با این وجود، استفاده از بخیه های مویی خیلی زود نادیده گرفته شد. این روزها یکی از دانشگاه های هندوستان آزمایشی در این باره انجام داده است. آنها موی انسان را برای بخیه زدن به کار برده اند و تاکنون نتیجه آزمایشات رضایت بخش بوده است.

 

 

کنترل آفت
قرن هاست که از موی انسان برای کنترل جمعیت حیوانات و آفت زدایی استفاده می شود، استفاده از مو با توجه به نوع حیوان متفاوت است، مثلا موی انسان را سر راه موش کور قرار می دهند و این حیوان از نقطه ای که زندگی می کند، دور می شود، گوزن ها با استشمام بوی موی انسان از مزرعه دور می شوند. یک گلوله موی انسان برای به دام انداختن سوسک های کرگدنی در هندوستان کافی است.

 

کشاورزان موی گلوله شده را روی درخت ها قرار می دهند، سوسک ها وقتی سعی می کنند از روی مو عبور کنند تا به محصول برسند پاهای پرزدارشان داخل مو گیر می کند و گرفتار می شوند. حتی در گذشته کشاورزان لانه خرگوش ها را با موی انسان محاصره می کردند. خرگوش ها با دیدن موی انسان به شدت می ترسیدند و لانه را ترک می کردند.

 

منبع: ایران ناز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران ناز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ترفندی حیرت‌انگیز برای درست کردن شمعی که تا ابد روشن می‌ماند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

زی‌سان: برای داشتن یک شمع زیبا نیاز نیست پول خرج کنید و با این ترفند می‌توانید شمعی درست کنید که تا ابد روشن می‌ماند و از طرف دیگر زیبا باشد. برای تهیه این شمع مراحل ترفند زیر را دنبال کنید: 

به گزارش زی‌سان، ابتدا یک لیوان مانند ویدئوی بالا تهیه کنید. تا حد امکان لیوان مورد نظر شیشه‌ای و دارای عمق کم باشد تا شمع زیباتری داشته باشید. سپس تعدادی بلور شیشه‌ای کوچک و زیبا را درون لیوان بریزید. می‌توانید از صدف، مروارید و الماس‌های اکریلیک نیز به جای بلور‌های شیشه‌ای با رنگ‌های مختلف استفاده کنید. سپس آب درون ظرف بریزید و مهم است که هر آنچه داخل لیوان است و قرار است دکور شمع باشد را با آب بپوشانید. سپس درون ظرف روغن تا نزدیکی لبه لیوان روغن بریزید. می‌توانید از روغن زیتون یا آفتاب‌گردان استفاده کنید، اما ترجیحا از ارزان‌ترین نوع روغن استفاده کنید. بعد از آن چند قطره رایحه یا هر نوع عطری روی ترکیب بریزید که شمع بوی خوبی تراوش کند دقیقا مانند ویدئوی بالا. 

بعد از این مراحل به یک بطری خالی آب نیاز دارید البته نه همه بطری بلکه فقط کف پایینی آن. با یک چیز تیز کف پایینی آن را جدا کنید و با یک قیچی لبه‌های آن را مرتب برش دهید و تا جای ممکن فقط قسمت تخت آن را در بیاورید. بعد از اینکه کف آماده شد یک سوراخ دقیقا مانند ویدئوی بالا وسط آن ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید راهنمای تمیزکاری و چیدن یک کمد لباس در پنج مرحله؛ این کمد لباس جادویی را امروز بسازید چند ترفند ساده و کاربردی برای تمیز کردن طلا و جواهر؛ با این روش ساده جواهرات را با مسواک تمیز کنید! پنج ترفند برای پختن باقالی خشک در کوتاه‌ترین زمان

این سوراخ ترجیحا با چاقو نباشد و اگر از یک حدیده داغ (یا هر چیزی که سوراخ گرد ایجاد کند) استفاده کنید سوراخ بهتری درست می‌کنید. بعد یک دستمال کاغذی تهیه کنید و آن را به صورت یک رول بسیار باریک مانند ویدئوی بالا بپیچانید تا نخ شمع شما آماده شود. رول باریک دستمال کاغذی را از وسط سوراخ بطری رد کنید. سپس قسمت پایینی دستمال را که قرار است درون روغن قرار بگیرد برش می‌دهیم تا کوچکتر شود. به گزارش زی‌سان؛ دلیل این امر این است که دستمال کاغذی رول شده نباید به آب درون لیوان برسد بلکه فقط باید درون روغن قرار بگیرد. اگر دستمال کاغذی به آب برسد شمع شما روشن نخواهد شد. سپس نوک دستمال کاغذی که قرار است روشن شود را با همان روغن آغشته کنید و سپس کف بطری را روی روغن قرار دهید. در انتها نیز شمع خود را روشن کنید. برای اینکه بدانید دقیقا چگونه باید این ترفند را دنبال کنید ویدئو را حتما ببینید و مانند آن یک شمع زیبا و خوشرنگ درست کنید؛ شمعی که قرار است هیچوقت خاموش نشود.

tags # ترفند سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • «نقش جهان» نقشی از هنر خیال در جهانی شگفت‌انگیز
  • (ویدئو) شکار شگفت‌انگیز نهنگ بلوگا توسط خرس‌های قطبی
  • گلر شگفت‌انگیز مطرح تر از بیرانوند و سیدحسین!
  • (ویدئو) تصاویری حیرت‌انگیز از نحوه شکار مارماهی توسط یک ماهی غول‌پیکر
  • (ویدئو) ترفند تمیز کردن سطوح با ترکیب دو ماده ساده که شما را شگفت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) ترفندی حیرت‌انگیز برای درست کردن شمعی که تا ابد روشن می‌ماند!
  • یک کشف شگفت انگیز درباره «بتهوون»
  • حمله یک پرسپولیسی به رکورد خاطره انگیز دراگان اسکوچیچ
  • رابطه شگفت‌ انگیز استراحت ضربان قلب با طول عمر
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲