Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@04:55:18 GMT

سرقت‌هاي سريالي از بيمارستان‌هاي تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۳۰۶۹

سرقت‌هاي سريالي از بيمارستان‌هاي تهران

خبرگزاري آريا - پليس آگاهي پايتخت موفق شد سارقاني که از ده‌ها بيمارستان تهران سرقت کرده بودند را شناسايي و دستگير کند.
به گزارش سرويس جام نيوز، 14 آبان از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 وقوع يک فقره سرقت از بيمارستان به کلانتري 163 ولنجک اعلام شد که با حضور مأموران، يکي از پرسنل زن بيمارستان اعلام داشت کيف دستي‌ وي حاوي يک ميليون تومان وجه نقد، دستبند طلا، گردنبند نقره، ساعت مچي زنانه و تعدادي عابربانک از کمد شخصي‌اش در قسمت پاويون ويژه پرسنل خانم در طبقه هشتم بيمارستان سرقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت اماکن و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه يک تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي با مراجعه به بيمارستان محل سرقت به بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته پرداخته و در بررسي تصاوير بدست آمده موفق به شناسايي يک آقا و خانم حدوداً 40 و 35 ساله شدند که در پوشش بيمار و بستري شدن در بيمارستان به طبقه هشتم بيمارستان رفته و در آنجا سارق زن با ورود به قسمت ويژه پرسنل خانم اقدام به سرقت کيف دستي مالباخته کرده است.
همزمان با آغاز رسيدگي به پرونده اوليه، شکايت‌هاي مشابه ديگري از بيمارستان محدوده شمال تهران به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد که بررسي‌هاي به عمل آمده در خصوص سرقت انجام شده از آنها و تطبيق تصاوير سارقين در تمام سرقت‌ها حکايت از آن داشت که سرقت‌ها توسط يک آقا و خانم انجام شده است.
در ادامه رسيدگي به پرونده و با انجام اقدامات پليسي، کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي موفق به شناسايي خودروي پرايد سفيد رنگ متعلق به سارقان شدند.
با شناسايي خودروي پرايد، ضمن شناسايي آخرين مالک خودرو مشخص شد که خودرو متعلق به يکي از مجرمين سابقه‌دار و حرفه‌اي به نام «ابوالفضل . ر» (40 ساله) با 15 سابقه دستگيري است.
بررسي سوابق ابوالفضل نشان داد که وي اولين بار در سال 82 و به اتهام قاپ زني توسط پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شده و پس از آن بارها به اتهام ارتکاب جرايم مختلف سرقت و موادمخدر روانه زندان شده و آخرين بار در خرداد سال گذشته به اتهام سرقت منزل دستگير و پس از گذشت 6 ماه با تأمين وثيقه آزاد و در ادامه متواري شده است.
با شناسايي ابوالفضل به عنوان متهم پرونده، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت وي در منطقه فلاح اطلاع پيدا کردند که او بلافاصله پس از آزادي از زندان اقدام به جابجايي محل سکونتش کرده و در حال حاضر هيچ اطلاعي از محل سکونتش وجود ندارد.
در ادامه و با توجه به بلامکان بودن ابوالفضل و همسرش، مشخصات خودروي متهم به همراه دستور دستگيري سرنشينان آن در سيستم جامع پليس ثبت شد.
سرانجام در 30 آبان مأمورين کلانتري 115 رازي در حين گشت زني در منطقه فلاح موفق به شناسايي خودرو متهم شده و قبل از هرگونه اقدام راننده پرايد جهت متواري شدن از محل، او را دستگير کرده و در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دادند.
ابوالفضل که اعتياد شديدي به مصرف موادمخدر از نوع شيشه و هروئين دارد پس از دستگيري و در تحقيقات اوليه منکر هرگونه سرقت از بيمارستان‌هاي سطح شهر تهران شد اما پس از مشاهده تصاوير دوربين‌هاي مداربسته محل‌هاي سرقت به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که سرقت‌ها را به همراه همسرش انجام داده که بلافاصله با شناسايي مخفيگاه متهم در منطقه فلاح – خيابان عباسي، همسرش نيز به عنوان ديگر متهم پرونده دستگير و به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
سرهنگ کارآگاه کرم يوسف وند، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: متهمان در ادامه تحقيقات به ده‌ها فقره سرقت از بيمارستان سطح شهر تهران اعتراف کردند که تاکنون تعدادي از محل‌هاي سرقت شناسايي و تحقيقات جهت شناسايي ساير محل‌هاي ارتکابي سرقت در دستور کار کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
تسنيم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که اقدام به سرقت میلیاردی از خانه دو نفر از ایرانیان مقیم کانادا در شمال تهران کرده بودند، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی درباره جزییات این پرونده اظهارکرد:‌ مدتی پیش زن جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد که ساکن کشور کانادا است و برای عیددیدنی به ایران آمده است، اما زمانی که وارد خانه‌اش در نیاوران شده متوجه شده که سه تخته فرش ابریشم، دو تخته تابلوفرش، دو عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای و آینه‌شمعدان نقره‌ای به‌ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال از خانه‌اش به سرقت رفته است. پس از اخذ اظهارات شاکی و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پا در صحنه سرقت گذاشته و متوجه شدند خانه روبه‌روی منزل مورد دستبرد که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده است، هدف سرقت قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از سالم بودن درهای ورودی خانه داشت که این خود نشان از آشنا بودن سارقان با محل بود برای همین، شک کارآگاهان به سمت سرایدار ساختمان که چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک بود، رفت. بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان متوجه شدند که سرایدار مذکور پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به‌صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده اما در این میان با سه نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج بوده در ارتباط است.

وی افزود: تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه سه مرد جوان را شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری آنها در یک عملیات پلیسی شدند. متهمان که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجهه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی با سرایدار اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: سردسته این باند معترف شد که در گذشته حدود هشت سال در این برج سرایدار بوده و از حضور یا عدم‌حضور ساکنان در خانه‌شان مطلع بوده است. هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با دوستش و دو نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کرده و چون کلیدها را در اختیار داشته بدون آسیب به در وارد خانه شده است. 

ولیپور گودرزی با بیان اینکه چهار سارق طی مدت زمان ۲۰ روز،شش مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفته و هرچه توانسته بودند، سرقت کردند، گفت: این افراد پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودشان تقسیم کرده بودند. در نهایت با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهمان به همراه پرونده متشکله و برای برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند و تلاش برای دستگیری متهم فراری نیز در حال انجام است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • شناسایی مخفیگاه سارقان در میبد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و به عنف
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان
  • دستگیری سارق کالا در باشت