Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛آقای رحیمی جوان کارآفرین است که به رغم داشتن تحصیلات دانشگاهی منتظر شغل دولتی نمونده و خودش دست به کار شده است تا برای خود شغل ایجاد کند.

 

آقای رحیمی گفت: من اهل شهرستان سلسله هستم و به دامپروری علاقه زیادی داشتم تصمیم گرفتم که در زمینه فعالیت خود را شروع کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وی در ادامه گفت: این واحد پرورش گاو گوشتی که ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیر بنا دارد، با سرمایه ۳۰۰ میلیون تومان احداث کردیم.

 

آقای رحیمی گفت: طرح گوساله ۱۲۰ راسی را در سال ۹۵ شروع به کار کردم و تا به امروز در حال کار در این واحد پرورش گاو گوشتی هستم.

 

آقای رحیمی در مورد میزان تولید گوشت این واحد پرورش گاو گوشتی گفت: ما در سال ۷۲ تن گوشت وارد بازار می‌کنیم و به فروش می‌رسانیم، از فروش خیلی راضی هستیم و درآمد خوبی برای ما دارد.

 

کاکولوند مدیر دام و طیور شهرستان سلسله درباره موقعیت شهرستان سلسله گفت: اقلیم مناسب، آب فراوان و پتانسیل‌های موجود در شهرستان سلسله موجبات خودکفایی این شهرستان را و صادرات انواع محصولات دامی را فراهم کرده است.

 

وی افزود: این کارآفرین با استفاده از سرمایه خود و کمک‌ها و تسهیلات سازمان جهاد کشاورزی این واحد تولیدی را در سال ۹۵ احداث کرد و موجب اشتغال زایی در این روستا و منطقه شده است.

 

پرورش گاو نژاد سمینتال برای اولین بار در شهرستان سلسله

این کارافرین با اینکه در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کرده، ولی به دلیل علاقه زیاد به پرورش گاو گوشتی مطالعات زیادی در این زمینه داشته و توانسته نژاد مناسب آب و هوای شهرستان سلسله را برای اولین بار پرورش بدهد.

 

آقای رحیمی در این باره گفت: با توجه به اقلیم منطقه و شرایط آب وهوایی شهرستان سلسله و تحقیقاتی که اینجانب در مورد نژاد‌های مختلف انجام دادم، گوساله نژاد سمینتال برای پرورش انتخاب کردم که هم ظریب تبدیل بالایی دارد و هم نسبت به بیماری‌ها مقاوم است.

 

اشتغالزایی برای جوانان در این واحد پرورش گاو گوشتی

این کارآفرین با احداث این واحد پرورش گاو گوشتی تونسته برای افراد روستا‌های اطراف هم شغل ایجاد کند.

آقای رحیمی در مورد میزان اشتغالزایی این واحد پرورش گاو گوشتی گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد خانواده خود، برای ۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این مجتمع مشغول به کار هستند.

 

جهاد کشاورزی علاوه بر تسهیلاتی که در اختیار این کارآفرین قرار داده است، دو نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مستمر در این واحد تولیدی فعالیت دارند.

 

یکی از کارکنان این واحد پرورش گاو گوشتی در مورد شغل خود گفت: کارمان خیلی راحت است و از کارم راضی هستم.

 

وی در ادامه گفت: دیگر لازم نیست به مرکز استان یا استان‌های دیگر برای کار برویم.

 

یکی دیگر از کارکنان گفت: قبلا بیکار بودم، ولی آن درآمدم خیلی خوب است و از شکر خدا راضی هستم.

 

مشکل نبود گاز در این واحد پرورش گاو گوشتی

آقای رحیمی معتقد است که اگر برخی از مشکلات این واحد پرورش گاو گوشتی حل شود می‌تواند تولید و اشتغال بیشتری هم داشته باشد.

 

آقای رحیمی در مورد مشکلاتشان گفت: جاده دسترسی ما وضعیت مناسبی ندارد و رفت و آمد را برای ما مشکل کرده است و همین به کار ما لطمه وارد کرده است.

 

وی در ادامه گفت: ما اینجا گاز نداریم و با توجه به اقلیم سرد شهرستان سلسله خیلی برایمان سخت است و واقعا نبود گاز برایمان مشکل ایجاد کرده است.

 

آقای رحیمی در آخر گفت: دیگر مشکلات ما نبود سرمایه در گردش است اگر بانک‌ها تسهیلات به ما بدهند و ما را حمایت کنند می‌توانیم این واحد پرورش گاو گوشتی را گسترش دهیم.

 

با وجود ظرفیت‌های موجود در لرستان در بخش دامپروری اگر زیرساخت‌های لازم برای کارآفرینان فراهم بشود می‌توانیم شاهد اشتغالزایی و تولید بیشتر باشیم.

 

گزارش از سعیده دریکوند

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود

مهدی ساسانی، رئیس سامانه خودنویس و مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: از سال 88 سامانه ایران املاک راه اندازی شده بود و در طی این مدت هیچ تغییری در این سامانه انجام نشده بود اما از خرداد ماه سال 1402 این سامانه ارتقا یافت و نسخه جدید سامانه ایران املاک است گفت: به زودی تمامی اطلاعات مشاوران املاک در سامانه خود نویس ثبت خواهد شد و هیچ مشاور املاکی با راه اندازی این سامانه حذف نخواهند شد.

به گفته وی در خرداد ماه سال 1402  اولین قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس ثبت شد و با پیگیری های انجام شده اولین قراردادهای خریدوفروش در این سامانه  ثبت خواهد شد.

ساسانی بیان کرد: این سامانه برای مدیریت بازار مسکن ایجاد نشده بود و سامانه جدیدی نیست بلکه این اختیار را به مردم داده ایم که با استفاده از ظرفیت های  خودشان قراردادهای را ثبت کنند.

او یادآور شد: با راه اندازی این سامانه شفافیت در تمامی قراردادهای اجاره مسکن ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد