Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع روسیه می‌گوید یک اف 22 آمریکایی برای جنگنده‌های روسیه در آسمان سوریه مزاحمت ایجاد کرده ولی با رسیدن یک جنگنده پیشرفته سوخو 35، خلبان آمریکایی فرار را بر قرار ترجیح داده است.


به گزارش شریان نیوز، نیروی هوایی روسیه از تکرار ایجاد مانع برای جنگنده‌های این کشور توسط جنگنده‌های آمریکایی در طی عملیات ضدداعش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

آنطور که ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، دو فروند جنگنده سوخو-25 ارتش روسیه در ادامه پاکسازی ساحل غربی فرات از وجود عناصر باقی‌مانده داعش، روز 2 آذر (23 نوامبر) عازم عملیات بمباران بوده‌اند که به ناگاه با حضور و مزاحمت‌های یک فروند جنگنده اف-22 ارتش آمریکا روبرو می‌شوند.

جنگنده آمریکایی با نزدیک شدن به جنگنده‌های آمریکایی، عملاً آنها را مجبور به کاهش شدید و ناگهانی سرعت می‌کند و حتی در چند مورد، با رها کردن گلوله‌های آتشین مخصوص گمراه کردن موشک‌های حرارتی، نبرد هوایی با جنگنده‌های روس را شبیه‌سازی می‌کند.

وزارت دفاع روسیه صراحتاً اعلام کرده که این کار اف-22 آمریکایی، در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای جلوگیری از بمباران مواضع داعش توسط روس‌ها بوده است.

این رویارویی در نزدیکی شهر میادین در استان دیرالزور صورت گرفته است؛ همان شهری که از مقرهای اصلی داعش بود و پس از حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مواضع داعش را در آن با موشک هدف قرار داد.

وزارت دفاع آمریکا هم در پاسخ گفته که روس‌ها، قاعده مورد قبول خود برای بمباران نکردن مناطق کاهش درگیری را زیر پا می‌گذارند.

ژنرال کوناشنکوف در پاسخ به این اظهار نظر آمریکایی‌ها گفته: «بیانیه ارتش آمریکا در خصوص تعلق بخشی از آسمان سوریه به آمریکا، گیج‌کننده است. سوریه یک دولت دارای حق حاکمیت و عضو سازمان ملل است و آمریکا مالک هیچ بخشی از آسمان آن نیست.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، به نحوه پایان یافتن مزاحمت‌های اف-22 آمریکایی هم اشاره کرده و گفته: «پس از ظاهر شدن یک فروند جنگنده چندمنظوره روسی اف-35 که قابلیت مانور بالایی دارد، جنگنده آمریکایی مانور خطرناک خود را متوقف کرد و با عجله راهی حریم هوایی عراق شد.»

روس‌ها در سال 2015 برای جلوگیری از برخورد ناخواسته میان جنگنده‌های خود و پرنده‌های نظامی آمریکا در آسمان سوریه، تفاهم‌نامه‌ای امضاء کردند. البته روسیه همین امسال و در جریان سقوط آخرین دژ داعش در بوکمال، از جلوگیری تعمدی جنگنده‌های داعش از بمباران داعش اظهار نارضایتی شدید کردند.

دو طرف البته مشکلات خود را در دور میز مذاکره ظاهراً حل کردند و قرار شد در یک مسیر 45 کیلومتری از رود فرات، آمریکا و روسیه تنها در یک سوی رود حضور هوایی داشته باشند.
  منبع: فارس دسته بندیآخرین عناوینبین الملل

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد

رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد که روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین مسیر تاریخ را اصلاح می‌کند و روسیه پیروز خواهد شد.

بشار اسد تاکید کرد که عملیات نظامی ویژه در اوکراین به پیروزی روسیه ختم خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق دیگر دونتسک دفع شد.

بنا به این گزارش، در نتیجه درگیری در این محور ارتش اوکراین بیش از ۴۴۰ نظامی، سه خودرو و یک سامانه موشکی ضدهوایی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه موفق شد یک فروند هواپیمای میگ- ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در فرودگاه دنپر منهدم کند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۹۴ پهپاد اوکراینی دردرگیری های ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

همچنین رئیس دومای روسیه تاکید کرد که کمک‌های غرب نمی‌تواند به اوکراین در نبرد با روسیه کمک کند.

«ویاچسلا ولودین» رئیس دومای روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین وضعیت میدان جنگ را تغییر نمی‌دهد. رژیم کی یف با وجود کمک‌های غرب شکست خواهد خورد.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

دیگر خبرها

  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • (ویدئو) حمله هواپیمای سوخو-۳۴ روسیه به مواضع نیروهای اوکراین
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه