Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب سايت خانه طرح: طراحي دکوراسيون داخلي آشپزخانه يکي از جذاب ترين مباحث طراحي داخلي است. در اين بخش قصد داريم به 5 نکته مهم در طراحي دکوراسيون آشپزخانه ايراني اشاره کنيم که شايد در گذشته توجه کمتري به اين نکات داشته ايم.
1- توجه به مثلث کار
مثلث کار يک مثلث فرضي است که در طراحي داخلي آشپزخانه فرض مي شود و سه راس آن شامل "سينک ظرفشويي” ، "اجاق گاز” و "يخچال” مي باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته لازم به ذکر است در آشپزخانه هاي کوچک چيدمان اين سه عنصر ممکن است به صورت خطي انجام شود ! رابطه اين سه عنصر در آشپزخانه بايستي به گونه اي باشد که نه آنقدر فاصله بين آنها زياد باشد که موجب رفت و آمد طولاني شود و نه آنقدر کم و تنگاتنگ باشد که موجب تداخل و اختلال در مسير رفت و آمد شود . بهترين شرايط به اين صورت است که محيط اين مثلث بين 4.8 تا 6 متر باشد .

2- نور و تهويه طبيعي و مصنوعي
در بحث نورگيري ، فضاي آشپزخانه ، جزء فضاهاي فرعي دسته بندي مي شود . به عبارت ديگر ، نياز به پنجره ، براي آشپزخانه ضرورتي ندارد و تعبيه يک نورگير براي اين فضا کفايت مي کند . اما اگر پنجره اي براي تهويه طبيعي و مستقيم در نظر گرفته شود يک آپشن مثبت براي آن آشپزخانه تلقي مي شود .
توجه داشته باشيد اجاق گاز را هيچگاه در نزديکي پنجره يا جريان مستقيم تهويه قرار ندهيد . سينک ظرف شويي يکي از بهترين عناصري است که مي تواند براي قرارگيري در نزديکي پنجره انتخاب نمود ، چراکه جريان مستقيم هوا موجب خشک شدن فضاي مرطوب سينک ظرف شويي مي شود . استفاده از تهويه مصنوعي در آشپزخانه حتي در صورت وجود تهويه طبيعي ، ضروري و لازم است . همچنين استفاده از نور مصنوعي در فضاي آشپزخانه نبايد طوري طراحي شود که موجب خيرگي چشم و يا حواس پرتي کاربر در استفاده از بخش هاي مختلف آشپزخانه شود .

3- توجه به ترکيب رنگ
در طراحي دکوراسيون آشپزخانه ايراني ، ترکيب رنگ از جايگاه ويژه اي برخوردار است . ترکيب رنگ در آشپزخانه تحت تاثير بخش هاي مختلف فضاي داخلي مي تواند شکل بگيرد . مثلا اگر دکوراسيون پذيرايي شما تم کِرم-قهوه اي دارد بهتر است از کابينت هايي با هارموني گرم و نزديک به رنگ نشيمن استفاده نماييد . اگر فضاي آشپزخانه تان کوچک است ، استفاده از رنگ هاي روشن و براق پيشنهاد مي شود .

4- توجه به جنس و متريال
در طراحي دکوراسيون آشپزخانه ايراني جنس کابينت ها ، کف سازي و بدنه از اهميت ويژه اي برخوردار است . در کف سازي و بدنه آشپزخانه از مصالحي استفاده نماييد که در برابر آتش و شستشو مقاومت قابل قبولي داشته باشد . سراميک يکي از بهترين متريال ها براي اين زمينه به حساب مي آيد که علاوه بر دو فاکتور مقاومت در برابر حرارت و رطوبت ، داراي تنوع در طرح و قيمت مناسب است . در طراحي داخلي آشپزخانه به هيچ وجه از متريال ليز و لغزنده استفاده نکنيد .

5- استفاده از گل و گياه
يکي ديگر از ويژگي هاي مشهود طراحي دکوراسيون آشپزخانه ايراني استفاده از گل و گياه است . استفاده از گل و گياهان زينتي در فضاي داخلي آشپزخانه علاوه بر آرامش جسم و روح موجب تهويه طبيعي فضاي داخلي نيز مي شود . پس پيشنهاد ميکنيم گزينه بهره گيري از گياهان و گل ها را در دکوراسيون آشپزخانه فراموش نکنيد .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، یعقوب مظفری گلوگاهی در گفتگویی با بیان اینکه بیش از هزار و ۱۶۷ کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در این شهرستان کشف، جمع‌آوری و نابود شد، اظهارکرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

شایان ذکر است، شهرستان چناران واقع در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار، ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901661

دیگر خبرها

  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی