Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین مباحث در برنامه ششم توسعه کشور، توسعه حمل و نقل ریلی است که در این راستا 22 طرح مهم ریلی به طول سه هزار و 430 کیلومتر در حال اجرا و انجام مقدمات اجرایی است.

مهدی سالیانی افزود: از این تعداد سه طرح مهم شامل راه آهن مشهد – بیرجندزاهدان در مجموع به طول 770 کیلومتر، راه آهن مشهد - فریمان - دوغارون به طول 220 کیلومتر و خط ریلی مشهد به شهر جدید گلبهار - چناران هم با طول 50 کیلومتر در استان خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از کل مسیر سه هزار و 430 کیلومتر در مجموع 570 کیلومتر آن در حوزه استان خراسان رضوی است که یک هفتم کل مسیر ریلی در حال ساخت را شامل می شود.
سالیانی افزود: هم اکنون قرارداد زیرسازی قطعه اول مسیر مشهد - بیرجند - زاهدان به طول 40 کیلومتر از ایستگاه یونسی به سمت گناباد طی هفته گذشته به استان ابلاغ شده و تلاش بر آن است با انجام مقدمات کار عملیات اجرایی آن سریعتر آغاز شود.
وی اظهار کرد: خط آهن مشهد - بیرجند - زاهدان کشورهای آسیای میانه را به بندر چابهار وصل کرده و زمینه رونق این بندر و توسعه ترانزیت از این مسیر را فراهم می کند.
وی گفت: پروژه ریلی مشهد - گلبهار هم در حال انجام است که امیدواریم با تخصیص منابع مناسب سریعتر به انجام رسیده و  و رفت و آمد ها را تسهیل نماید.
طول خطوط اصلی راه آهن خراسان رضوی ۷۳۹ کیلومتر و طول خطوط فرعی و صنعتی آن ۲۸۳ کیلومتر است.
این خطوط ریلی در ایام اوج مسافرت ها جابه جایی بیش از 50 درصد مسافران ریلی کشور را عهده دار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد گفت: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

وی اضافه کرد: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

اسدنژاد افزود: اکنون ترافیک در خیابانهای این کلانشهر عادی و روان است.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است