Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:12:08 GMT

نقش کاهش وزن در پیشگیری از سرطان سینه

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۷۶۷۷

نقش کاهش وزن در پیشگیری از سرطان سینه

مطالعات جدید محققان انگلیسی و آمریکایی نشان می‌دهد که کاهش وزن احتمال ابتلا به سرطان سینه را تا یک سوم در زنان کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف،  محققان انگلیسی دریافتند که کاهش نامحسوس و کنترل شده وزن، احتمال رشد تومورهای سرطانی در بافت سینه را کاهش داده و شرایط را برای رشد تومور نامساعد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین مطالعات انجام شده ۶ نفر از هر ۱۰ زن انگلیسی اضافه وزن دارند. در واقع اضافه وزن خطر تشکیل تومورهای سرطانی را تحت تاثیر هورمون‌های ترشح شده از سلول‌های چربی‌ساز،   افزایش می‌دهد.

تا قبل از این مطالعه شواهد کافی برای اثبات تاثیر کاهش وزن در رشد توموهای سرطان سینه مشخص نشده بود.

محققان آمریکایی نیز با بررسی ۶۱ هزار زن ۵۰ تا ۷۹ ساله در طول ۱۱ سال دریافتند که کاهش پنج درصد از توده بدنی، خطر ابتلا به سرطان سینه راتا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد.

نتایج این بررسی همچنین نشان داد که در صورت کاهش وزن ۱۵ درصدی، خطر ابتلا به سرطان تا ۳۷ درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند

آفتاب‌‌نیوز :

 حسین فرشیدی، در همایش پویش ملی سلامت دهان و دندان، گفت: بسیاری از بیماری‌ها از جمله فراموشی و سرطان بر اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

وی افزود: باید به سبک زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر در زمینه بیماری‌های دهان و دندان توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: نباید فقط به شناسایی بیماری‌های غیر واگیر و درمان آن اکتفا کرد بلکه باید از ابتلای دیگر هم‌وطنان به این بیماری‌ها از جمله بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.

فرشیدی افزود: باید همانند غربالگری فشار خون و دیابت که پارسال در کشور انجام شد بیماری‌های دهان و دندان نیز در شبکه نظام سلامت غربالگری شود تا توجه مردم به این بیماری و روش‌های پیشگیری از آن جلب شود.

وی گفت: هزینه درمان بیماری‌های دهان و دندان بالاست، زیرا در طول سال‌ها این بیماری‌ها ایجاد شده و درمان نشده باقی مانده است، از این رو باید به خود مراقبتی و توجه به سلامت دهان و دندان در برنامه سلامت خانواده توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت در تأمین تجهیزات و پشتیبانی از ارتقای سلامت خانواده و افزایش سلامت دهان و دندان با هدف پیشگیری از ابتلاء به این نوع بیماری‌ها آماده همکاری است.

فرشیدی افزود: استفاده از هوش مصنوعی به ویژه برای تشخیص عکس‌های پزشکی در ارتقای سلامت دهان و دندان کشور مفید خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این سرطان علائم اولیه ندارد، غربالگری را جدی بگیرید
  • سیلوسایبین، ماده فعال قارچ جادویی که به کاهش افسردگی کمک می‌کند
  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • کلمه «سرطان» از کجا آمده است؟/ چرا به سرطان «سرطان» می گویند؟
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها