Web Analytics Made Easy - Statcounter

هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی استان خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی، اساتید دانشگاه های استان و سایر مسئولین استانی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی استان خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی، دکتر ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، اساتید دانشگاه های استان و سایر مسئولین استانی  در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دانشگاه آزاد مشهد از سه طرح دانش بنیان از جمله «طرح سرنگ قفل شونده در فشار منفی- N-Lock» و « طرح چراغ سیالیتیک اتاق عمل» و «طرح الاستیک تیوب » رونمایی شد.


 نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی با حدود 400 غرفه در حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری، ایجاد کارگاه‌های مشاوره تخصصی، رونمایی از طرح‌ها و دستاوردهای واحدهای پژوهشی و رونمایی از 15 طرح نوآورانه علمی و پژوهشی در فضایی بالغ‌ بر 8000 مترمربع با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین کلیه دانشگاه‌های عضو شبکه دانشگاهی استان خراسان رضوی و آستان قدس رضوی و حوزه علمیه مشهد مقدس از روز گذشته به مدت 4 روز در محل نمایشگاه‌های بین اللملی استان خراسان رضوی برپا است.

دانشگاه فردوسی مشهد با برپایی بیش از ۲۶ غرفه از دانشکده های مختلف و با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد به نمایش دستاوردهای علمی و پژوهشی در این نمایشگاه پرداخت.

در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی شرکت دانش بنیان خوشه پروران زیست فناور آخرین دستاوردهای خود در زمینه تولید نهاده های کشاورزی کودهای زیستی (میکروبی) و شیمیایی و آفت کش های زیستی را به منسه ظهور گذاشت.

این شرکت از ۱۲ محصول خود که به تولید گسترده در سطح کشور رسیده است در این نمایشگاه رو نمایی کرد؛ این درحالی است که این شرکت ضمن اخذ مجوز های لازم از موسسه آب و خاک کشور با ایجاد شبکه آموزشی رایگان و عرضه محصولات در سطح کشور تحول جدیدی در این حوزه ایجاد نمود.

شرکت سلامت اندیشان زربین توس نیز با ارائه محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک و مرغوب با هدف ارتقای سطح کیفی محصولات آرایشی و رقابت با محصولات آرایشی شیمیایی در این نمایشگاه حضور یافت.

همچنین شرکت فناوران غذای سالم، محصولات و خدمات خود از جمله فرمولاسیون فرآورده های غذایی نوین و بهینه سازی فرآیندها و فرمولاسیون غذای سالم، مشاوره جهت راه اندازی خطوط تولید صنایع غذایی و بازاریابی محصولات غذایی را عرضه نمود.

شرکت سبز فناوران گل سرخ که در زمینه محصولات گلخانه ای فعالیت می کند نیز به نمایش بخشی از محصولات خود از جمله محلول نگهدارنده گلهای شاخه بریده که به طور چشمگیری باعث افزایش طول عمر این گل ها می گردد، پرداخت.

این شرکت همچنین سامانه پایش آبیاری هوشمند محصولات گلخانه ای را ارائه نمود که می تواند موجبات کاهش ۲۵ تا ۴۰ درصدی در مصرف آب و افزایش عملکرد گیاهان در شرایط گلخانه را فراهم کند.

فروشگاه محصولات ارگانیک نفس نیز با عرضه انواع محصولات ارگانیک، طبیعی، سالم، گیاهی دارای گواهینامه استاندارد ملی ارگانیک ایران و عضو رسمی انجمن ارگانیک ایران در نمایشگاه حضور یافت.

سایر شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و پژوهشکده علوم گیاهی نیز با ارائه محصولات و دستاوردهای علمی و پژوهشی خود در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در این نمایشگاه حضور فعال دارند.


این نمایشگاه جهت بازدید علاقه مندان به مدت 4 روز در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی مشهد مقدس دایر است و روز دوشنبه 20 آذر ماه با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر برنامه‌های هفته سلامت این دانشگاه گفت: برنامه های هفته سلامت این دانشگاه امسال  با محور سلامت خانواده و در حوزه‌های مختلف دانشگاه و در موضوعات سلامت خانواده، جوانی جمعیت، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، کودکان زیر 5 سال، مادران باردار و  سالمندان برگزار می شود.

دکتر حسن عبدالله‌زاده افزود:  این برنامه‌ها با شعار (سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت) از اول تا هفتم اردیبهشت امسال اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع از برنامه های مهم این دولت است که  درقالب آن خدمات موردنیاز به بیماران و گروه‌های هدف طبق سطح‌بندی ارائه و برای  اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می شود.

مدیر برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بهره‌برداری از پایگاه سلامت حضرت جوادالائمه(ع) کاشمر  از برنامه های هفته سلامت است که در مساحت 200 مترمربع و با اعتبار 2.5 میلیارد تومان با مشارکت خیران حوزه سلامت ساخته  و 50 درصد این اعتبار به همت  دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 50 درصد مابقی نیز به همت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در این شهرستان تأمین شده است.

دکتر عبدالله‌زاده افزود: در این پایگاه خدمات مراقبتی در تهمه  سنین و همچنین برنامه‌های پیشگیری، غربالگری و واکسیناسیون بیماری‌های مختلف واگیر و غیرواگیر،  موضوعات خاص همچون سرطان ارائه می‌شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برنامه غربالگری و درمان رایگان سرطان هم که به تازگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن را اعلام کرده در برنامه کاری  همه مراکز حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می‌گیرد و افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند.
دکتر عبدالله‌زاده افزود: در هفته سلامت از 5 خانواده معزز شهدای مدافع سلامت در حوزه بهداشت، شهیدان سمیه شیرین فریمانی، بی بی صدیقه سیدی، علی حاجی‌پور، احمد یلی‌یزدان‌آباد، و محمد سالاری که از شهدای شهرهای مشهد، قوچان و فریمان هستند تجلیل می شود.

در روزشمار هفته سلامت روز شنبه، اول اردیبهشت، به نام سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی، روز یکشنبه، دوم اردیبهشت، به نام  سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، روز دوشنبه، سوم اردیبهشت به نام سلامت خانواده و سلامت زمین، روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی، روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و فرهنگ سلامت، روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و جوانی جمعیت و روز جمعه، هفتم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • آمادگی ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی