Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@15:06:54 GMT

آغاز شناسایی کاریابی‌های غیرمجاز در وب

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۸۱۳۵

آغاز شناسایی کاریابی‌های غیرمجاز در وب

کانون دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های سراسر کشور با ابلاغ اطلاعیه‌ای به کاریابی‌های سراسر کشور از آغاز شناسایی کاریابی‌های غیر مجاز فعال در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، پس از اینکه رئیس کانون کاریابی‌های کشور چندی پیش از فعالیت غیر مجاز ۹۵ درصد کاریابی‌ها در فضای مجازی خبرداد، مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر جدیت این وزارتخانه در تعیین تکلیف این کاریابی‌ها با حمایت پلیس فتا و سایر دستگاه‌ها و نهادها تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از مکاتبه با دادستانی کل کشور برای دریافت مجوز مسدود کردن کاریابی‌های غیرمجاز در فضای مجازی خبرداد تا پس از جلوگیری از فعالیت، اقدام قضایی علیه آنها انجام شود.

اما پیگیری‌ها نشان می دهد شناسایی کاریابی‌های غیرمجاز در فضای مجازی آغاز شده است به طوری که هفته گذشته با ابلاغ اطلاعیه‌ای به تمام کاریابی‌های غیردولتی سراسر کشور، اعلام شد که به محض شناسایی فعالیت غیرمجاز کاریابی‌ها در فضای مجازی، موارد را به کانون کاریابی‌های کشور ارائه دهند تا سایت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های مرتبط با کاریابی‌ در فضای مجازی شناسایی و با دستور دادستانی فعالیت آنها متوقف شود.

 هفته گذشته به تمام دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیردولتی سراسر کشور اعلام شده: به استناد ماده ۲ و بند ج ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار، در راستای مقابله با گسترش مراکز کاریابی غیرمجاز در فضای مجازی، و تمهیدات انجام گرفته در این راستا از سوی وزارت متبوع، از کلیه انجمن ها و نمایندگان کانون درخواست می گردد تا در اسرع وقت، اطلاعات و مستندات کامل کلیه سایت ها، کانالها و گروه های فعال در شبکه مجازی را به صورت کتبی به ایمیل کانون ارسال فرمائید.»

بر اساس اطلاعات به دست آمده طی چند روزی که از ابلاغ اطلاعیه مذکور گذشته است، گزارش فعالیت حدود ۵۰ کاریابی غیرمجاز در فضای مجازی به کانون کاریابی‌های غیردولتی ارسال شده و این موارد به طور روزانه به وزارت کار معرفی شده اند.

در حال حاضر ۸۰۰ مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و حدود ۱۱۰ کاریابی خارجی در سطح کشور به صورت مجاز فعالیت می کنند و متقاضیان باید از طریق سایت وزارت کار کاریابی‌های مجاز داخلی و خارجی را استعلام کنند تا مبادا با مراجعه به کاریابی های غیرمجاز، با مشکل مواجه شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرج‌نیا اظهار کرد: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق بدون دریافت انشعاب قانونی و هرنوع تصرف یا تغییر در وضعیت کنتور برق جرم بوده و بر اساس ضوابط با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز موجب اختلال در برق رسانی و تحمیل فشار به شبکه برق و آسیب به وسایل برقی شهروندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: برای مقابله با این موضوع اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود و در این راستا با تلاش همکاران این شرکت ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق طی فروردین ماه امسال شناسایی و قطع شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود