Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه از رام الله؛ جنبش فلسطيني فتح وابسته به محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني از فلسطيني‌ها خواست به تظاهرات خود بر ضد تصميم آمريکا مبني بر به رسميت شناختن شهر اشغالي قدس به عنوان پايتخت اسرائيل ادامه دهند.
بر اساس اين گزارش، فتح در بيانيه‌اي که شنبه شب منتشر شد، پس از سه روز اعتراضات خشونت‌آميز که در آن چهار فلسطيني به شهادت رسيدند و دهها نفر زخمي شدند، ادامه رويارويي و گسترش آن را همه نقاطي که ارتش اسرائيل در آنجا حضور دارد، خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجدي الخالدي مشاور محمود عباس گفت رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني تصميم گرفت به نشانه اعتراض به تصميم روز چهارشنبه دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا، مايک پنس معاون رئيس جمهور آمريکا را که قصد دارد اواسط ماه دسامبر به اسرائيل و کرانه باختري رود اردن سفر کند، به حضور نپذيرد.
وزيران امور خارجه کشورهاي عضو اتحاديه عرب که در قاهره گردهم آمده‌ بودند از واشنگتن خواستند از تصميم خود منصرف شود.
وزيران امور خارجه کشورهاي عربي تاکيد کردند آمريکا از نقش حامي و ميانجي روند صلح اسرائيل و فلسطيني‌ها کنار کشيده است و مي خواهند که آمريکا از تصميم خود درباره شهر اشغالي قدس منصرف شود.
فلسطيني‌ها روز شنبه بار ديگر در بخش شرقي شهر اشغالي قدس و کرانه باختري رود اردن که در اشغال اسرائيل است همچنين نوار غزه در اعتراض به تصميم ترامپ به خيابان‌ها آمدند.
آنها به طرف نظاميان اسرائيلي سنگ پرت کردند و نظاميان اسرائيلي با شليک گلوله‌هاي پلاستيکي و گلوله‌هاي جنگ و گاز اشک آور به آنها پاسخ دادند.
در بخش شرقي شهر اشغالي قدس، پليس اسرائيل با پرتاب نارنجک‌هاي صوتي تظاهرکنندگان را متفرق کرد.
بنا بر اعلام هلال احمر فلسطيني، روز شنبه 171 فلسطيني در کرانه باختري و 60 نفر ديگر در نوار غزه در تيراندازي‌ها يا درگيري با نيروهاي امنيتي اسرائيلي يا استنشاق گاز اشک آور مجروح شدند.

 

 

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک

با مداخله پلیس نیویورک در تظاهرات دانشجویی حامیان فلسطین، ۱۳ نفر در دانشگاه نیویورک و ۴۳ نفر در «مدرسه جدید» بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین از زمان شروع در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) دست‌کم در ۴۰ پردیس از دانشگاه‌های مختلف آمریکا منجربه دستگیری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر تا این لحظه شده است.

در ادامه این ناآرامی‌ها، پلیس نیویورک با درخواست شهردار این شهر برای متفرق کردن «اجتماعات غیرقانونی در زمین‌های دانشگاه» وارد عمل شد و ۱۳ معترض را در دانشگاه نیویورک و ۴۳ نفر دیگر را در پردیس «مدرسه جدید» دستگیر کرد.

پلیس در واکنش به اصرار گاردین و دیگر رسانه‌ها برای توضیح درباره هویت معترضان، مدعی شد که حدود ۲۹ درصد از معترضان و ۶۰ درصد دستگیرشدگان «مربوط به دانشگاه» نبوده‌اند، اما توضیحی درباره منظور خود از «ارتباط با دانشگاه» ارائه نکرد.

روز گذشته نیز پلیس با هجوم به پردیس جنوبی دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) دست‌کم۲۰۰ نفر را بازداشت کرد.

دانشجویان آمریکایی دانشگاه‌های مختلف آمریکا طی چند هفته اخیر با برگزاری تظاهرات دانشجویی خواستار برقراری آتش‌بس کامل در غزه و پایان دادن به سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های خود در شرکت‌های حامی اسرائیل شده‌اند.

اگرچه رژیم اسرائیل این جنبش دانشجویی را «یهودستیزانه» می‌خواند، اما برگزارکنندگان این جنبش که در میان آنها افراد یهودی حضور دارند، این اتهام را رد و تصریح می‌کنند که حرکت آنها درخواستی صلح‌آمیز برای حمایت از فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک
  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین