Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-28@18:52:10 GMT

لپ‌تاپ‌های مایکروسافت همیشه آنلاین هستند!

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۸۵۰۹

لپ‌تاپ‌های مایکروسافت همیشه آنلاین هستند!

ایتنا - مایکروسافت مشغول ساخت لپ‌تاپ‌هایی است که با کمک اینترنت سیم‌کارت همیشه آنلاین هستند.   مایکروسافت مشغول ساخت فناوری برای دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ است تا رایانه‌هایی همیشه آنلاین بسازد.
در همین راستا طرحی به نام eSIM برای ویندوز ۱۰ ارائه کرده که به زودی به همه کاربران اجازه می‌دهد لپ‌تاپ‌هایشان را درهر نقطه‌ای به وسیله اینترنت موبایل به اینترنت متصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب نیازی به یک هات اسپات وای فای نخواهد بود.

این نوع لپ‌تاپ‌ها چندان قدرتمند نیستند اما باتری‌های بادوام، قابلیت اتصال به اینترنت سیم کارت را دارند و به همین دلیل به طیف جدیدی از لپ‌تاپ‌های همیشه آنلاین مشهور شده است.
به هرحال در طرح جدید مایکروسافت، می‌توان سیم‌های فیزیکی را در دستگاه قرار داده و در محل فروش  فعال کرد، یا آنکه یک سیم‌کارت با پروفایل دانلود شده از خدمت ابر در دستگاه تعبیه و از راه دور فعال می‌شود.

 این طرح درحالی اعلام می‌شود که لپ‌تاپ‌های کوالکام نیز به زودی از اینترنتLTE پشتیبانی خواهند کرد.
پشتیبانی کامل این طرح نیازمند همکاری با  اپراتورهای موبایل است.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قانونDMA که از ۷مارس ۲۰۲۴ میلادی اجرایی شده، قدرت شرکت های بزرگ فناوری را به چالش می کشد تا آنها را وادار کند برای کاربران فرایند انتقال بین سرویس های رقیب مانند شبکه های اجتماعی، مرورگرهای اینترنت و فروشگاه های اپلیکیشن را ساده تر کنند. این امر فضا را برای رقابت با شرکت های کوچک تر بازتر می کند. نقض این قانون به جریمه ای تا ۱۰ درصد درآمد جهانی شرکت منجر می شود.

رگولاتورهای آنتی تراست آمریکا نیز غول های فناوری را به دلیل عملکردهای ضد رقابتی به چالش کشیده اند و حتی احتمال تجزیه آنها نیز وجود دارد.

۶ شرکت های فناوری که به عنوان دروازه بانان اینترنت در اروپا انتخاب شده اند و سرویس هایی مانند موتور جستجو، اپلیکیشن های چت را فراهم می کنند، مدعی هستند هزاران مهندس استخدام کرده اند تا الزامات قانون بازارهای دیجیتال را اجرا کنند و حق انتخاب آزادانه بیشتری در اختیار کاربران و رقبا قرار دهند.

کمیسیون اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد احتمالا این اقدامات برای پیروی از DMA کافی نیستند. تیری برتون کمیسیونر اروپا در امور بازار داخلی، در پاسخ به این سوال که آیا فرایند تحقیق که فقط ۲ هفته پس از اجرایی شدن قانون آغاز شده، با عجله انجام نشده است یا خیر، گفت: این تحقیقات تعجب برانگیز نیست.

او در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: قانون، قانون است. ما نمی توانیم منتظر بمانیم.

کد خبر 6062687

دیگر خبرها

  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • مایکروسافت تیم‌های ویندوز و سرفیس خود را تحت یک رهبری ادغام می‌کند
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • از این پس لپ‌تاپ‌ها باید این دکمه را داشته باشند!
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • راهی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟