Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان از بازگشت ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۹ میلیارد ریال به دولت خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح طوبی در یکی از شهرستان‌های استان به یک فرد در قالب یک شرکت بیش از ۱۷۰ هکتار از اراضی ملی واگذار می‌شود تا زمین‌های بایر را به اراضی باغبانی تیدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متاسفانه این شرکت تا سال ۹۵ هیچگونه اقدامی در جهت اجرای طرح طوبی در سطح اراضی واگذار شده انجام نداده بود.

این مقام قضایی بیان کرد: پس از وصول گزارش از مسئولان قضایی شهرستان و با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان، این پرونده در دستور کار قرار گرفته و اقدامات کارشناسی انجام شد.

رازانی بیان کرد: پس از بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که برای اجرای این طرح به این شرکت مهلت مجددی هم داده شده است که متاسفانه در این جهت اقدام متناسبی انجام نگرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان تصریح کرد: پس از کارشناسی‌های اولیه، این موضوع در هیئت نظارت ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره‌‏برداری از جنگل‌ها و مراتع مطرح و نهایتا قرار داد ۱۵۰ هکتار از این اراضی لغو شد.

این مقام قضایی ادامه داد: پس از لغو این قرار داد، این فرد شکایتی را در دیوان عدالت اداری مطرح می‌کند که هم در شعبه بدوی و هم در شعبه تجدید نظر دیوان عدالت اداری این شکایت مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

رازانی افزود: با ورود مناسب به موضوع، بررسی‌های فوری، کارشناسی دقیق و پیگیری‌های قاطعانه ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی که از نظر موقعیت بسیار ارزشمند و دارای ارزش حدود ۹ میلیارد ریالی بود به دولت اعاده شد.

وی در پایان گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دادستانی استان لرستان صیانت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت المال است که در صورت تشخیص موارد تجاوز و دست اندازی، با پیگیری‌های قاطعانه تلاش می‌کند دست متجاوزان را از اراضی ملی کوتاه کند.

انتهای پیام/پ

 

رفع تصرف از ارضی ملی در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، گفت: با تلاش‌های همکاران حقوقی، رؤسای شهرستان‌ها و همکارانم در یگان حفاظت اراضی تنها در فروردین‌ماه سال جاری ۳۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی افزود: این رفع تصرفات به‌صورت فوری و با حکم قضائی بوده که تعداد آن ۲۱۸ مورد گزارش شده است. موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران، دماوند، پردیس، رباط‌کریم، ملارد و اسلام‌شهر بوده است.

کد خبر 6085665 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال
  • ۳۵۰۰ هکتار از مزارع مازندران بایر مانده است/ توقف فینسک
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید