Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان افغانستان از دولت کابل و کشورهای مسلمان سراسر جهان خواست تا در اعتراض به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص قدس روابط خود با واشنگتن را به حالت تعلیق درآورند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از آنکه تعدادی از اعضای پارلمان افغانستان به شدت از اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتقاد کردند، مجلس عوام پارلمان افغانستان بیانیه‌ای متفق القولی را تصویب و در آن این تصمیم ترامپ را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

این تغییر ناگهانی در سیاست واشنگتن نسبت به قدس باعث راهپیمایی‌های اعتراضی در اراضی اشغالی فلسطین، ترکیه، مصر، اردن، تونس، الجزایر، عراق و دیگر کشورهای مسلمان شد.

در این بیانیه آمده است: این اعلام جنگ طلبانه علیه اسلام توسط دونالد ترامپ تمامی کشورهای مسلمان به ویژه مسلمانان در افغانستان را ملزم می‌سازد تا برای دفاع از ارزش‌های مذهبی و مبارزه با تهدیدات مشترک با یکدیگر متحد شوند.

در این بیانیه عنوان شده، رئیس‌جمهوری آمریکا با این اقدام صلح و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد.

طی این بیانیه همچنین از کشورهای مسلمان سراسر جهان خواسته شده تا زمان تغییر این تصمیم روابط تجاری و دیپلماتیک خود با آمریکا را به حالت تعلیق درآورند.

هزاران تن از افغان‌ها روز جمعه در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمده و این اقدام آمریکا را محکوم کردند.

اصلی‌ترین راهپیمایی اعتراضی در کابل در مقابل مسجد عبدالرحمان برگزار شد که در جریان آن معترضان شعارهایی علیه آمریکا سر داده و از ترامپ خواستند از این تصمیم خود بازگردد.

منبع: ایسنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد