Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@11:16:30 GMT

قیمت خرید غیبت سربازی در بودجه سال ۹۷ (+جدول)

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۸۷۹۵

قیمت خرید غیبت سربازی در بودجه سال ۹۷ (+جدول)

در لایحه بودجه سال ۹۷ پیشنهاد شده است دولت مانند سال‌های گذشته، مشمولانی را که هشت سال غیبت دارند، در صورت دریافت جریمه به صورت نقد و اقساط، معاف کند

به گزارش خبرآنلاین؛ حسن روحانی، رییس جمهور امروز لایحه بودجه سال ۹۷ را تقدیم مجلس کرد. در تبصره ۱۱ این لایحه دوباره به دولت اجازه داده شده است که مشمولان غایب را با دریافت جریمه، معاف از سربازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تبصره آمده است:

به دولت اجازه داده ميشود كليه مشمولان خدمت وظيفه عمومي كه بيش از هشت سال غيبت دارند را با پرداخت جريمه مدت زمان غيبت بهصورت نقد و اقساطي كـه تـا پايـان سـال 1397 تسـويه ميشود، معاف كند. تمام درآمدهاي حاصل از اعطاي معافيتهاي مشمولان مذكور به حساب درآمد عمومي كشور موضوع رديف 150128 نزد خزانه‌داري كل كشور واريز ميشود و تـا سـقف سـيزده هـزار و پانصـد ميليـون ریال در قالب رديف 23 -530000 جدول شماره (9 (اين قانون به صورت مساوي به رديفهاي ذيربط تقويت بنيه دفاعي نيروهاي مسلح مطابق موافقتنامه متبادلـه بـا سـازمان بـرنامه و بودجه كشور اختصاص مييابد. ميزان جريمه مشمولان غايب براي صدور كارت معافيت نظام وظيفه به شرح جدول زير ميباشد:

1 -به ازاي هر سال غيبت مازاد بر هشت سال، ده درصد به مبالغ جريمه پايه اضافه و مدت غيبت بيش از شش ماه، يكسال محسوب ميشود.

2 -براي مشمولان متأهل، پنج درصد و براي مشمولان داراي فرزند نيز بهازاي هر فرزند، پنج درصد از مجموع مبلغ جريمه كسر ميشود.

3 -مشمولان غايبي كه بهصورت اقساطي و يا نقدي براي صدور كارت پايان خدمت اقدام نموده اند، ميتوانند گواهينامه رانندگي أخذ نمايند.

4 -فرزندان ايثارگران مشمول ماده 45 قانون خدمت وظيفه عمومي علاوه بر امتياز مذكور در اين ماده مشروط به عدم غيبت آنها و نيز انجام خدمت وظيفه عمومي پدر آنان با هر مقطع تحصيلي، مشمول رديف اول جدول با اعمال پنجاه درصد تخفيف ميشوند.

5 -مشمولان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي از پنجاه درصد تخفيف بهره‌مند ميشوند.

ج- پنج درصد از اعتبار رديف هزينه‌اي 23 -530000 جهت آموزشهاي مهارتي پرسنل وظيفه در پادگانها به سازمان آموزش فني و حرفهاي اختصاص يابد.

جدول قیمت های پیشنهادی توسط دولت به شرح زیر است:

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد

صد‌ها هزار اوکراینی به‌دلیل جنگ به خارج از کشور گریخته‌اند، اما این کشور نیاز فوری به نیرو‌های جدید دارد؛ بنابراین، کی‌یف در زمان حاضر قوانین گذرنامه را تشدید می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از اشپیگل، کی‌یف حدود دو هفته پیش قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد، از جمله اینکه مخالفان انجام خدمت سربازی شدیدتر مجازات می‌شوند و کسانی که خدمت سربازی می‌کنند دیرتر مرخص می‌شوند، حالا مرحله بعدی دنبال می‌شود و در این مرحله اوکراین صدور گذرنامه برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می‌کند.

این در آیین‌نامه‌ای که روز چهارشنبه در پرتال رسمی آن‌لاین دولت منتشر شد، بیان شده است. به‌طور خاص، این قانون بیان می‌کند که ارسال پاسپورت به نمایندگی‌های دیپلماتیک اوکراین در خارج از کشور "دیگر انجام نمی‌شود. "، این بدان معناست که مردان اوکراینی در سن نظامی تنها در آینده می‌توانند گذرنامه خود را در این کشور دریافت کنند.

این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت اوکراین برای تشویق مردان به بازگشت به کشورشان است. روز سه‌شنبه، وزارت امور خارجه در کی‌یف از تعلیق موقت خدمات کنسولی برای مردان اوکراینی مقیم خارج از کشور بین سنین ۱۸ تا ۶۰ سال ـ به‌استثنای صدور کارت شناسایی برای بازگشت به اوکراین ـ خبر داد.

روز چهارشنبه صد‌ها نفر از اوکراینی‌ها مقابل دفتر صدور گذرنامه در ورشو، پایتخت لهستان به‌دلیل عدم‌تحویل مدارکشان به آن‌ها اعتراض کردند. مقامات این توقف را با "مشکلات فنی" توجیه کردند. واسیل سواریچ، سفیر اوکراین در لهستان، به خبرگزاری فرانسه اطمینان داد که تمام درخواست‌های مدارک سفری که قبل از ۲۳ آوریل ارائه شده است، بررسی خواهد شد.

پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین تحت فشار فزاینده‌ای از سوی کشور روسیه قرار گرفته است. ارتش اخیراً برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است.

دولت اوکراین بار‌ها از مردان در سن خدمت سربازی خواسته است که بازگردند، گاهی به‌صورت نامحسوس و گاهی واضح. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی یک روز پس از حمله روسیه گفت: ما همه اینجا هستیم.
اما حالا لحن او خشن‌تر شده است. در ماه ژانویه، مشاور زلنسکی از کشور‌های میزبان خواست که حمایت از پناهندگان اوکراینی را متوقف کنند تا آن‌ها بتوانند به خانه خود بازگردند. به‌گفته وی اوکراین به مردان، در دفاع و به‌عنوان مالیات‌دهندگان نیاز دارد.

از زمان بسیج عمومی، مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال فقط در موارد استثنایی مجاز به ترک اوکراین هستند، برای مثال اگر از سه یا چند کودک مراقبت می‌کنند یا از مشکلات سلامتی جدی رنج می‌برند.

اوکراین می‌خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، بازگردند. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته در سرویس آن‌لاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی‌کند.

به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می‌کنند ایجاد شود.

تا به حال صد‌ها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده‌اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به‌گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در زمان حاضر به‌دنبال صد‌ها هزار نفر است که گفته می‌شود پیش‌نویس اخطار‌ها و احضار‌ها را نادیده گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی