Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تاسیس دانشکده تخصصی داروسازی و همچنین دارا بودن رشته‌های مرتبط با دانش داروسازی، خواستار پیگیری مجدانه برای ایجاد رشته دکترای داروسازی در این واحد دانشگاهی شد. به گزارش خبرگزاری دانشجو از اصفهان، احمد آذین، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در بازدید سر زده از واحد شهرضا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با توجه به اعضای هیات علمی با تجربه و محقق، به زیرساخت‌ها و امکانات متعدد و همچنین برخورداری از رشته‌هایی نظیر پلیمر، پتروشیمی و شیمی زمینه بسیار خوبی جهت ارتباط با پالایشگاه نفت اصفهان و شرکت‌های مرتبط را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت لازمه تحقق توسعه اقتصادی و پیشرفت دانشگاه‌ها است و محل خیزش دانایی نیز، دانشگاه‌ها هستند که باید با استفاده از خرد جمعی به دنبال تبدیل دانایی و دانش به توانایی و ثروت باشند. و این موضوع یک نوع جهاد علمی را می‌طلبد.
آذین خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های درآمدزای برون دانشگاهی با تشکیل تیم‌های متخصص و کارآمد و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان میسر است؛ چرا که این شرکت‌ها نمونه‌ای بارز از فرایند تبدیل علم به ثروت و ارتباط دانشگاه با صنعت هستند.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با توجه به امکانات آزمایشگاهی مدرن و پیشرفته، تاسیس دانشکده تخصصی داروسازی در سال 1391 و همچنین دارا بودن رشته‌های مرتبط با دانش داروسازی نظیر رشته شیمی دارویی و علوم دارویی در مقطع کارشناسی‌ارشد در واحد شهرضا، خواستار پیگیری مجدانه و تلاش مستمر جهت ایجاد رشته دکترای حرفه‌ای داروسازی در این واحد دانشگاهی شد.
وی گفت: دانشجو، استاد و کارمند ارکان اصلی دانشگاه هستند؛ بنابراین مدیریت واحدهای دانشگاهی باید با تشکیل شوراهای تخصصی مشورتی از افکار و ایده‌های خلاقانه آنان در جهت رشد و ارتقای دانشگاه بهره‌مند شوند که این خود نوعی تکریم و احترام به همکاران است.
آذین تصریح کرد: دعوت از کارشناسان و مدیران موفق بخش صنعت در قالب نشست‌های تخصصی و علمی به منظور آشنایی دانشگاهیان با نیازهای جامعه و موانع پیش‌رو، یکی از راه‌های تعامل و ارتباط بهتر دانشگاه با صنعت و پیرو آن حصول درآمدهای غیر شهریه‌ای است.
علی شریف‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا نیز در این دیدار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در 16 اسفندماه سال 1367 به عنوان یکصد و یکمین واحد دانشگاهی کشور به همت هیئت موسس به نمایندگی از مردم فرهنگ دوست و عالم پرور شهرضا تصویب و از نیم‌سال اول سال تحصیلی 69-68 فعالیت علمی، آموزشی و پرورشی خود را با پذیرش 25 نفر دانشجوی رشته فیزیک آغاز نمود.
وی در پایان افزود: این دانشگاه در راستای ماموریت خود که آموزش، پژوهش و پرورش است تا کنون گام‌های موثر و بلندی در جهت توسعه و تولید دانش در جامعه با تربیت فارغ‌التحصیلان و متخصصانی که آراسته به فضائل انسانی، اخلاقی و اسلامی هستند برداشته‌است. 
علی شریف‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر این واحد دانشگاهی به عنوان بزرگترین قطب آموزش عالی شهرستان شهرضا با 111 رشته گرایش شامل 15 رشته در مقطع دکترا، 58 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 35 رشته در مقطع کارشناسی و 3 رشته در مقطع کاردانی در 5 دانشکده دارو سازی، علوم پایه، علوم انسانی، تحصیلات تکمیلی و فنی و مهندسی در زمینی به وسعت 50 هکتار و 72 هزار متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ورزشی همچون نگینی زیبا در انگشتری شهرستان شهرضا می‌درخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل مشاهده است.
افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ تا روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.
به متقاضیان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.
اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.
داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های: امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانۀ فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳