Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@12:09:20 GMT

پایان هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن عراق + عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۹۹۷۹

پایان هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن عراق + عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری آستان علوی؛ اختتامیه هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن مسجد کوفه با حضور سیدعلاءالدین موسوی؛ رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق، سید موسی خلخالی؛ رئیس اداره عتبات مقدسه و زیارتگاه‌های شیعی، سید محمد موسوی؛ متولی مسجد کوفه، هیئتی از آستان مقدس علوی و جمعی از مسئولان و نمایندگان آستان‌های مقدس عراق و اساتید و نخبگان قرآنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عادل یاسری؛ مسئول شعبه قرآنی مسجد کوفه در خصوص این دوره از مسابقات گفت: هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن مسجد کوفه که به صورت سالانه برگزار می‌شود، در دو رشته حفظ و قرائت و با حضور 22 قاری و 12 حافظ قرآن به مدت دو روز در مسجد کوفه برگزار شد.


وی افزود: در این دوره از مسابقات، متسابقینی از استان‌های شیعه و سنی حضور داشتند که این پیام را برای جهانیان داشت که مردم عراق واحد و یکپارچه و مخالف با تنفر و فرقه‌گرایی هستند.


یاسری در پایان گفت: در بخش قرائت این مسابقات نمایندگان استان‌های سماوه، بغداد و صلاح الدین و در بخش حفظ متسابقین استان‌های نجف، بصره و دیوانیه نفرات اول تا سوم شدند.

کمیته داوران این دوره از مسابقات که طی روزهای جمعه و شنبه برگزار شد، متشکل از سید عادل یاسری و استاد کریم یاسر داوران بخش تجوید، فخری عکیلی و محمد کرخی داوران رشته صوت و استاد علی خفاجی  و فلاح زنگنه داوران رشته وقف و ابتدا و فاضل عرام و علاء صادقی داوران رشته لحن بودند/.

 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد