Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهیار روستای کریم آباد شهرستان رشتخوار با اشاره به نیاز اساسی در بازسازی قلعه تاریخی این روستا گفت: قسمت‌هایی از قلعه تاریخی روستای کریم آباد رشتخوار در اثر بروز فرسایش و وجود بارش‌ها در حال تخریب و نابودی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، حسن غلامی دهیار روستای کریم آباد رشتخوار صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با وضعیت حاکم در قلعه تاریخی روستای کریم آباد، گفت: با وجود گذشت بیش از 8 سال از ثبت قلعه تاریخی روستای کریم آباد در فهرست آثار ملی، اما این قلعه همچنان در وضعیت گذشته خود به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غلامی با اشاره به اینکه این قلعه مرتبط با دوران قاجارهاست، افزود: قسمت‌هایی از این قلعه در اثر وجود فرسایش و به علت بارش‌ها در حال تخریب و از بین رفتن است، که همین موضوع بر ضرورت احیای این اثر تاریخی در روستای کریم آباد می‌افزاید.

 

وی در ادامه یادآور شد: این قلعه تاریخی با بافتی متراکم و خانه هایی با دربهایی هشتی شکل که از درون به یکدیگر راه دارند، یکی از زیبا و سالمترین قلعه های قدیمی در سطح استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

 

 

دهیار کریم آباد رشتخوار با اشاره به حضور گردشگران و بازدیدهای توریستی از این قلعه گفت: قلعه تاریخی کریم آّباد در کنار دیگر آثار تاریخی شهرستان رشتخوار فرصتی مناسبی را جهت جذب گردشگران در این شهرستان فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به وسعت 6800 متری این اثر تاریخی گفت: قلعه تاریخی کریم آباد دارای 4 برج دایره‌ای شکل در اطراف قلعه، 4 حیاط، و تعدادی اتاق‌ها با تزئینات و نقاشی‌های قدیمی بروری دیوارها است.

 

 

قلعه تاریخی کریم‌آّباد در 5 کیلومتری مرکز شهرستان رشتخوار و جز 300 اثر ثبت شده در آثار ملی این شهرستان است.

 



 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ نگاره در محوطه تاریخی دولتخانه صفوی و سایت تاریخی قلعه حسن صباح در منطقه الموت به صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان هستند .

علیرضا خزائلی با اشاره به ساعت کاری موزه ها و قلعه الموت خاطرنشان کرد: موزه ها از ساعت ۹ الی ۱۸ و قلعه الموت از ساعت ۹ الی ۱۷ پذیرای گردشگران هستند.

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • سیل راه ۴ روستای قلعه گنج را مسدود کرد
  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • بازدید رایگان از بناهای تاریخی قشم
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بازدید رایگان از موزه ها و قلعه الموت در ۳۰ فروردین
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد