Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران -ایرنا - دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز حقوق بشر10 دسامبر 2017 برابر با 19 آذر ماه جاری همه مردم و رهبران جهان را در هر کجا فراخواند تا در دفاع از تمامی حقوق بشر یعنی حقوق مدنی، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی همچنین ارزش هایی قیام کنند که تاکید برامیدها برای جهانی منصفانه تر، امن تر و بهتر برای همه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران در پیام آنتونیو گوترش آمده است:امسال گرامیداشت روز حقوق بشر مصادف است با آغاز جشن های یک ساله پس از گذشت هفت دهه ازتصویب یکی از پر محتوا ترین و فراگیرترین توافقات بین المللی جهان. اعلامیه جهانی حقوق بشر برابری و منزلت هر یک از افراد بشر را برقرار و تصریح می نماید هر دولتی مسئولیت اصلی برای توانمند کردن تمامی مردم خود به منظور بهره مندی ازهمه حقوق و آزادی های غیر قابل انکار به عهده دارد.
دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام تاکید کرده است :همه ما حق آزادانه صحبت کردن و شرکت در تصمیماتی داریم که بر زندگی ما اثر می گذارد. همه ما حق داریم فارغ از هر گونه تبعیض زندگی کنیم. ما حق برآموزش، مراقبت بهداشتی، فرصت های اقتصادی و معیارمتعارف زندگی را داریم. ما حق، برای داشتن زندگی خصوصی و عدالت داریم. این حقوق به همگی ما هر روزه مرتبط است. آنها بنیان جوامع صلح آمیز و توسعه پایدار هستند.
در ادامه این پیام آمد است : از زمان اعلان اعلامیه حقوق بشر در 1948، حقوق بشر یکی از سه ستون سازمان ملل متحد همراه با صلح و توسعه بوده است. درعین اینکه سوء رفتار نسبت به حقوق بشرپس از تصویب آن پایان نیافت، این اعلامیه به تعداد زیادی از مردم برای به دست آوردن آزادی و امنیت کمک کرده است. اعلامیه کمک کرد جلوی تخلفات گرفته شود، عدالت در قبال خطاکاری ها به اجرا درآید همچنین قوانین و تدابیر حقوق بشرملی وبین المللی تقویت گردند.
گوترش در ادامه پیام خود آورده است : با وجود این پیشرفت ها، اصول اساسی اعلامیه جهانی حقوق بشر در تمامی نواحی محک زده می شوند. ما شاهد خصومت فزاینده علیه حقوق بشر و آنانی که از حقوق بشر دفاع می کنند به وسیله افرادی هستیم که از استثمار و تفرقه سود می برند. شاهد تنفر، نابردباری، وحشیگری و سایر جرایم هستیم. این اقدامات همگی ما را به خطر می اندازند.
دبیرکل سازمان ملل تصریح کرده است: اینجانب، در روز حقوق بشرمی خواهم از مدافعان و مروجان حقوق بشر شامل کارکنان سازمان ملل متحد قدردانی می کنم که هرروز و گاه در وضعیت های خطرناک تلاش می کنند تا از حقوق بشر حمایت کنند و هم چنین همه مردم و رهبران را در هرکجا ترغیب می نمایم در دفاع از تمامی حقوق بشر یعنی حقوق مدنی، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی همچنین ارزش هایی قیام کنند که تاکید برامید های ما برای جهانی منصفانه تر، امن تر و بهتر برای همه دارد.
اجتمام**2181**1418
تنظیم : ناهید حاجی خانی ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
irnaej@
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم

رژیم صهیونیستی طی ۷ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد به طور گسترده در حال کشتار غیرنظامیان، نابودی زیرساخت ها، جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه به این باریکه، و نیز بمباران بیمارستان ها، مراکز درمانی، مدارس، و حتی مساجد کرده است. کشتار بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی آشکارا نشان دهنده نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست هاست. با این حال، آمریکا که خود را مدافع حقوق بشر در جهان می‌داند چشمش را بر روی این مسائل بسته است. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اتهامات وارده بر واشنگتن مبنی بر استاندارد‌های دوگانه این کشور در برابر نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد. 

بلینکن در این باره گفت: آمریکا در حال بررسی اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل در جنگ غزه است. 

وزیر خارجه آمریکا که پیرامون گزارش سالانه وزارت خارجه کشورش درباره شرایط حقوق بشر در جهان با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: این سخن که ایالات متحده زمانی که به اسرائیل و مسئله حقوق بشر مربوط به این رژیم می‌رسد استاندارد‌های دوگانه را اتخاذ می‌کند، صحت ندارد. آیا ما استاندارد‌های دوگانه داریم؟ پاسخ خیر است. 

آمریکا به طور سالانه اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر نقض حقوق بشر در جهان می‌کند. در این لیست قالبا کشور‌های دوست ایالات متحده که بالاترین ناقضان حقوق بشر هستند از جمله اسرائیل هیچ گاه گنجانده نمی‌شوند ولی در عوض کشور‌هایی که واشنگتن با آنها روابط خوبی ندارد در صدر لیست قرار گرفته و به طور معمول تحریم‌هایی را نیز به همین دلایل علیه آنها وضع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • پیام‌عملیات وعده صادق، قدرت و استقلال ایران بود
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد