Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: آلبوم تصویری نهفت ۲ با اجرای نسل سوم گروه نهفت به سرپرستی جهانشاه صارمی در تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری محمدرضا لطفی منتشر شد.

آلبوم نهفت ۲ با هدف به تصویر کشیدن بخشی دیگر از دو دهه فعالیت گروه موسیقی نهفت، با رویکرد آموزش موسیقی نوجوانان در حوزه های گروه نوازی و تک نوازی ، در قالب یک دی وی دی تصویری با عنوان تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری محمدرضا لطفی، به سرپرستی جهانشاه صارمی، توسط موسسه فرهنگی و هنری آوای گنبد نیلی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانشاه صارمی که علاوه بر دو دهه سرپرستی گروه نهفت، همکاری در چندین کتاب معتبر موسیقی، تالیف کتاب های آموزش تار و سه تار، انتشار چندین آلبوم موسیقی ، تجربه بیش از سی سال آموزش موسیقی در گروه سنی کودک و نوجوان را در کارنامه هنری خود دارد؛ در بخشی از بروشور این آلبوم می نویسد ” موسیقی نه به عنوان وسیله ای برای تفنن بلکه ابزاری برای بیان ارزشمند ترین تفکرات و عواطف انسانی ، سر لوحه آموزش های هنرجویان نوجوان گروه نهفت می باشد . از این رو ، حیات و تداوم فعالیت این جریان فرهنگی را علاوه بر آموزش های اصولی و آکادمیک موسیقی ، در تفکر هنری و اعتقادات حاکم بر فضای آن باید جستجو کرد.

از آنجا که نسل نوجوان امروزی فاقد هرگونه امکان ارتباط تصویری با هم نسلان خود که در زمینه موسیقی دستگاهی ایران دارای فعالیت جدی و هنری هستند ، می باشند ؛ این آلبوم می تواند تاثیرات مثبت در جهت علاقه مندی آنان به موسیقی هنری داشته باشد.

از گروه نهفت تا کنون چهار آلبوم صوتی با عنوان های ایران هنگام کار است ، شب جوانی، دستور مقدماتی تار و سه تار و تولدی دوباره و نیز آلبوم تصویری نهفت ۱ شامل سه دی وی دی تصویری طلوع، بزرگداشت غلامحسین درویش و تولدی دوباره منتشر کرده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دهمین  هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» امشب، چهارشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ، نامزدهای هفته هنر انقلاب ، حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ، محسن نفر، میلاد عرفانپور و سایر هنرمندان در حوزه هنری در حال برگزاری است.

تاکنون چهره‌هایی چون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب  عنوان هنرمند انقلاب اسلامی معرفی شدند.

اجرای مراسم برعهده رسالت بوذری است پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت کلام الله مجید تیزر مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب پخش شد.

محمدرضا باقری مدیرعامل مجموعه سوره مهر و دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره گفت: بیش از هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه طی نظرسنجی که توسط مراکز حوزه هنری انجام شد، نامزد‌های چهره هنر انقلاب را انتخاب کردند و در نهایت ۹۶ نفر انتخاب شدند. پس از آن کار به هیات انتخاب واگذار شد و بعد از طی این پروسه که در برگیرنده جلسات متعددی بود در نهایت ۵ نفر به عنوان نامزد دریافت جایزه چهره هنر انقلاب معرفی شدند و امروز هم چهره هنر انقلاب خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال چهره بین المللی هنر انقلاب هم داریم که امروز در فواصل زمانی مختلف خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود، افزود: این در حالی است که در طول برنامه امشب مراسم قدردانی دیگری هم داریم که خدمت شما عزیزان معرفی خواهد شد.

سپس با پخش تصاویری از هنرمندان پیشگام هنر انقلاب یاد و خاطره هنرمندان درگذشته حوزه هنری انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

در ادامه برنامه هم با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نوبت به معرفی برترین رویداد هنر انقلاب رسید که در این بخش انیمیشن «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری به عنوان پروژه برگزیده معرفی شد.

همچنین محمدرضا سرشار در آیین اختتایه هفته هنر انقلاب به عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب برگزید شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین آرسیتید استبان ارناندس گررو معروف به «آرس» کاریکاتوریست نامدار کوبایی در آیین اختتامیه به عنوان چهره بین المللی هنر مقاومت برگزیده شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

این گزارش در دست تکمیل است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • قاتلان رپر معروف دستگیر شدند
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس