Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان‌های مردم نهاد کاشان از امضای طومار شهروندان کاشان به وزیر نیرو در اعتراض به فروش پساب تصفیه خانه این شهر خبر داد.

خسرو اعتماد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فروش پساب تصفیه خانه باعث از بین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی دشت کاشان خواهد شد.

وی تصریح کرد: دشت کاشان، طی چهار دهه اخیر به عنوان دشت ممنوعه و بحرانی معرفی شده است و موضوع تامین آب، این منطقه استراتژیک به عنوان اصلی‌ترین و مهمتین دغدغه مردم و مسئولان مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر عامل جمعیت کویر سبز کاشان افزود: در طومار شهروندان آمده است که کاشان در بحران شدید کم آبی قرار دارد و نباید منتظر آب میان حوزه‌ای باشد لذا مدیریت آب‌های شیرین موجود و استفاده بهینه از آب و پساب می‌تواند راهکار موثری برای مقابله با بحران کم آبی باشد.

به گفته وی، امضا کنندگان این طومار خواستار شده‌اند که سازمان آب و فاضلاب کاشان به جای فروختن پساب تصفیه خانه فاضلاب، آن را در اختیار شهرداری کاشان قرار داده تا به مصرف فضای سبز شهری برسد زیرا این اماکن از چاه‌های آب شیرین منطقه کاشان آبیاری می‌شود.

اعتماد گفت: در بخش پایانی این نامه آمده است که شهرداری کاشان، تقبل کرده به ازای هر مقدار پساب تصفیه شده که از طرف سازمان آب و فاضلاب در اختیارش قرار می‌گیرد، چاه آب شیرین در اختیار سازمان آب و فاضلاب قرار دهد.

به گزارش ایسنا، رونوشت این طومار بعد از امضای شهروندان به استانداری اصفهان، فرمانداری کاشان، شهرداری کاشان و شرکت آب و فاضلاب کاشان ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد

 دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی یکی از معضلات در برخی از محله‌های شهر سراوان است که با توجه به گرمای هوا برای شهروندان مشکلاتی را به همراه داشته است.
 
انتشار بوی نامطبوع، تجمع حیوانات موذی و ولگرد از جمله مواردی است که با رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر ایجاد می‌شود.
 
رهاسازی فاضلاب به صورت غیر بهداشتی در معابر علاوه بر مشکلات فوق باعث می‌شود سلامت شهروندان به خاطر افتد و از سوی دیگر سیمای شهر را نازیبا می‌کند.
 
در همین راستا برخی از شهروندان سراوان سراوانی ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب در برخی از معابر سطح شهر که علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع تردد را برای کودکان و زنان با مشکل مواجه کرده خواستار برخورد با افراد خاطی از سوی متولیان امر شدند.
 
علی اصغر عربشاهی رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: به مناسبت سومین روز از هفته سلامت، روز سلامت خانواده و سلامت زمین، طرح تشدید کنترل فاضلاب‌های خانگی در منطقه آسپیچ توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز محمدی به اتفاق شورا و دهیار منطقه اجرا شد.  
 وی افزود: جهت خاطیان دفع غیر بهداشتی ۱۵ اخطاریه نوبت اول و۴ اخطاریه پیگیری صادر شد.
 
رئیس مرکز بهداشت سراوان تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت خود و جلوگیری از تخریب زیر ساخت‌های شهری از هدایت آب وفاضلاب به کوچه و معابر جدا خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد