Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:51:10 GMT

ناگفته‌هایی از طراحی حرکت نمایش «الیورتویست»

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۲۱۷۲

ناگفته‌هایی از طراحی حرکت نمایش «الیورتویست»

طراح و سرپرست گروه بزرگ حرکت تئاتر «الیور تویست» از تجربه‌ی این همکاری گفت.

علی براتی با بیان این که او یکی از افرادی بوده که از حدود دو سال پیش در جریان چنین کاری قرار گرفته است و بی صبرانه منتظر رسیدن روزی بوده که این تئاتر کلید بخورد به ایسنا گفت: طی صحبت‌هایی که از سال‌ها پیش با حسین پارسایی (کارگردان) داشتیم ایشان از ایده این تاتر بزرگ و متفاوت صحبت می‌کردند و این موضوع اشتیاق مرا برای همکاری با چنین پروژه‌ای زیاد می‌کرد و با اینکه پیش از این هم تجربه کار با افراد زیادی را داشتم اما تئاتر الیور از این نظر متفاوت است که اولا تعداد بازیگران حرفه‌ای حرکت بسیار کم است، دوما بچه‌ها در این کار حضور دارند و در مرحله بعد ما باید با موسیقی زنده و آواز هماهنگی داشته باشیم که کار را سخت تر می‌کند اما اتفاقی رقم می‌خورد که تا به حال در این ابعاد کمی و کیفی نیافتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که دانش آموخته مترجمی زبان انگلیسی است اما بیش از 20 سال است که به طور تخصصی در حوزه حرکات نمایشی فعالیت می‌کند درباره نحوه انتخاب گروه حرکت «الیور تویست» توضیح داد:برای انتخاب اعضای گروه حرکت، فراخوانی را منتشر کردیم و از این طریق افراد این گروه بزرگ را انتخاب کردیم و به جای اینکه بخواهم تنها از افراد گروه خودمان استفاده کنیم این فرصت را به دیگران هم دادیم تا کسانی انتخاب شوند که مهارت و انگیزه کافی را برای این کار دارند و در نهایت گروهی که انتخاب شدند از خرداد ماه تحت آموزش حرکت و موسیقی قرار گرفتند.

علی براتی که چندین نمایش را طراحی و اجرا کرده است درباره سختی‌های کار حرکت در تاتر «الیور تویست» گفت:در تاتر الیور، موسیقی زنده داریم و همین ویژگی کار را سخت‌تر می‌کند چرا که نه فقط بازیگران بزرگسال در این کار هستند که بچه‌هایی هم هستند که هماهنگ کردن آنها با موسیقی و آموزش دادنشان کمی متفاوت و زمان بر تر است،هرچند گروهی از خود اعضای حرکت هم آماتور هستند و باید آماده شوند تا بتوانند در کنار بازیگران حرفه‌ای که در این کار بازی دارند به خوبی نقش آفرینی کنند.

طراح حرکت نمایش «الیورتویست» که جذابیت کار را برای خودش تا حدی می‌داند که تمام آوازهایی را که در طول کار خوانده می شود حفظ شده است، درباره نحوه طراحی حرکت‌های این نمایش موزیکال گفت: در ابتدا حسین پارسایی(کارگردان) اصرار داشتند که طراحی حرکت‌ها شبیه به نسخه «کارول رید» باشد اما با توجه به توانمندی‌هایی که ما در حال حاضر در حوزه حرکت داریم و اینکه به هر حال آن نسخه از فیلم مربوط به سالیان قبل می‌شد،صحبت‌هایی را با هم انجام دادیم و قرار شد حرکت‌ها و بعضی از میزانسن‌ها تغییر کنند،به روز شوند و خط قرمز ما جایی شد که به داستان و روایت فیلم آسیب نزند و برای همین هم من هر روز سعی کرده‌ام با ایده جدیدی بیایم و در طی تمرین‌ها، نقطه ضعف کارهایمان را برطرف کنم.

علی براتی در پایان با ابراز خوشحالی از همکاری با این گروه حرفهای گفت: آرزوی من این است که هر کسی که به دیدن تئاتر ما می‌آید- فارغ از هر جایگاهی که دارد – از دیدن تئاتر لذت ببرد،چیزی که این روزها فراموش شده و همه به جای اینکه از آنچه میبینند، لذت ببرند بیشتر سعی میکنند از دیدگاه تند و تیز و انتقادی با آن روبرو شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد

صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد. 

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند. 

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.

آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

نخستین تجربه تصویری او بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

آقاجانی یکی از بازیگران متن‌ها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، از سریال‌هایی که صفا آقاجانی در آنها بازی کرده می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسر‌های عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • ناگفته‌های خیرخواه از سفر دشوار برای کسب سهمیه‌ المپیک
  • ناگفته‌هایی از عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • «مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت