Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@15:01:40 GMT

امشب؛ آخرین فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۲۳۴۳

امشب؛ آخرین فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶

داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته های با آزمون و بدون آزمون کنکور ۹۶ تا ساعت ۲۴ امروز ۱۹ آذر فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنند. این فرصت تمدید نمی شود.

خبرگزار ی مهر: داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته های با آزمون و بدون آزمون کنکور ۹۶ تا ساعت ۲۴ امروز ۱۹ آذر فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرصت تمدید نمی شود.

حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش افزود: با توجه به درخواست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش در ظرفیت های جدید و یا تکمیل ظرفیت برخی از رشته های دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و همچنین پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی در آزمون سراسری سال ۹۶، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ اجرا شده است.

توکلی افزود: ثبت نام و انتخاب رشته منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می پذیرد و تا امروز ۱۹ آذر در مجموع ۵۱ هزار و ۷۷۷ انتخاب رشته کرده اند.

وی افزود: با توجه به مهلت تمدید شده، داوطلبان انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۹ آذر فرصت دارند رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org/ و مطالعه جدول رشته های تحصیلی و ظرفیت هر یک از آنها نسبت به ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر برای ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می شوند که تاکنون تعداد ۴۹ هزار و ۲۰ نفر در این مرحله انتخاب رشته کرده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس درخواست برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در برخی از کدرشته های تحصیلی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد (به جز دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که پیش از این تکمیل ظرفیت برگزار کرده اند).

وی گفت: به همین منظور داوطلبانی که علاقمند به شرکت در این قبیل رشته های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده اند، می توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است نسبت به ثبت نام در این کدرشته ها اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: ظرفیت پذیرش در رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز ۷ هزار و ۹۹۸ نفر اعلام شده است که تاکنون ۲ هزار و ۷۵۷ نفر در این دوره ها انتخاب رشته کرده اند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین حاجیلو امروز ۳۰ فروردین در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افزود: داوطلبان کنکور اطمینان داشته باشند که امنیت آزمون به طور کامل برقرار می شود.

وی یادآور شد: آزمون های سازمان سنجش در ۴ دسته؛ شامل سنجش علمی، استخدامی، صلاحیت حرفه ای و آزمون های بین‌المللی قرار دارند و دستورالعمل حفاظتی به عنوان سند بالادستی به تصویب شورای امنیت کشور (شاک) رسیده است. در این سند وظایف دستگاه ها در زمینه های اجرایی، امنیتی، قضایی و انتظامی مشخص شده است.

حاجیلو ادامه داد: همه دستگاه ها ملزم هستند بر اساس ابن دستورالعمل حفاظتی در تمام آزمون های کشور هماهنگی لازم را داشته باشند و وظایف گفته شده را اجرا کنند تا امنیت داوطلبان تامین شود.

وی با اشاره به برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر در جلسات مختلف آمورشی حفاظت آزمون شرکت کرده اند و موضوع امنیت قبل، حین و بعد از آزمون برای تمام عوامل اجرایی و حفاظتی تبیین شده است.

قائم مقام سازمان سنجش گفت: در زمان خروج سوالات از قرنطینه اصلی تا رسیدن بسته های سوالات به مخازن اصلی محل برگزاری آزمون مانند دوی ۴۰۰ متر است و همه عوامل ملزم هستند در هوشیاری کامل قرار داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای این بخش ۳ لایه حفاظتی و یک لایه جدید بعنی لایه چهارم حفاظتی در نظر گرفته شده است که اجرای این لایه های حفاظتی در شهرهای بزرگ تا دورافتاده ترین مراکز آزمون یکسان است.

حاجیلو تاکید کرد: همه عوامل اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری باید شناسایی شده باشند و دارای شناسنامه باشند و هیچ عامل بیرونی خارج از عوامل شناسنامه دار اجازه ورود به مجموعه های حفاظتی را ندارد. مواردی در گذشته دیده شده که محرمانه به مرکز مربوطه اخطار داده شده است.

وی با تاکید بر اجرای اقدامات حفاظتی در زمان برگزاری آزمون گفت: دفترچه غایبان کنکور قطعا باید ۱۰۰ درصد پلمپ شده جمع آوری شود. تجربه نشان داده در زمان برخورد با فرد متقلب همه تمرکز بر پاسخنامه قرار می گیرد اما عوامل هوشیار باشند در هیچ شرایطی دفترچه سوال فرد متقلب از حوزه خارج نشود. پاسخنامه ها نیز همانند دفترچه ها در امنیت کامل ارسال شود.

قائم مقام سازمان سنجش تکریم خانواده های داوطلبان کنکور را یکی از مهمترین وظایف عوامل اجرایی و حفاظتی دانست و گفت: از افراد فرهیخته و مسوولیت پذیر برای تکریم خانواده ها استفاده کنید. خانواده ها در فاصله مناسب از حوزه آزمون پذیرایی شوند. برای این موضوع بودجه ای در اختیار نمایندگان تام الاختیار وزیر علوم در حوزه های آزمون قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مکاتبات سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر کشور در همه استان ها در زمینه برگزاری کنکور باید شورای تامین استان تشکیل شود. رصد فضای مجازی از زمان ثبت نام تا زمان برگزاری کنکور در حال انجام است و این کار با همکاری پلیس فتا در حال انجام است و در شورای تامین نیز این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.

حاجیلو از عوامل اجرایی و حفاظتی و نمایندگان دانشگاه ها خواست بحث اطلاع رسانی به خانواده ها و داوطلبان کنکور را به صورت جدی از مراکز صداوسیما استان ها پیگیری کنند و افزود: بیش از ۱۰۰ فیلم کوتاه اطلاع رسانی در زمینه کنکور تهیه شده که لازم است تا زمان برگزاری آزمون مرتب پخش شوند.

کد خبر 6081890

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • هدیه رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور چه بود؟
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • فرصت دوباره برای جاماندگان از ثبت‌نام کنکور