Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: امسال 34 مدرسه حاشیه جاده های این استان به لحاظ فیزیکی و آموزشی ایمن سازی می شود.

به گزارش ایرنا علی اصغر بدیعی مقدم روز یکشنبه در کارگاه آموزشی توجیهی طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده اظهار کرد: امسال 9 مدرسه به لحاظ فیزیکی و 25 مدرسه به لحاظ آموزشی ایمن سازی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اولویت ها برای اجرای طرح های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می شود.
وی گفت: از سال 93 تا 95 طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس در 51 مدرسه و ایمن سازی آموزشی در 73 مدرسه حاشیه جاده های استان اجرا شده است که امسال نیز 34 مدرسه زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
بدیعی مقدم اظهار کرد: برای اجرای طرح ایمن سازی فیزیکی در مدارس حاشیه جاده در این مدت 6 میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار و برای اجرای ایمن سازی آموزشی نیز یک میلیارد و 460 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: ایمن سازی فیزیکی شامل نصب چراغ چشمک زن، خط کشی جاده و خط نوشته است و ایمن سازی آموزشی شامل آموزش نحوه تردد ایمن دانش آموزان به مدارس، افزایش دانش ایمنی ترافیک و آموختن مهارت های لازم در این حوزه است که با توزیع اقلام آموزشی، مانند کتاب های آموزشی و توزیع جلیقه های شبرنگ میان دانش آموزان همراه می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون مدارس زیادی تحت پوشش طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده قرار گرفته اند البته برخی از مدارس پس از چند سال، دوباره نیاز به اجرای برنامه های مربوط به ایمن سازی پیدا می کنند که این برنامه ها در این مدارس بازخوانی می شود.

* استفاده از توان معلمان در ایمن سازی آموزشی مدارس حاشیه جاده
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این کارگاه آموزشی گفت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها در تمام استان ها اجرایی می شود اما این استان در اقدام ابتکاری، برای اجرای طرح ایمن سازی آموزشی از توان معلمان و مدیران همان مدرسه بهره گرفته است.
سعید سبحانی اظهار کرد: در سایر استان ها طرح ایمن سازی آموزشی توسط نیروهای آزاد و یا پیمانکار اجرا می شود اما ما تلاش داریم تا از ظرفیت و توان معلمان، معاونان و یا مدیران در مدارس برای ارتقای آشنایی دانش آموزان استفاده کنیم.
وی گفت: بر این اساس مدیران 25 مدرسه که امسال زیر پوشش طرح ایمن سازی آموزشی قرار دارند، یک همکار از مدرسه را برای ارائه این آموزش ها معرفی می کنند تا نسبت به نکات مورد نیاز ایمن سازی آموزشی آشنا شوند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استفاده از توان معلمان و مدیران در ایمن سازی آموزشی در چند استان دیگر به صورت پایلوت اجرا شده است و مقرر شده تا در صورت موفقیت آمیز بودن در مدارس حاشیه جاده های کشور تعمیم داده شود.
بر اساس این گزارش حدود 190 مدرسه درحاشیه جاده های این استان باید در برنامه ایمن سازی قرار گیرند.
سال تحصیلی گذشته 15 مدرسه حاشیه جاده به لحاظ فیزیکی و 25 مدرسه حاشیه جاده به لحاظ آموزشی ایمن سازی شدند.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان‌شمالی) با حضور مجتبی کامکار رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی، محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد، بخشداران، موسی علی‌نیا رئیس آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا با محور سمای بجنورد  به میزبانی مجموعه فرهنگی آموزشی مدارس واحد بجنورد برگزار شد.

رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در این نشست درباره فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی انجام شده در مدارس این استان، بر لزوم ارتقای سطح دانش و تربیت دانش‌آموزان با توجه به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگو‌های تربیتی بومی منطبق با شرایط استان و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تأکید کرد.

کامکار درراستای گسترش همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش و معرفی سما به عنوان حوزه امتحانات اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف ارائه کرد و افزود: اساس توسعه یک کشور با آموزش و پژوهش است که آن هم برعهده معلم است.

 رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه برتری افراد و شخصیت و نوع نگاه انسان‌ها در راستای دانایی و آگاهی وکسب دانش آنان شکل می‌گیرد، ادامه داد: نقش استادان و معلمان در تربیت پرورش و آموزش افراد خلاق و نخبه جامعه تعیین‌کننده بوده است.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد هم در این دیدار پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی و اهمیت برگزاری این آزمون‌ها در شرایط و مکان مناسب سخنانی ارائه داد.

محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد هم به همکاری بیشتر بسیج و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و نقش مهم ارگان آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد