Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی با وجود غیبت 10 کشور گفت: قهرمانی در هر شرایطی لذت‌بخش است هرچند که 10 کشور جهان حضور نداشته باشند. مسابقات جهانی در 20 سال اخیر برای اولین‌بار با این شکل و شمایل و در چنین سطحی از کیفیت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته ایران به پشتوانه گذشته‌های پاک خودش در المپیک‌های 2008 و 2012 در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد. هرچند که به غیر از سهراب مرادی رکوردهایی که سایر وزنه‌برداران زدند به هیچ عنوان تضمینی برای کسب مدال در آینده نیست.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: در دسته 69 کیلوگرم وزن‌بردار کره‌ای با 326 کیلوگرم قهرمان شد در حالی که در سال 2015 این وزنه حتی شانس مدال هم نبود در سایر اوزان نیز به غیر از یکی دو وزن شرایط به همین صورت بود. سطح مسابقات جهانی امسال نسبت به 20 سال اخیر به طرز بی‌سابقه‌ای پایین بود. هرچند حضور وزنه‌برداران ایرانی باعث بالا رفتن سطح مسابقات و جبران کیفیت پایین این رقابت‌ها شده بود.

باقری با بیان اینکه حضور تعدادی از جوانان در ترکیب تیم ملی از نکات مثبت این رقابت‌ها بود، گفت: نفراتی مانند میری و سلیمانی جوان هستند و در کنار وزنه‌بردارانی مانند هاشمی و موسوی می‌توانند آینده وزنه‌برداری ما را  تأمین کنید هرچند که این قهرمانی توقعی برای مردم ایجاد کرد که سال آینده هم قهرمان جهان می‌شویم اما با این رکوردها نباید خیلی انتظار داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نبود به جای میری یا سلیمانی مجید عسگری باتجربه که رکوردهای خوبی را هم داشت و اگر آنها را تکرار می‌کرد به راحتی روی سکو می‌رفت اعزام می‌کردیم، افزود: من هم مانند شما موافق این موضوع هستم اما تصمیم‌گیرنده در این خصوص سرمربی تیم ملی است. شاید از دور ما شرایط را به گونه دیگری ببینیم اما سرمربی اوضاع را از داخل اردو با شرایط دیگری ارزیابی کند.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری درباره اختلاف‌نظرها در خصوص خطا گرفتن حرکت دو ضرب بهداد سلیمی بیان داشت: اگر داوران این حرکت را هم قبول می‌کردند باز هم مدال طلا برای وزنه‌بردار گرجستانی بود البته من هم با برخی کارشناسان داوری صحبت کردم که معتقد بودند خطا بوده هرچند به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقات المپیک روی بهداد حساس شده‌اند. نفراتی که برای قضاوت فوق سنگین انتخاب شده بودند از کشورهای صاحب سبک در وزنه‌برداری نبودند و همین موضوع کار را دشوار کرده بود.

باقری در واکنش به صحبت‌های بهداد سلیمی مبنی براینکه اختلاف نظر مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری  محمد جلود عضو فدراسیون جهانی باعث قربانی شدن او شده و برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی باید پول خرج کرد، گفت: همه چیز صرفاً پول نیست با توجه به اخلاقی که مرادی دارد هیچکس نمی‌تواند با او کار کند چه در داخل و چه در خارج. هرچند با توجه به اتفاقاتی که در ماههای اخیر روی داد این موضوع بی‌تأثیر نبوده است و با بهداد موافق هستم اما نمی‌توان به تمام مسائل با دید توطئه نگریست.

وی درباره عملکرد کیانوش رستمی و اینکه به نظر می‌رسد نبود یک مربی کاربلد در کنار کیانوش او را از رسیدن به سکوی جهانی محروم کرده است، عنوان کرد: کیانوش می‌توانست باهوش‌تر عمل کند اما انتخاب درستی نداشت و در دو ضرب نتوانست فاصله‌ای را که در یک ضرب ایجاد کرده است را حفظ کند. کیانوش با این روش قهرمان المپیک شده بود و میادین بزرگی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته بود اما این تصمیمی بود که فدراسیون گرفت و به نظرم مقصر اصلی عملکرد رستمی فدراسیون است که باید پاسخگو باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که رستمی عنوان کرده است دوست نداشته یک قهرمانی معمولی به دست آورد، گفت: این نگاه کیانوش است اما قهرمانی، قهرمانی است و قشنگ است.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد

چهل و یکمین هیئت نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور مهدی علی‌نژاد برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، چهل و یکمین نشست هیئت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ووشو در شهر جیانگ یئن به ریاست گائو ژیدان رئیس IWUF و مهدی علی‌نژاد عضو ایرانی این هیئت رئیسه برگزار شد.

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

 

در این نشست، ژان کیوپینگ دبیرکل فدراسیون بین‌المللی گزارشی از فعالیت‌های 6 ماه اخیر این فدراسیون جهانی و همچنین پیکارهای پیش ر‌و ارائه داد.

وی همچنین یادآور شد با توجه به اینکه کشورهای متعددی موفق به اخذ ویزا جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان نشدند، بنا به پیشنهاد ایران؛ پیکارهای انتخابی جام‌جهانی ووشو با حضور 38 کشور امروز آغاز به کار کرد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات جهانی تایچی در سنگاپور، نهمین دوره مسابقات جوانان جهان در برونئی‌، سومین دوره جام جهانی تالو در یوکوهامای ژاپن و دهمین دوره جام جهانی ساندا در ملبورن استرالیا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست مقرر شد میزبانی دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به چین داده شود که این مسابقات در واقع حکم کسب سهمیه المپیک 2026 جوانان داکا سنگال را خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • هلیا اسدیان طلا گرفت/ زهرا جلیلی به مدال برنز رسید
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم